Ploegentactiek BORA-hansgrohe pakt goed uit: “Trots op het hele team”

maandag 29 april 2019 om 08:46
Ploegentactiek BORA-hansgrohe pakt goed uit: “Trots op het hele team”

foto: Cor Vos

Ploegleider Enrico Poitschke van BORA-hansgrohe mocht zondag na afloop van Luik-Bastenaken-Luik twee van zijn renners feliciteren met een podiumplaats. “Iedereen volgde het plan en de tactiek perfect, waardoor alles op zijn plaats viel”, klinkt de trotse Duitser.


Waar Davide Formolo in het zog van winnaar Jakob Fuglsang stand hield voor plaats twee, was Maximilian Schachmann de snelste van de  achtervolgende groep. “Toen Fuglsang aanviel, moest ik wel op zijn wiel springen”, aldus Formolo. “Ik ben nog lang bij hem kunnen blijven, maar hij was gewoon de sterkste vandaag. Desondanks hebben we als ploeg een goede koers gereden.”

Terwijl Formolo vooraan vocht voor zijn tweede plaats, was het Schachmann die in de achtervolging juist aan het sparen was. “Toen Davide (Formolo, red.) zijn klasse toonde tijdens de laatste beklimming, zat ik in het laatste wiel om mijn benen te sparen voor de sprint”, licht de Duitser toe. “Het hele team heeft vandaag (zondag, red.) uitstekend gekoerst. Tweede en derde in een monument is een geweldig resultaat.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Bram93 29 april 2019 om 08:57

Waarom Benedetti niet volle bak ging rijden in die groep met schachmann en zonder fuglesang en alaphilppe, is mij nog steeds een raadsel.

Frank 29 april 2019 om 09:18

Lekker juichen voor de tweede plaats, jongens, de kinderhand is weer gauw gevuld.

AnderJ 29 april 2019 om 09:24

Tweede én derde plek.

Jan Blokland 29 april 2019 om 10:55

@Frank. Waarom zo negatief. Fuglsang was gewoon de beste, anders had Formolo wel bij hem kunnen blijven.
Als je als team dan kiest voor het beste resultaat na plaats één, is daar toch niets mis mee.
Er zullen heel wat ploegen tevreden zijn met zo'n uitslag als Bora nu heeft behaald.

Mwielerfan 30 april 2019 om 00:21

Voor beide renners is dit een topprestatie en meer dan ze ooit in een klimklassieker en of monument bereikt hebben.
Ik ben het helemaal eens met dat je niet voor plek 2 moet koersen, maar je mag wel degelijk blij zijn met 2 als resultaat in een koers waar je geen vaste waarde in bent.

kampie 30 april 2019 om 11:40

Zeker een mooi resultaat van Bora!

assen 29 april 2019 om 10:01

Kinderhand?
2e en 3e plaats samen zijn voor mij ongeveer net zoveel waard als een 1e plaats.

josi 29 april 2019 om 10:27

Ik vermoed toch dat Fuglsang meer waarde zal hechten aan zijn winst in LBL dan aan zijn 3e plaats in de AGR en 2e plek in de WP samen. Ik kan me echter wel voorstellen dat ze bij BORA toch tevreden zijn. Formolo heeft het geprobeerd maar kon Fuglsang gewoon niet bijbenen en Schachmann heeft van de situatie geprofiteerd in de sprint. Ze hebben zo toch wel het maximaal mogelijke eruit gehaald.

Covadonga 29 april 2019 om 12:19

+1

kosterfcjm 29 april 2019 om 12:54

…en dat de sponsor er net zo blij mee is!

Mwielerfan 30 april 2019 om 00:22

2de en 3de is bij lange na geen 1ste