maandag 25 september 2023 om 20:00
Praat mee: Wie heeft het meeste baat bij een fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step?
De afgelopen maanden is er achter de schermen een fusie op poten gezet tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step. Dat nieuws bracht WielerFlits zondagavond naar buiten. Volgens ingewijden gaat het niet lang duren vooraleer het nieuws naar buiten gebracht gaat worden. Is zo’n megafusie goed of slecht nieuws voor het wielrennen?
Maar hoe denk jij als wielervolger over dit nieuws? En hoe denken andere koersliefhebbers erover? Deel hieronder in de comments op WielerFlits jouw mening over de fusie waaraan Richard Plugge en Patrick Lefevere in het geheim al maanden mee bezig zijn. In de poll kan je stemmen op de vraag: Welke ploeg heeft het meeste baat bij een fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step?
Dus WF, jullie weten het, kom er maar in :-)
En on top: lekker opportunistisch kantje.... 3 verschillende ploegen sponsoren op 4 jaar tijd.
Patlef gaat dit nooit doen.
Dat er te veel renners zijn zie ik nog wel opgelost worden, de personele omkadering lijkt me een groter probleem. Ineos maar ook Alpecin hebben nog niet heel veel rijders op de lijst staan voor 2024. Ineos zal een kopman over willen nemen, plus wellicht 1-2 knechten. Alpecin zou wel een hap willen nemen uit een deel van de klassiekerploeg. Wellicht dat de fusieploeg daarbij wat geld meegeeft (goedkoper dan afkopen). Bij een fusie zal er ook een WT licentie vrijvallen of worden verkocht. In beide gevallen verwacht ik dat deze ploegen meer rijders nodig hebben dan ze nu onder contract hebben (Tudor?). Die paar neoprofs zullen niet heel duur af te kopen contracten hebben. Het lijkt dus onmogelijk, maar er zijn wel echt mogelijkheden op rijdersgebied.
Alles heeft twee kanten: jij noemt het een harde kop, ik noem het eigenwijsheid en niet willen luisteren / slecht coachbaar zijn. Jij noemt het "geweldige mentaliteit" wanneer hij na zijn inzinking zichzelf weet op te laden voor etappezeges, ik noem het "mentale zwakte" als je fysiek blijkbaar niets mankeert, maar het geestelijk even niet op kunt brengen. Daar zou ik nog begrip voor hebben, ware het niet dat Evenepoel juist zelf de druk veel te hoog maakt en (daar komt de harde kop om de hoek) niet lijkt te luisteren naar de mensen in zijn omgeving.
En met alles wat ik van dat kereltje gezien heb, vraag ik me af of de TJV-ploegleiding wel tot hem door zou dringen...
De win- en succesfactor zal hieronder boeten. Jumbo heeft het goed gezien door het hoofdsponsorschap te stoppen op het hoogtepunt, of er net over. Beter wordt het niet meer zeker niet met dit nog altijd niet door partijen bevestigde bericht van samenvoeging van de ploegen.
Ik vraag me af wat het lerend vermogen is bij Revke. Tot op heden heeft ie vooral uitgeblonken in hardleersheid en eigenwijsheid. En ik heb eigenlijk geen enkele indicatie dat het bij Ineos of TJV ineens zou veranderen. En natuurlijk is die "harde kop" enerzijds hetgeen hem zover heeft gebracht, maar ik denk dat hij al lang op het punt is gekomen dat zijn harde kop hem eerder tegenwerkt dan hem verder helpt.
Echt niet.
Dan stap ik over naar een andere ploeg,