Pieter Weening: “Eventueel op zoek naar een ander team”

donderdag 1 augustus 2019 om 10:56
Pieter Weening: “Eventueel op zoek naar een ander team”

foto: Cor Vos

Pieter Weening wil nog niet aan stoppen denken. De 38-jarige Fries ziet de hoofdsponsor van zijn huidige ploeg Roompot-Charles afhaken, met een mogelijk einde van de ploeg tot gevolg. Dat betekent nog niet het einde van de loopbaan van Weening.


“Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar als er geen nieuwe geldschieter komt, dan ga ik eventueel op zoek naar een ander team”, zegt Weening tegen Omrop Fryslan. “Maar alleen als het mij nog leuk lijkt en ze mij graag willen hebben. Het moet wel van beide kanten komen natuurlijk.”

Voor Weening zit er geen haast achter de zoektocht naar een nieuwe ploeg. Hij weet wel dat ploeggenoten druk bezig zijn. “De meesten zoeken nu andere ploegen, want zij willen wel ‘renner’ blijven. Daarom moet er wel druk komen om een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Sommigen zullen dus wel met stress zitten”, geeft Weening aan. Sinds 2016 koerst de ervaren klimmer voor de Roompot-ploeg.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Utrecht19 1 augustus 2019 om 11:00

Hopelijk vinden ze daar een nieuwe hoofdsponsor. Wellicht iets voor Lotto om hier een jaar in te stappen zodat ze langer de tijd hebben om voor de lange termijn een sponsor te vinden. Had de indruk dat Zijlaard nog niet echt was begonnen met zijn zoektocht toen ze dit nieuws te horen kregen van Roompot en dan is de tijd wel erg kort natuurlijk.

Apemantus 1 augustus 2019 om 13:02

Ik hoop het ook, een wielernatie als Nederland zonder PCT ploeg kan eigenlijk niet.

En zelfs dan blijft het nog sumier. Een ideale situatie is twee PCT ploegen en twee ploegen in de WT. Maar zoals het er nu uitziet heeft Nederland volgend jaar slechts één WT ploeg, en that's it.

Bizar.

Jarnae 1 augustus 2019 om 17:51

Even hoor, maar ondanks de successen van diverse Nederlandse renners, vind ik dat het aantal licentie-houders in Nederland toch echt maar 1 ploeg op het hoogste niveau toekomt. De tijd dat we er 4 hadden ligt ver achter ons. Een PC-team zou prima zijn als opleidingsploeg daar weer achter. Italie heeft zelfs geen officieel PT-team meer en wat te denken van Spanje met maar 1 PT-ploeg.

BenderBeach 1 augustus 2019 om 11:02

Zou jammer zijn als Weening zo uit het profpeloton verdwijnt. Hij verdient het om zelf te bepalen wanneer hij afzwaait.

Marik 1 augustus 2019 om 11:28

Weening naar Wanty? Vind dat echt een ploeg voor hem.

Wielerfan1987 1 augustus 2019 om 11:46

Dat lijkt mij wel een mooie match inderdaad, het is ook zo de eerste ploeg die bij mij opkomt als ik denk aan een ploeg die bij hem past en waar hij bij zou passen.

jvh93 1 augustus 2019 om 11:28

Ik ben toch bang voor Weening dat dit einde carriere betekent. En zo zullen er meer renners van het huidige Roompot niet meer bij een ploeg terecht kunnen ben ik bang

AkkaBoyD 1 augustus 2019 om 11:33

Vorig jaar dacht ik gelezen te hebben dat Mitchelton hem wel terug wilde hebben, bovendien pakt hij elk jaar zijn overwinningen nog mee… Dus ik kan me niet voorstellen dat er geen interesse is, voor een flink aantal andere Roompot mannen wordt het toch een ander verhaal denk ik zo

jvh93 1 augustus 2019 om 11:47

Als je het zo bekijkt wel inderdaad, maar Pieter word ook ouder. Welke ploeg wil dat risico nog nemen?

overige mannen voor wie het in mijn ogen lastig gaat worden:
– Van Staeyen (rijd rond als een natte krant dit seizoen)
– Timmermans
– Leysen
– Livyns
– Van Ginneken

Hebben allen weinig gepresteerd en/of laten zien.
Voor Van Schip verwacht ik wel een WT ploeg en ook van Poppel, Lammertink, Steels, De Bie en Boom kunnen nog prima mee op PCT niveau of als knecht in de WT

Samlambeej 1 augustus 2019 om 12:19

Weening koerst al jaren op zijn manier naar zijn mogelijkheden en pakt zo hele mooie overwinningen mee. Ik zou niet weten welke van de laatste 4 jaar zijn beste was. Zou het zeker aandurven bv. een Wanty zijnde. Volgens mij vooral liefhebber dus niet speciaal duur en ze kunnen hem een mooi programma aanbieden.

martini151 1 augustus 2019 om 11:53

Het zou zonde zijn als hij zal verdwijnen. Ik denk dat een ploeg als Jumbo Visma hem heel goed kan gebruiken als knecht en ervaren man

Charlie33 1 augustus 2019 om 14:24

Ik vind Pieter echt wat voor Sunweb. Volgend jaar als helper voor kopman Kamna in de bergen.

greeny 1 augustus 2019 om 17:58

lol, en dan alle kredertjes uit de hele wereld weer samen verenigen ook?

eddyvv 1 augustus 2019 om 14:28

Ik ben er nog niet aan toe dat Pieter stopt

Pak Haas 1 augustus 2019 om 19:00

It ked net oan voar Pietertje.

Volgend jaar maar ploegleider voor WV Drachten of RTV Snits?