Primoz Roglic: “Het was een gevecht tot op de streep”

woensdag 27 februari 2019 om 14:25
Primoz Roglic: “Het was een gevecht tot op de streep”

foto: Cor Vos

Primož Roglič deed vandaag uitstekende zaken in de UAE Tour. De Sloveen van Jumbo-Visma reed in de vierde rit naar de derde plaats en pakte daarmee belangrijke bonificatieseconden. In het klassement heeft hij nu 21 seconden voorsprong op Alejandro Valverde, die tweede staat.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

“Het is altijd beter om tijd te winnen dan tijd te verliezen”, reageerde Roglič na afloop in een perscommuniqué van de ploeg. “De jongens werkten vandaag wederom perfect voor mij. Dat is ook hoe we de valpartij vermeden hebben door continu vooraan te rijden.”

“Op het einde was het aan mij en kon ik gelukkig wat extra seconden op de concurrentie pakken. Het was een zware klim”, zei hij over de aankomst op Hatta Dam. “Een echte muur. Het was een gevecht tot op de streep.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

ikbenprocycling 27 februari 2019 om 16:22

asap naturaliseren die gast, of verschaf hem een NL paspoort voor erbij !

(waarom niet; vele mindere lieden genieten dat privilege ?)

0
vanSpringel 27 februari 2019 om 16:45

Zou die dat zelf ook willen denk je ?
……… denk ’t niet.
Slovenië is een zoveel mooier land dan NL.

0
ikbenprocycling 27 februari 2019 om 16:49

gesproken als een trotse Nederlander lol (gaat lekker in dit landje)
ach dan blijven we gewoon juichen voor prachtig Slovenie

0
Jacco van Stierop 27 februari 2019 om 18:13

“asap naturaliseren die gast” (…) “gesproken als een trotse Nederlander lol”.
Inderdaad, “gaat lekker in dit landje”.

0
Kelder is de Man 27 februari 2019 om 19:21

Ikbenpro..
Google afbeeldingen Slovenie en Nederland.. Als ik renner was en zou stoppen op 40, wist ik wel waar ik liever de 2de helft van m’n leven zou slijten.

0
ikbenprocycling 27 februari 2019 om 19:59

Zeeland ? ;-)

0
kelderfan 27 februari 2019 om 16:25

Wederom een sterke Primož Roglič gezien, die ook goed werd bijgestaan door Tom Leezer, Tony Martin en Laurens De Plus. De waaiers hebben hun tol geëist want Bouwman en Van Emden zaten ver achterin ’t peloton. Morgen en overmorgen wordt ’t nog aanpoten voor de ploeg en zeker morgen zal Koen weer aan de bak moeten.

0
Merlinappa 27 februari 2019 om 17:24

Mooie Cruijffiaanse uitspraak: “Het is altijd beter om tijd te winnen dan tijd te verliezen”

0
Brabander 27 februari 2019 om 17:29

Haha ja, lekker hé?

0
Brabander 27 februari 2019 om 17:29

Nederlander of Sloveen: ik ben een enorme fan van deze man. Zowat elke ‘kleine’ ronde doet-ie voor de winst mee en ook in de GT’s staat-ie zijn mannetje. Tevens begenadigd tijdrijder en op termijn zie ik hem ook wel goed zijn in de heuvelklassiekers. Een flink verbeterde versie van Špilak

0
assen 27 februari 2019 om 18:58

Zoveel beter dan Spilak dat ik niet eens de vergelijking zou maken. ;-)

0
doorak 27 februari 2019 om 20:17

In 2011, kan ook 2012 zijn geweest, even kwijt. Was ik in Kransjka Gora. We gingen mooie ronde trainen over de Vršič pas en de Mangert terug naar KG.

Kennis van me Anja Rugelj die prof werd bij BTC City Ljubljana , had wat vrienden uitgenodigd. Boris Premužič nationaal kampioen 2002, een paar Duathlon toppers en een skispringer ging mee.
Ze zei, daar moeten we wel rekening mee houden want die jongen is aan het revalideren. Ik was al blij want dacht, ik wordt hier er flink afgereden vandaag gemiddeld leeftijdverschil van ca. 25 jaar…. Kan ik in ieder geval die skispringer bijhouden.

Eind van het liedje, die klimmer reed die dag iedereen uit het wiel op elke klim, iedereen verbaasd en ik de hele dag zwaar afgezien : ) Staat hele goeie kop op bij Primoz, laat zich niet gek maken en werkt heel doelgericht en vooral durft.

0
Romāns Vainšteins 27 februari 2019 om 20:29

Hmmmmmmm, echt waar joh ?

0
mooiman 27 februari 2019 om 19:01

Geweldige renner, mooi dat hij bij
TJV rijdt. Maakt het supporteren nog iets leuker
@brabander
Flink verbeterde versie is nog heel zacht uitgedrukt hoor

0