Ploegleider Lars Boom vertrekt per direct bij Liv Racing

woensdag 2 juni 2021 om 12:35
Ploegleider Lars Boom vertrekt per direct bij Liv Racing

foto: Cor Vos

Het huwelijk tussen Liv Racing en Lars Boom heeft maar kort geduurd. De partijen gaan met onmiddellijke ingang uit elkaar, zo meldt het Nederlandse Women’s WorldTeam in een communiqué.

Boom was sinds de zomer van 2020 als performance manager verbonden aan de formatie. In november werd hij aangekondigd als opvolger van Jeroen Blijlevens. “We hoopten met Lars voor dit seizoen een nieuwe weg in te slaan en voor fris elan te zorgen”, zegt teammanager Eric van den Boom.

Intern gaf Boom echter te kennen voor volgend seizoen in te willen gaan op een aanbieding van een andere vrouwenploeg. “We hebben daarom gezegd dat het beter is om per direct een punt achter de samenwerking te zetten”, zegt Van den Boom. “Met het sportmanagement van de ploeg zijn we immers al druk met de plannen voor 2022 en verder, we bouwen aan onze toekomst. We wensen Lars alle succes toe bij zijn volgende uitdaging.”

Liv Racing zegt achter de schermen aan een nieuw begeleidingsprogramma te werken. “We ontwikkelen een nieuwe structuur voor optimale begeleiding van onze rensters. Daarbinnen is ruimte voor bijvoorbeeld talentcoaches en performancemanagers”, zegt Van den Boom. “Liv Cycling, onze hoofdsponsor, heeft grootse ambities met onze ploeg. We willen onze keuzes daarom nu zorgvuldig maken.”

Dit artikel delen:

34 Reacties

assen 2 juni 2021 om 12:45

Is dat alles wat er speelt?

Ik vind het maar raar dat in de sportwereld en met name in het wielrennen, zo gauw iemand heeft laten doorsijpelen dat ie naar een andere ploeg gaat, deze persoon buiten spel wordt gezet of op een andere manier wordt benadeeld (bijv niet opgesteld)

mocca 2 juni 2021 om 14:04

Is ook in het bedrijfsleven heel normaal.
Bij bepaalde functies worst je meteen op non actief gezet als je aangeeft dat je een andere baan hebt.

Derierre de la course 2 juni 2021 om 14:50

Precies, ligt aan de functie maar in de topsport waarbij je altijd de strijd met de concurrentie voert lijkt me dat logisch.

nasibal 2 juni 2021 om 22:38

Ik niet. In hogere managementfuncties (en dat zijn de functies) ben je vaak bezig met de toekomst, ipv met de huidige periode. De huidige periode heb je een tijd geleden al ‘behandeld’. Als je aangeeft geen onderdeel meer te willen zijn van die toekomst, sterker nog, dat je dat bij een concurrent gaat zijn, welke rol kan je dan nog spelen voor je huidige werkgever?

Yeez 2 juni 2021 om 12:45

Beetje raar van Liv. een renner die in 2022 naar een andere ploeg gaat schop je er toch ook niet per direct uit?

harryjohan71 2 juni 2021 om 12:50

Ja, informeer je je huidige werkgever tijdig, zodat zij hier op kunnen inspelen. Consequentie : per direct vertrekken. Helaas komt dit wel vaker voor in topsport.

Stijn P 2 juni 2021 om 14:24

Als je huidige ploeg met de plannen voor 2022 bezig is en je kondigt aan naar de concurrent te gaan, lijkt het me niet meer dan logisch dat het niet de bedoeling is dat je dan nog iets meekrijgt van die plannen. Gaat in geen enkele bedrijfstak anders m.i.

Een renner heeft gok ik ook toegang tot iets andere/niet-strategisch gevoelige informatie.

nasibal 2 juni 2021 om 22:39

Plus dat waar de manager bezig is met de toekomst, de renner bezig is met het heden. Een manager is in 2020 al bezig met 2021, en inmiddels al met 2022 waarschijnlijk. Een renner fietst de resultaten van 2021 ook in 2021 bij elkaar.

Henk van Bouw 2 juni 2021 om 12:48

Als dat de reden is. Is het zeer vreemd om dan ook maar per direct te stoppen met de samenwerking?

