‘Pieter Weening voor de rechter op verdenking van bedreiging en mishandeling’

vrijdag 25 november 2022 om 09:52
‘Pieter Weening voor de rechter op verdenking van bedreiging en mishandeling’

foto: Cor Vos

Pieter Weening staat vanmiddag voor de politierechter in Leeuwarden, meldt De Telegraaf. De oud-wielrenner wordt volgens het medium verdacht van het mishandelen en bedreigen van zijn ex-vrouw en haar broer.

Het incident heeft vorig jaar met kerst plaatsgevonden. Weening zou fysiek geweld hebben gepleegd en een mes getrokken hebben, waarmee hij zijn ex-vrouw en haar broer bedreigd zou hebben. Weening raakte volgens het verhaal zelf gewond aan zijn hoofd.

Weening heeft zelf ook aangifte gedaan tegen de broer van zijn ex-partner, die zelf naar verluidt niet gewond raakte bij de ruzie.

Weenings advocaat Arnout Hurenkamp reageert in De Telegraaf op de aantijgingen: “Ik zal voor vrijspraak pleiten. Mijn cliënt heeft zelf blijvend letsel opgelopen, hij brak de kaak links en rechts in het gezicht. Een geval van noodweer. Het was zeker heftig, rondom deze familiebijeenkomst. Mijn cliënt vroeg aanwezigen weg te gaan. Hij werd daarop echter bij eigen huis geconfronteerd, er werd zelfs een deur ingetrapt, en hij ging in de verdediging. Hij sloeg van zich af.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

Cochise 25 november 2022 om 10:43

Bij Kopecky las ik onder het artikel iets als “verschenen in de rubriek wielerflits boulevard” (tenzij ik het droomde). Zou wel handig zijn moest er wat meer gebruikt gemaakt worden van die rubriek en nog handiger dat ik zou kunnen kiezen welke rubrieken ik wel of niet (ik zeg maar wat, het boulevard-nieuws) te zien krijg in mijn feed.

7
Romāns Vainšteins 25 november 2022 om 10:19

Het moet wel smullen zijn voor de redactie wanneer dergelijke bagger hen bereikt.

3
Eroba 25 november 2022 om 10:03

Als ploegleider heb je toch geen VOG nodig

0
Koers 25 november 2022 om 10:04

Haha een mes ook weer. Ik woon in de buurt en daar staan de Harrekieten nou net om bekend.

Het is oppassen met die Harrekieten (‘spul’= ruzie):
https://www.youtube.com/watch?v=z_FXR-byyrw

0
Melkzuur 25 november 2022 om 10:26

Hij stond altijd al bekend als de man met het grote mes.

17
Wheely 25 november 2022 om 10:53

Haha smakelijk moeten lachen Melkzuur! :-)

1
FDJ 25 november 2022 om 11:09

Harekieten zijn het met een R.

1
Pizzi 25 november 2022 om 12:40

Haha, héérlijk Melkzuur!

1
Mooie Sjors 25 november 2022 om 10:06

Blijft het gezelligste feest, met kerst.

0
AWestie 25 november 2022 om 10:42

Wat voor werk doet hij nu eigenlijk? Ploegleider bij BEX?

0
Het Luipaard van Lent 25 november 2022 om 10:42

Bijzonder verhaal. Ook dat hij naderhand thuis is opgezocht en een gebroken kaak op heeft gelopen. Lijkt me dat de broer van z’n ex ook geen lieverdje is.

0
Grote Plateau 25 november 2022 om 11:20

Pietje toch…

RUSTAAAAAGGHHH

0
mooiman 25 november 2022 om 12:07

Zelfs de Telegraaf heeft het over Pieter W.
Dit forum heet toch WIELERflits?

0
Michiel 25 november 2022 om 14:23

Idd, wie zou het zijn die Pieter W? Bauke Mollema? Of Koentje Bouwman? Of toch die vermaledijde Pieter Wielerflits? Top die privacy W van de T.

0
Koers 25 november 2022 om 12:38

De eis is 120 uur taakstraf, waarvan 60 voorwaardelijk. Uitspraak 9 dec.

Zwager ziet 60 uur geëist worden. Zijn verhaal: https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/73128/Eis:_taakstraf_van_60_uur_voor_kaakslag_bij_Pieter_W..html

0
zietemgaan 25 november 2022 om 17:07

Niemand behalve RV die zich afvraagt of dit überhaupt nog relevant wielernieuws is? Degelijke dingen zijn intriest met alleen maar verliezers. En extra triest dat WF meent dit bericht te moeten brengen…

0
VerstandOpNul 25 november 2022 om 10:27

Jeetje Pieter.. Ik denk dat zelfs Cipollini hier van schrikt..

-1
Chekie 25 november 2022 om 11:32

Maar wat is er aan vooraf aan het thuis opgezocht gegaan. Als ik eerst ergens stampij veroorzaak en men komt later aan de deur is het misschien wel zelfverdediging maar ook zelf veroorzaakt. Wij weten het niet dus moeten we ook niet oordelen. Een verhaal heeft hoe dan ook altijd twee kanten. Helaas wel vaak in het voordeel van de vrouw.

-1
FDJ 25 november 2022 om 14:08

Gewoon het oordeel afwachten. Reputatieschade is zo gemaakt. Gisteren door Derksen nog weer terecht aangehaald in de Voice zaak. Nu bleek er eentje toch niet veroordeeld te worden terwijl hij dat in vele talkshows al wel was. Omgekeerd is trouwens piepkuiken wel heel stil nu Mathijs van Nieuwkerk aan de beurt is.

3
Westfalen 25 november 2022 om 10:34

Wat is dat toch met die Friezen in die omgeving. Ze helpen hun eigen carrière om de zeep. Weening als ploegleider. Lieuwe Westra is ook al een voorbeeld als renner.

-3
FDJ 25 november 2022 om 11:10

Want jij hebt hem als rechter zijnde al veroordeeld? Als de advocaat noodweer aannemelijk kan maken en er volgt vrijspraak is er niets aan de hand. Het is een triest iets als zoiets gebeurt, maar het vingertje wijzen zonder veroordeling in deze nog triester.

3
Henk van Bouw 25 november 2022 om 11:09

Als je iets meer leest dan alleen de titel kan je opmaken dat het een aanval van de andere kant is geweest.

1
dazzler2120 25 november 2022 om 12:05

@Henk van Bouw

Ook dát kan je niet uit het artikel opmaken. Het enige dat je kan opmaken is dat Weening stelt dat het uit zelfverdediging is gebeurd. Uiteindelijk wordt Weening nog steeds verdacht van mishandeling en wordt er dus in de rechtbank gekeken wat er precies gebeurd is.

1