Peter Sagan wederom positief getest op corona

dinsdag 4 januari 2022 om 19:50
Peter Sagan wederom positief getest op corona

Sagan op archiefbeeld - foto: Cor Vos

Peter Sagan is positief getest op het coronavirus. Dat laat de Slowaakse renner van TotalEnergies weten via social media. Vorig jaar kampte Sagan al met een coronabesmetting tijdens een stage op de Canarische Eilanden, waardoor hij zijn seizoensstart moest uitstellen.

Niet alleen Sagan is positief getest op het coronavirus, ook zijn broer Juraj. “Mijn broer Juraj en ik hebben coronatests gedaan en die zijn helaas positief uitgevallen. We hebben symptomen die verband houden met het virus en we volgen de richtlijnen van de bevoegde autoriteiten. Ik houd jullie op de hoogte”, aldus de wereldkampioen van 2015, 2016 en 2017, die deze winter het shirt van BORA-hansgrohe verruilde voor dat van TotalEnergies.

Tweede keer binnen een jaar
Het is niet de eerste keer dat Peter Sagan positief is getest op het coronavirus. Vorig jaar februari kampte de 31-jarige renner met een coronabesmetting tijdens een stage in Gran Canaria, net als zijn broer Juraj en hun ploeggenoot Erik Baška. Alle drie vertoonden ze milde ziekteverschijnselen. Door de besmetting moest Sagan in quarantaine en was zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen verstoord. Hij moest het Vlaams openingsweekend en Strade Bianche aan zich voorbij laten gaan.

Sagan kon in Tirreno-Adriatico dan toch aan zijn seizoen beginnen en kwam vervolgens als vierde over de streep in Milaan-San Remo. In de weken die volgden won hij een etappe in de ronden van Catalonië en van Romandië. Vervolgens won hij een rit in de Giro d’Italia, waar hij beslag legde op het puntenklassement. Verder won hij in eigen land het Slowaaks nationaal wegkampioenschap en de Ronde van Slowakije.

In 2022 zijn de klassiekers en de Tour de France wederom zijn belangrijkste doelen, vertelde hij in november in gesprek met Cyclingnews. “Ik wil mij allereerst goed voorbereiden op de klassiekers en aangezien ik in een Frans team zit, zal de Tour de France een belangrijk doel zijn. En natuurlijk ook het WK.” Oorspronkelijk zou hij het nieuwe seizoen met de Vuelta a San Juan beginnen, maar de Argentijnse ronde gaat vanwege de stijgende coronacijfers niet door in zijn normale vorm.

Dit artikel delen:

47 Reacties

Landeirovic 4 januari 2022 om 19:54

Ik dacht even positief getest op iets anders :O

Dumoulinke 4 januari 2022 om 20:10

Het is niet dat ik weer de discussie wil aanzwengelen of tegen het zere been wil aanschoppen van de vaccingetrouwen onder ons, maar het is onderhand tijd dat we een positieve test als iets normaals beschouwen. De strijd van het virus winnen is een utopie. En tot op heden heb ik nog geen positief geteste topsporter meegemaakt die ook maar ergens last van kreeg. Tijd dus om de Sagans onder ons gewoon weer overal aan de start toe te laten. Dan kunnen we weer net als vroeger sport gaan kijken i.p.v. naar de pijpen te dansen van Hugo de Jonge.

Pizzi 4 januari 2022 om 20:13

Ik zou Ellen van Dijk even vragen in hoeverre ze er last van had. En Niki Terpstra.

Dumoulinke 4 januari 2022 om 20:16

Je onderstreept in feite vrijwel wat ik zeg, Pizzi. Er zijn zo weinig topsporters die het wel wat harder heeft getroffen dat we ze in ene adem kunnen noemen. De paar duizend andere topsporters die nergens last van hebben of hadden, zal ik maar niet opsommen.

