Pogacar optimistisch na Milaan-Turijn: “De benen waren goed”

woensdag 6 oktober 2021 om 18:56
Pogacar optimistisch na Milaan-Turijn: “De benen waren goed”

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar hoopte vandaag een gooi te doen naar de zege in Milaan-Turijn, maar moest zich na afloop tevreden stellen met een vierde plaats. Toch was de winnaar van de Tour de France niet ontevreden over zijn koers. “De benen waren goed en ik denk dat we zaterdag een goede koers kunnen rijden”, aldus Pogačar.

De renner van UAE Emirates vocht op de slotklim van Superga een duel uit met zijn landgenoot Primož Roglič, de Brit Adam Yates en de Portugees João Almeida. Roglič en Yates bleken in de finale over de sterkste benen te beschikken en dus vocht Pogačar een duel uit met Almeida om de derde plaats. De toekomstige ploegmaat van de Sloveen wist dat duel in zijn voordeel te beslissen.

Toch zag Pogačar voldoende aanknopingspunten voor komende zaterdag, als de Ronde van Lombardije op het programma staat. “De benen waren goed en we zaten bovendien ook de hele dag in een goede positie. Op de laatste klim kwam ik alleen net iets te kort, maar dat is ook normaal na gisteren.” De Sloveen deed dinsdag ook al mee aan Tre Valli Varesine en wist na een zeer aanvallende wedstrijd als derde te finishen.

foto: Cor Vos

“Na deze vierde plaats in Milaan-Turijn lijkt het wel goed te zitten voor Lombardije. Ik denk dat we zaterdag een goede koers kunnen rijden. We hebben vandaag in elk geval laten zien dat we in conditie zijn.” In de Ronde van Lombardije kan Pogačar rekenen op steun van Davide Formolo, Marc Hirschi, Brandon McNulty, Jan Polanc, Diego Ulissi en Rafał Majka.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Petje 6 oktober 2021 om 18:58

Ik vind hem zo ongeloofwaardig. Hij is nu goed maar kan in de tour ineens 2x zo goed zijn in een x aantal etappes. Extreem

Romāns Vainšteins 6 oktober 2021 om 19:33

Geef anders eens wat tabellen en statistieken die definiëren wat goed en 2 x zo goed inhoudt, dan kan ik bekijken of ik nog wenkbrauwspalken nodig heb.

thorsen 6 oktober 2021 om 19:33

Petje af voor deze waterdichte beredenering.

Yeez 6 oktober 2021 om 19:34

Hij was het voorjaar toch ook extreem goed in uae, tirreno, baskenland en luik? Logisch dat het na de tour een keer op is

IlPirata 6 oktober 2021 om 19:53

@Petje Je moet in de wielersport pieken en de grootste piek had hij in de tour. Heel normaal op zijn leeftijd dat hij nu niet alles kan domineren.

harryjohan71 6 oktober 2021 om 19:55

Voor Van Aert geldt nu toch hetzelfde. De energie is op. Dat geldt voor veel renners. Het is niet voor niets dat renners die relatief weinig wedstrijden gereden hebben nu de overwinningen pakken

Turtlehead 6 oktober 2021 om 21:08

define ‘x’ ?
Immers: als x=0….

Peetvader 6 oktober 2021 om 23:52

Wat een zever.
Hij is op zijn 22-23ste gewoon 1 van de meest constante renners in het peloton en kan nu zelfs in niet-topconditie mooie uitslagen rijden.

Quincy Adams 6 oktober 2021 om 19:53

Hij heeft wat meer moeite om op onafgebroken goed te zijn zoals roglic dat kan, superconstant. Maar hij kan wel ongelooflijk hard uithalen, waar roglic dan net weer wat meer moeite mee heeft.

Wat bedoel je met ongeloofwaardig?

Turtlehead 6 oktober 2021 om 21:10

Zoiets dus. Ik zie een superieure Tourwinnaar met een enorm sterk en succesvol voorjaar (incl. een monument), die hard moet werken om echt top te zijn in het najaar (en daar toch redelijk goed in lijkt te slagen).

Baukema Tomoulin 7 oktober 2021 om 10:23

Roglic is net als Valverde: altijd goed met relatief weinig dalen en iets minder hoge pieken. Anderen (niet Pogacar trouwens in mijn optiek) rijden zoals Froome dat deed of Nibali: 1, max 2 dikke pieken per seizoen en verder pelotonvulling.

Innsbruck 6 oktober 2021 om 20:42

mooie ingesteldheid

Reiger 6 oktober 2021 om 22:04

Een renner vergelijkbaar met Bernard Hinault. Op momenten die hij kiest superieur en op andere momenten niet meer dan pelotonvulling. Komende zaterdag zal hij dik in orde zijn na een goede voorbereiding. De meest getalenteerde jonge renner van het peloton.

Kopinkas 6 oktober 2021 om 22:05

Waar zou een renner anno 2021 zijn zonder ‘aanknopingspunten’?

notriple 7 oktober 2021 om 17:35

Hij zal toch wel beter zijn dan dat kleine belgje???

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair