Pieter Weening: “Belangrijke overwinning voor de ploeg”

donderdag 16 juni 2016 om 18:18
Pieter Weening: “Belangrijke overwinning voor de ploeg”

Foto: Sirotti

Pieter Weening schreef vandaag geschiedenis door voor het eerst in de geschiedenis van zijn ploeg Roompot Oranje Peloton een wedstrijd op WorldTour-niveau te winnen. De Fries ontsnapte tijdens de zesde etappe van de Ronde van Zwitserland op de slotklim naar Amden. Hij reed vervolgens solo als eerste over de finish, waardoor hij de zesde zege voor zijn ploeg van 2016 kon boeken.

“Dit is een WorldTour-wedstrijd met een sterk deelnemersveld. Veel renners komen zich hier voorbereiden op de Tour. Dat maakt het speciaal. Belangrijk voor mij, maar vooral voor de ploeg”, aldus Weening na afloop voor de tv-camera’s.

Weening – vorige maand nog succesvol in de Ronde van Noorwegen – maakte de voorbije winter de overstap van Orica-GreenEDGE. “Het maakt niet veel uit voor welke ploeg je rijdt of welke trui je draagt, je moet er altijd gewoon voor gaan”, stelt hij nuchter vast. “Ik krijg bij deze ploeg veel vrijheid. Dat werkt heel goed voor mij.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

kevinhooo 16 juni 2016 om 18:20

Heuj! Ik zeg morgen weer gaan met Tolhoek:D

0
aardappeljager 16 juni 2016 om 18:54

Tolhoek heel knap. Weening kan dit nog een keer :)

0
kelderfan 16 juni 2016 om 18:57

Dat is zeker een mooie en belangrijke overwinning voor de ploeg.

0
DeGroteMolen 16 juni 2016 om 20:02

Echt geweldig hoe deze ploeg dit seizoen aan de bak gaat, wellicht niet allemaal absolute toppers maar ze gaan er wel voor! Chapeau.

0
BlancoProCycling 16 juni 2016 om 20:03

Gouden transfer geweest voor deze ploeg.

0
Burgravio 16 juni 2016 om 20:24

Goed dat Roompot hier zijn Wildcard zo ‘waar weet te maken’. Dat schept weer mogelijkheden voor komend seizoen (misschien toch een keer een grote ronde).

Weet iemand hoe lang Weening nog onder contract staat? Plakt hij er nog een jaartje aan vast?

0
Geurt Harm 16 juni 2016 om 20:33

Is al bekend of Roompot toch doorgaat? Hoop het van harte. Een tweede sterke Nederlandse ploeg is alleen maar goed.

0
bvbal79 16 juni 2016 om 20:54

Weening ga je schamen…volgens alle volgers van Wielerflits is dit maar een flutkoers met een zeer zwak deelnemers veld :)

0
arviidd 16 juni 2016 om 21:18

@Scibby: Spannend bericht van Romāns Vainšteins bij dat artikel. Vind je dat nog steeds RV na de afgelopen weken?

0
Thijs E 16 juni 2016 om 23:57

Weening is een mooie kerel, die is gewoon nog nuchter als hij dronken is.

0
Spinergy 17 juni 2016 om 09:55

Wat een koning.