Plugge vol ongeloof na winst Teunissen: “Wat zijn we aan het doen?”

zaterdag 6 juli 2019 om 17:22
Plugge vol ongeloof na winst Teunissen: “Wat zijn we aan het doen?”

foto: Cor Vos

Richard Plugge kon na afloop van de eerste etappe in de Tour de France niet bevatten wat er zojuist was gebeurd. Plugge zag eerst Dylan Groenewegen ten val komen, waarna Mike Teunissen het alsnog afmaakte voor Jumbo-Visma. “Dit is echt ongelooflijk”, jubelt Plugge tegen de NOS. “Dat Mike het afmaakt, is ongelooflijk! Wat zijn we aan het doen? Dit is fantastisch!”


“We zijn zo goed met onze tweede lijn dat deze nu al de eerste lijn is geworden. Ik weet niet wat er allemaal gebeurt”, vertelt de euforische de Nederlander. “Dit is alweer de 36ste zege van het seizoen. Het plan was duidelijk vandaag en daar reden ze ook voor. Maar dat we dan op zo’n aankomst met zo’n lead-out het ook afmaken… Ik ben sprakeloos eigenlijk.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

jooprioolpijp 6 juli 2019 om 17:28

Het is wonderbaarlijk wat er kan als een team in een flow zit. Hopelijk komt Groenewegen d’r goed door!

koos verrek 6 juli 2019 om 17:28

Wat zijn ze aan het doen? Wat gebeur er allemaal?

Wildebert 6 juli 2019 om 17:30

Gaat wel verrekt goed. Hoop dat Dylan ook nog ver reikt.

kielabokki 6 juli 2019 om 17:35

Heerlijk scenario voor Kruijswijk ook dit.

Wheely 6 juli 2019 om 17:36

Echt grappig ook dat ongeloof. Je ziet het bij de commentatoren, de ploegleiding en zelfs bij Teunissen zelf, dit is zo onverwacht dat de euforie nog moet landen.

Heb het gevoel dat als Dylan gewonnen had dat iedereen wist wat hij moest doen, nu staan we allemaal nog met de mond open. :)

ifor 6 juli 2019 om 17:38

Morgen met Tony de TTT, overmorgen Wout!

NCK17 6 juli 2019 om 17:48

Teunissen lijkt mij de eerste keuze voor overmorgen, steekt ook in een fantastische vorm en is sneller dan Van Aert.

Franco Ballerini 6 juli 2019 om 17:44

Het jaar van de veldrijders.

kelderfan 6 juli 2019 om 17:56

Wout Van Aert zat te vroeg in de wind en zag zijn ploegmaat voorbij steken.

Spurter 6 juli 2019 om 19:06

Reed in dienst van Teunissen. Prima geïmproviseerd van die twee.

Spurter 6 juli 2019 om 19:07

Mooie prestatie van Jumbo. Die Kittel hebben ze helemaal niet nodig.