Ploeg van Hincapie mist deadline aanvraag ProContinentale licentie 2019
Het is hommeles in het Amerikaanse wielrennen. Nadat eerder al bekend werd dat het moederbedrijf van Unitedhealthcare en Rally maar met één ploeg doorgaat, zijn er volgens Cyclingnews nu ook kopzorgen bij Holowesko-Citadel. De ploeg van George Hincapie neemt na dit seizoen afscheid van zijn hoofdsponsoren en heeft daarom voorlopig onvoldoende financiële middelen om zich in te schrijven voor een licentie als ProContinentale ploeg.
Zowel Holowesko als Citadel heeft er na dit jaar drie seizoenen opzitten als hoofdsponsor van het team, dat van oorsprong diende als opleidingsploeg voor BMC. Inmiddels heeft het team een ProContinentale licentie, om onder meer de Tour of California te kunnen blijven rijden. De eerste inschrijftermijn voor de UCI America Tour 2019 is inmiddels verstreken. Toch blijft het management van de ploeg hoopvol. Subsponsor Arapahoe Resources blijft, net als dat BMC garant zal blijven staan voor de fietsen. Bij het huidige team rijden onder meer Taylor Eisenhart, John Murphy en Fabian Lienhard.
“Het hoofddoel van het Hincapie Racing Team is om Amerikaanse professionele wielrenners te ontwikkelen en overwinningen te behalen voor onze Amerikaanse fans, in WorldTour-wedstrijden”, legt oprichter Hincapie uit. “We hopen de juiste partner te vinden om te profiteren van onze expertise en onze visie te kunnen realiseren.”
wordt het niet eens tijd voor een 4e grote ronde? The America Tour? (en ja, ik weet dat dit bijna niet haalbaar is ivm de wedstrijdkalenders en de grootte van ploegen etc.)
Ik denk dat Amerikaanse bedrijven nu niet zitten te springen om in wielrennen te investeren omdat er gewoon heel weinig exposure is in Amerika
Amerikaanse ploegen mogen best eens in de spiegel gaan kijken wat dat betreft. Neem een voorbeeld aan Rally, dat is z'n beetje de enige Amerikaanse proconti-ploeg die wel goed wordt geleidt en ook een heel aantal Europese wedstrijden rijdt.