Maenhout 2 juni 2021 om 12:50

Lars mag de nieuwe plannen niet weten. Die moeten wel heel spectaculair zijn!

HSV 2 juni 2021 om 12:56

Ik denk eerder dat hij teveel met geld binnenhalen bezig is en zo vertrouwen geschonden heeft ofzo.

A.M.M. Jonkers 2 juni 2021 om 15:56

Zeg je Lars Boom dan zeg je…geld.
Zo heeft hij zijn eigen carrière ook verknald!
Zijn keuze voor Astana had alleen maar met pecunia te maken.

NDI22 2 juni 2021 om 17:24

Ze zullen zijn contract nog wel uit moeten betalen, tenzij Boom er van af ziet.

HSV 2 juni 2021 om 19:24

@jonkers, zonder cijfers te kennen, was dat ook mijn indruk van Boom. Geld en wat zelfoverschatting.

Al Phila 2 juni 2021 om 12:57

Op de site van cyclingonline is het wel heel verwarrend:

“Boom nam het stokje over van Jeroen Blijlevens.”We hoopten dat Lars een nieuwe koers kon uitzetten en voor een frisse wending kon zorgen” zegt manager Lars van den Boom.”

Goed voor iedereen dat er duidelijkheid komt. Hij zal waarschijnlijk gewoon doorbetaald worden.

Sagan=hulk 2 juni 2021 om 12:58

Benieuwd welke ploeg hem heeft binnengehaald. Ik gok op SD Worx.

Tollpatscher 2 juni 2021 om 23:23

Ik geloof dat SD Worx dat niet nodig heeft…

xistnc 2 juni 2021 om 23:28

Zou mooi duo zijn met Danny. Misschien ook nog plek voor Theo?

antilek 2 juni 2021 om 13:09

Laat hij crossen maar weer oppakken. Ploegleidertje spelen moet je liggen en zeker bij dames wielrennen.

antilek 2 juni 2021 om 13:09

En zo commercieel lijkt hij mij niet.

assen 2 juni 2021 om 13:11

Lars leek me toch succesvol…

assen 2 juni 2021 om 13:11

… als coach bedoel ik

Aart van Woud 2 juni 2021 om 14:12

Het ligt hem blijkbaar wel als hij aangeeft in te gaan op een aanbieding van een andere damesploeg.

xistnc 2 juni 2021 om 13:24

Lars had ‘Liv’ gelezen als ‘Lui’, misschien?

RidderSchwobin 2 juni 2021 om 14:10

Ik vond hem juist bij Liv weer energie uitstralen die ik de jaren daarvoor als renner bij hem gemist had.

Ik denk zelf niet SD worx daar je daar al twee nieuwe ploegleiders krijgt komend jaar. Misschien bij TREK?

Michelangelo 2 juni 2021 om 17:25

Klopt,
Ik vond hem heel plezierig overkomen als ploegleider bij de dames, hij lijkt het prima naar zijn zin te hebben in die rol.

Benieuwd waar hij naar toe gaat. Mee met Kopecky (maar daar lijkt het al goed bezet) of toch bijvoorbeeld naar Movistar?

aedk 2 juni 2021 om 14:35

Lijkt op de situatie van Arne Slot die buiten gezet werd door AZ toen ie getekend had voor Feyenoord.

De Rooie 2 juni 2021 om 14:51

Lijkt mij dat MV hier de hand in heeft, had Lars al naar Liv gehaald en zit nu bij Jv, Lars volgt nu ?

007 2 juni 2021 om 16:14

Verwacht eerder Trek/Movistar

SpeedyLegs 2 juni 2021 om 14:52

Misschien waren de achternamen van de twee managers te verwarrend!

04398 2 juni 2021 om 16:12

Kopecky ook per direct weg dan?

de adelaar 2 juni 2021 om 16:49

Hij gaat naar de nieuwe vrouwen ploeg van PATLEV

Le Blaireau FR 2 juni 2021 om 21:11

‘Boom’ en ‘per direct’ verbaast niet echt. De meerderheid van de wielerwereld vind het een heel arrogant persoon. Ik vond het nog wel een aardige renner, maar geen wereldtop en het probleem is dat hij dat zelf wel denkt.

Tollpatscher 2 juni 2021 om 23:26

het zij zo

Headlines

Materiaalzone

Populair