Ploeg Terpstra wijzigt naam naar Total Direct Energie

donderdag 11 april 2019 om 14:00
Ploeg Terpstra wijzigt naam naar Total Direct Energie

foto: Total Energie Direct

De Franse ploeg van Niki Terpstra is van naam veranderd. Direct Energie wordt vanaf deze week Total Direct Energie, omdat oliegigant Total nog voor Parijs-Roubaix instapt als naamsponsor van het ProContinentale team. Daarnaast heeft de formatie het nieuwe tenue gepresenteerd.


Terpstra en co zullen voortaan in een voornamelijk blauw tenue rondfietsen, onderbroken door een witte baan waarop hoofdsponsor Total prijkt. De formatie kiest overigens voor twee verschillende soorten blauw. Momenteel koerst de ploeg in het zwart met gele accenten.

Energiebedrijf Direct Energie is sinds vorig jaar al in handen van Total, nadat de oliegigant de overname van het bedrijf bekendmaakte. Nu is ook de wielerploeg overgenomen door Total. Bij het team rijdt naast Terpstra nog één Nederlander: Pim Ligthart. Er rijden geen Belgen.

Dit artikel delen:

27 Reacties

west 11 april 2019 om 08:26

Blauw logo op een blauw tenue is natuurlijk niet heel handig…

Wheely 11 april 2019 om 09:31

Schijnen ook het totaal wielrennen te gaan in voeren de komende wedstrijden.

Mwielerfan 11 april 2019 om 15:09

Dat is qs toch, iedereen kan elkaars positie en rol overnemen?

Arema Pro Cycling Team 11 april 2019 om 09:31

Jammer..huidige tenue is wel opvallend.. Er is al teveel blauw.

mk187 11 april 2019 om 09:36

Ja eens. Nog meer zoek de verschillen…
En ik vond dit best een toffe outfit! :(

LaurentJalabert 11 april 2019 om 10:03

“Ploeg NikI Terpstra”

Het kan snel gaan, zo start je met nummer 1 in De Ronde, zo ben je ploegeigenaar.

FritsvanHoefelen 11 april 2019 om 10:10

Ploeg Niki Terpstra heet momenteel: Total Loss Direct Energie

Polleke 11 april 2019 om 12:39

Lijkt op het logo en kleurenschema van FDJ…als godfather Madiot dat maar goedkeurt….

kiryienka 11 april 2019 om 14:22

Nu de fietsen nog fatsoenlijk meespuiten

Utrecht19 11 april 2019 om 14:28

Prima tenue maar of het erg opvalt moeten we nog maar zien wanneer er helikopter beelden van ze zijn.

AWestie 11 april 2019 om 14:30

Een zeer inwisselbaar shirt. Alsof je het bij een primarktoko hebt gekocht en wat sponsors hebt opgeplakt. Heel jammer.

john 11 april 2019 om 14:36

Had meer rood verwacht,tenminste als je naar de servicestations kijk in Frankrijk

KnightBiker 11 april 2019 om 14:51

+1

thorsen 11 april 2019 om 14:37

Prima shirt wat mij betreft. Lijkt minder op een ander WT shirt dan dat het ‘oude’ Direct Energie op die van Mitchelton leek eigenlijk…

Ja er is al veel blauw, maar dit shirt is goed te onderscheiden van de andere blauw shirts denk ik.

SteelHorseCowboy 11 april 2019 om 14:39

Flets en weinig onderscheidend.

WernerFranke 11 april 2019 om 14:41

Doet me wat denken aan het shirtje van Garmin van een aantal jaren geleden.

sven241 11 april 2019 om 14:52

Ik vind het echt een afschuwelijk shirt.

limburgia 11 april 2019 om 15:18

Goed gezegd .

KnightBiker 11 april 2019 om 14:57

Als ik het logo van Total zie branden mijn handen om er iets leuks mee te doen.
Die slierten in het total logo verwerken in de anatomie van de renners of zo…
Dit nieuwe shirtje: echt slecht is het niet maar het is toch ietwat goedkoop en weinig onderscheidend.

Hoe dan ook, het oude pakje was erg goed, strakke typography, een goed contrast en heel erg professioneel. Ideaal voor een Pro-continental ploeg om serieus genomen te worden naast team als Sky.

rubosaurus 11 april 2019 om 15:04

Nogal saai ontwerp in vergelijking met het vorige…

Kannibaal van Schepdaal 11 april 2019 om 15:06

Het nieuwe truitje lijkt alvast een total failure.

Lalsacien 11 april 2019 om 15:12

Gewoon even afwachten hoe het opvalt in het peloton.

Paul81 11 april 2019 om 15:44

Van wanneer is deze fotoshoot?! Zit Terpstra nu alweer op de fiets?!

katerkop 11 april 2019 om 16:25

Wat betekent de komst van Total voor het budget?

toke 11 april 2019 om 16:27

Het shirt is maar bijzaak…De grote vraag is of het een witte of zwarte broek word….Misschien dat wielerflits daar een bindend referendum over kan houden.

MDKIDW 11 april 2019 om 16:45

het vorige shirtje vond ik mooier maar dit is ook niet slecht….
anyways lijkt me goed voor die ploeg dat een echt grote club de boel gaat sponsoren