Sjonge Jonge 4 januari 2022 om 20:32

Ik hoorde inderdaad dat Sagan niet te spreken is over Hugo de Jonge

ssj 4 januari 2022 om 20:33

Er zijn er een stuk meer Dumoulinke. Vraag anders even aan Pozzato hoe het op de IC was. Daarnaast, als je de discussie niet wilt aanzwengelen. Begin er dan niet over.

zacht 4 januari 2022 om 20:40

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik haal mijn prikkies, vooral omdat ik al over de helft van mijn leven ben en het gros van de ziekenhuisopnames ongeveer vanaf mijn leeftijd is. En ja, we moeten positieve testen accepteren, en de gevolgen daarvan ook. Niks mis met een weekje mindfulness thuis.

Murcia 4 januari 2022 om 20:46

Als je eerst stelt dat geen enkele topsporter last kreeg van een corona besmetting en dan als je het tegendeel krijgt te horen zegt dat het je eerste opmerking bevestigd, wordt een discussie ook wel moeilijk.

Voor wat betreft Sagan is de hernieuwde besmetting niet zo verrassend, in zijn handgemeen met de politie agent in Monaco bleek dat hij en Juraj de regels al negeerden mbt de avondklok en hij ging slaan omdat hij dacht dat de agent hem verplicht zou willen laten vaccineren.

Dr op en dr over 4 januari 2022 om 21:12

(Edit) …………………………………… Ik zwijg maar beter.

Misschien even met Gaviria, Kruijswijk, Baska, Terpstra, beide Sagan's en/of één van de vele, vele anderen bellen hoeveel last ze er wel degelijk van gehad hebben.

rahimns 4 januari 2022 om 21:19

Kruijswijk heeft het ook aardig te pakken gehad.

Bas Bas 5 januari 2022 om 10:30

Je hebt gewoon helemaal gelijk. Dit is gezond verstand.

Peerku 5 januari 2022 om 12:06

Waardeloze opmerking van jou! Zeker een wappie die dit schrijft. Ook geen familie gehad die met corona opgenomen is geweest op ic?

Ronellenfitsch 4 januari 2022 om 20:40

Pozzato is geen renner en liet zich niet vaccineren om stoer te zijn. Misplaatste vergelijking.

ssj 4 januari 2022 om 20:43

Sagan heeft zich bij mijn weten ook niet gevaccineerd. En je kunt niet stellen dat Pozzato niet fit was. Gaat erom dat ook (top)fitte mensen er erg last van kunnen hebben. Neemt niet weg dat we idd op den duur allemaal wel een keer besmet zullen worden. Hopelijk is Omikron idd minder heftig en komen we eindelijk uit deze pandemie

Dumoulinke 4 januari 2022 om 20:46

edit wf: houd het bij wielrennen svp

Sjonge Jonge 4 januari 2022 om 20:55

“Uit alles blijkt dat een akelig groot aantal, vooral ook jonge mensen, is gestorven door de gevolgen van het vaccin.”
Uit alles? Vertel….

“Ik trek mij na dit bericht dan ook terug in dit draadje.”
Lijkt me dan ook verstandig

Magician 4 januari 2022 om 21:23

@ssj na dat verhaal rondom die dikke boete dat die heeft gekregen heeft hijzelf aangegeven gevaccineerd te zijn. Zal die denk ik niet doen als het niet zo is.

illu 4 januari 2022 om 22:11

Dumoulinke laat iig zien dat het goed mogelijk is met slechts twee werkende hersencellen toch nog wielerflits berichten te posten.

ervee 4 januari 2022 om 22:34

@Dumoulinke: in een eerdere post zeg je geen positief geteste topsporter te kennen, die er last van gehad heeft. Vervolgens worden er een paar sporters genoemd en zeg je dat dit jouw argument bevestigt. Hoe dan, het is precies het tegenovergestelde van jouw argument?

Vervolgens zeg je dat de oversterfte, vooral bij jongens mensen, komt door de vaccins. Zonder ook maar een bron te vermelden. Want ja, dat mag niet anders kom je voor de rechtbank.. Wauw, echt wauw!

Ben dan echt zo benieuwd hoe jouw gedachtengang is..

Derierre de la course 4 januari 2022 om 23:52

Dumo, ik vond je eerdere post sterker. Blijf asjeblieft op het redelijk pad en hou het (dicht)bij wielrennen.

Groetjesaandevoetjes 5 januari 2022 om 06:06

@dumoulinke: Als je geen discussie wilt aanzwengelen moet je ook vooral je nep nieuws achterwege laten.

ssj 5 januari 2022 om 07:38

@Magician, dat had ik gemist. Dank voor de verbetering

FDJ 4 januari 2022 om 20:58

Volgens mij is er ook behoefte aan wappieflits.nl

Dikke Man 4 januari 2022 om 21:17

Met verveelt zich en is gefrustreerd. Zolang het bij dit soort uitlatingen blijft, valt het mee.

peter s 4 januari 2022 om 22:04

Hoopte eerst dat Dumoulinke een wappie is, maar t bleek erger……het is een complotwappie

bellevue 4 januari 2022 om 22:20

Hoor het interview al:
Renaat: Peter Sagan, you’re again positive on Corona?
Sagan: Hehe… you know I like de beer. heheh

Pizzi 4 januari 2022 om 22:36

Ik krijg beelden door van dat interview na De Omloop (?). Toen ‘ie die geniale zwerverlook had.

bellevue 4 januari 2022 om 22:44

lompe vragen wegvegen met absurde antwoorden
daar is hij meester in

Zwarte Panter 4 januari 2022 om 23:03

Wappies ga je verstand gebruiken en pakdat vaccin ben er helemaal klaar mee met dat dom volk die geen vaccin willrn

kleomantre 5 januari 2022 om 13:28

Vaccin is redelijk nutteloos nadat je Corona hebt gehad, dat geldt dus ook voor niet-gevaccineerden. Indien je wel fiks ziek bent geweest , waarschijnlijk wel handig om later in boosterrondes mee te doen.

JarnoV 4 januari 2022 om 23:15

Kan WielerFlits alles reacties hierop blokkeren man man man

Derierre de la course 4 januari 2022 om 23:53

Eens. WF, wat mij betreft een slot je op de comments bij dit bericht. Voor zowel de voor- als tegenstanders trouwens.

Ab Normaal 5 januari 2022 om 10:33

Eens. De discussie over corona is een hele vervelende. Voor en tegenstanders hebben absoluut 0,0 respect voor de mening van de ander. Over dit topic kan door het gros niet normaal respectvol gecommuniceerd worden. Om je rot te schamen eigenlijk.
Niet alleen Dumoulinke. Ook de mensen die hem direct uitmaken voor wappie.
Corona discussie is geen discussie omdat iedereen vind dat zijn mening de enig juiste is en de ander dus niet goed wijs is.

Misschien dat Wielerflits maar moet verbieden om het op deze site er nog over te hebben.

Limal 5 januari 2022 om 13:52

Ook van mij mag er een slot op de comment sections van *alle* artikels die het woordje ‘corona’ bevatten om deze zinloze bagger te voorkomen.

Edwin Jansen 5 januari 2022 om 00:09

Heel veel beterschap Peter en Jurjaj! En voor de rest bewijzen de reacties op dit artikel maar weer eens hoe onmogelijk het is om in dit land een inhoudelijke met wetenschap en feiten ondersteunde genuanceerde gedetailleerde discussie over alles wat met Corona te maken heeft, is te voeren. Blijkbaar zijn emoties en niet onderbouwde meningen en het wegzetten van mensen met labels als minderwaardig belangrijker tegenwoordig, naast het vragen aan online platforms om mensen de mond te snoeren. Welkom in gekkenhuis Nederland. En het toevoegen van de opmerking door Peter dat hij alle officiële regels volgt is wat mij betreft een zinloze toevoeging. Ik heb geen behoefte aan dat hij zich voor mij daarvoor zou moeten verantwoorden.

Loek de Rooij 5 januari 2022 om 00:25

Amen, teleurstellend veel onbeschofte mensen op deze site. Meer uitleg vragen is prima. Oneens zijn ook, maar hou het a.u.b. beschaafd. Dit geldt overigens niet alleen voor dit topic.

Romāns Vainšteins 5 januari 2022 om 07:26

Corona is niet van dit forum, wij moeten het hebben over bergtopzitten, ketonen, startgelden, omkoping, liesslagaderverwijdingen, mentale weerbaarheid, intervalspurts, mongolenwaaierinsukkelpreventie en dat soort dingen.

Polleke 5 januari 2022 om 08:36

Remco, De Rug Van Mathieu, gaat Wout wel of niet ?…

Merlinappa 5 januari 2022 om 08:42

Over liesslagaderverwijdingen gesproken, gaat Sammeke boterhammeke dit jaar nog wat moois doen? Ik zet in op een etappe in een grote ronde.

Dikke Man 5 januari 2022 om 08:43

Wereldkampioen veldrijden worden is Wout al drie keer gelukt. Het is tijd om volwassen te worden en net als iedereen de hele winter op de Teide te zitten. Het is klaar met dat rebelse gedoe.

Romāns Vainšteins 5 januari 2022 om 09:18

Aan de andere kant is : ‘Vier-viehier, vier-vier, vie-hie-vier, vier-vier!!’ ook wel weer geinig natuurlijk.

Dikke Man 5 januari 2022 om 09:35

Met genoeg Westmalle achter de kiezen delft Vie-hier!! duidelijk het onderspit van het onderplempen van elke discussie met de winstpercentages van Mathieu.

Alfons Haavers 5 januari 2022 om 09:54

Benieuwd of Sagan volgend jaar ook nog eens voor vie-hier! kan gaan. Go out with a bang voordat hij definitief de showbizz in stapt.

FondriestTF3 5 januari 2022 om 09:52

Ach een virus in december is qua timing zo gek nog niet. Als het dan toch moet…

Sagan makes party, dan ben je natuurlijk al een risicogroep ;-)

kleomantre 5 januari 2022 om 10:21

Waarom is dit nieuws?

Der zullen vast nog wel hele volkstammen 2 of meer keer besmet zijn geweest en dat zullen de meeste van ons ook wel gaan meemaken de komende jaren. Hij is de eerste keer niet of beperkt ziek geweest en is nog gewoon renner. Dus de 2de keer dat je het oploopt gebeurt dan meestal ook niet veel. Je lichaam kon het de eerste keer al handelen en heeft nog wat geheugen over van die besmetting. Geheugen dat beter is dan die van mensen die een vaccinatie hebben ondergaan.

Relevant om dit te melden is pas vooral als hij in quarantaine moet en zich niet kan voorbereiden vlak voor belangrijke doelen en/of niet aan wedstrijden mee mag doen. Het zou ook nog vermeldingswaardig kunnen zijn (wel Telegraaf/Privé-stijl) als hij ondanks besmetting geen rekening houdt met medemensen die zwakker of op behoorlijke leeftijd zijn en te lang geleden zijn gevaccineerd en nog niet de kans hebben gehad zich te boosteren.

Dat Sagan verder mogelijk niet gevaccineerd is, is totaal geen probleem ook niet maatschappelijk. Hij heeft immers Corona reeds doorgemaakt. Maatschappelijk zou dit anders liggen wanneer hij ongevaccineerd rondloopt en nog niet in aanraking is geweest met het virus.

Posterix 5 januari 2022 om 10:42

Ik ben het ook niet met Dumoulinke eens. Hij vertegenwoordigt echter wel een bepaalde groep in onze samenleving. Dat gezegd hebbende, iedereen mag zijn mening en/of visie hebben en geven. Daar kun je het dan mee eens zijn of niet, maakt niet uit, maar behandel elkaar nou eens zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
Kom op! Wij zijn allemaal mensen. Je hoeft elkaar niet meteen voor rotte vis uit te maken, omdat de mening van de ander “anders” is. Luister eens naar wat een ander te vertellen heeft en als je persé wilt laten horen dat je het er niet mee eens bent… Doe dat vooral, maar wel met enige stijl a.u.b.

Dumoulinke 5 januari 2022 om 13:16

Posterix, ik zou niet meer reageren maar doe dit nu toch even om je te bedanken.
Zo sportief kan het dus ook.

Aan al diegenen die mij voor rotte vis hebben uitgemaakt: ik heb kortgeleden zelf corona gehad, een vrij pittige variant. Mijn reukvermogen is na bijna vier maanden nog maar vijf procent van wat het was en de vraag is of deze ooit terugkeert. Als je het mij vraagt ben ik dus al genoeg bestraft geworden voor het feit dat ik geen vaccin-voorstander ben.

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Dat volgende berichten gewoon weer on-topic mogen zijn.

Headlines

Materiaalzone

Populair