Peter Sagan komt met verklaring na geweldsincident met agent

dinsdag 23 november 2021 om 10:44
Peter Sagan komt met verklaring na geweldsincident met agent

foto: Cor Vos

Peter Sagan bood gisteren via social media zijn excuses aan voor het verwonden van een politieagent in Monaco, maar de Slowaak voelt zich een dag later toch geroepen om enkele dingen recht te zetten. “Zo zat ik niet in een auto, maar op een elektrische scooter, bestuurd door mijn broer Juraj”, citeert Cyclingnews.

Sagan was op zondag 25 april samen met zijn broer op weg naar huis na een avond stappen, zo ging het verhaal, maar de Slowaak schetst nu een ander beeld. “Ik was in het appartement van mijn ex-vrouw om mijn zoon naar bed te brengen. Ik had al een paar glazen wijn gedronken en besloot toen terug te keren naar mijn appartement, ook al was de avondklok al ingegaan. Ik moest echter naar huis omdat het mijn adres is voor antidopingcontroles.”

Sagan besloot dit te doen op de elektrische scooter, en dus niet in een auto. “Het is 500 meter tussen de appartementen en ik besloot dit af te leggen op een elektrische scooter, bestuurd door mijn broer Juraj. Ik zat dus niet in een auto en werd vervolgens ook niet onderworpen aan een alcoholtest. De politie wilde me naar het ziekenhuis brengen om een ​​drugstest uit te voeren. Dat begreep ik niet en dat zorgde voor boosheid, waarop ik besloot om de politieagent te duwen.”

Boos, maar niet overdreven agressief
Volgens de Franse krant Nice-Matin zou de toekomstige renner van TotalEnergies zich hebben verzet omdat hij bang was dat hij anders zou worden gevaccineerd. Sagan is echter niet tegen een coronavaccinatie, zo laat hij weten aan Cyclingnews. De sterke sprinter testte begin februari 2021 positief op COVID-19, tijdens een trainingskamp van zijn toenmalige ploeg BORA-hansgrohe, maar is inmiddels volledig gevaccineerd tegen het coronavirus.

Sagan laat nogmaals weten erg veel spijt te hebben van het incident, maar ging naar eigen zeggen niet ‘als een gek’ tekeer tegen de agenten. Een agent raakte wel gewond aan zijn rechterhand, wat Sagan op een boete van 5.000 euro kwam te staan voor het verwonden van een politieagent. Ook moet de drievoudig wereldkampioen 1.500 euro betalen aan de burgerlijke partij en kreeg hij nog een boete van 100 euro voor het overtreden van de avondklok.

Dit artikel delen:

22 Reacties

platteprijs 23 november 2021 om 11:12

Alweer dat lelijk en vaag taalgebruik 'de burgerlijke partij'. Ik zou gewoon schrijven dat hij een boete aan de gemeente (of wie die partij dan ook is) moet betalen.

Polleke 23 november 2021 om 12:11

‘Of wie dan ook’ maakt het nog vager…

platteprijs 23 november 2021 om 12:27

@Pol tsja als je de functie van de haakjes niet begrijpt …

Magician 23 november 2021 om 11:33

Ondanks dat het nog steeds allesbehalve chique is dus bovenal een mooi stukje sensatiejournalistiek.

Reiger 23 november 2021 om 11:57

Damagecontrole van Sagan. Zinloos. Hij negeert een avondklok die voor iedereen geldt en gebruikt daarna in bezopen toestand geweld tegen een hulpdienst. Asociaal gewoon.

Turtlehead 23 november 2021 om 13:21

Maar geen wappie. Dat pleit dan weer voor hem :)
Eigenlijk jammer, dat andere verhaal was veel leuker voor over tien jaar. ‘Weet je nog, Peter Sagan?”Wie?? ‘Je weet wel, die gast die jarenlang tientallen wedstrijden per jaar won en de beste wielrenner ter wereld was.’ ‘O, je bedoelt die wappie die midden in de nacht dronken een agent in elkaar sloeg omdat hij bang was dat die hem zou vaccineren!’

jwst 23 november 2021 om 20:32

Hoezo zinloos, hij schetst een heel ander verhaal.. 500m avondklok schenden foei foei.. Geweld is een duw(praat ik niet goed) maar wat heeft de agent in kwestie gedaan, we waren er niet bij, dus beter niet zomaar iemand zwart maken…

jwst 23 november 2021 om 20:32

Bezopen = paar glazen wijn

Reiger 23 november 2021 om 21:33

Peter Sagan heeft zichzelf zwart gemaakt. Waarom anders excuses? Spreek je hem ook even aan op zwart maken? En je kunt alles wel proberen recht te breien wat krom is maar de feiten liggen er dat hij geweld heeft gebruikt tegen iemand van een hulpdienst.
Dan ben je dus terecht gestraft. Anders was hij wel in beroep gegaan toch?

VerstandOpNul 23 november 2021 om 12:15

Wrijven in een vlek, goed bezig Peter!

Tollpatscher 23 november 2021 om 12:35

Wat heeft Peter een pech, dat als hij boos is hij ‘overdreven agressief’ reageert!

Gevoel voor PR heeft hij geen kaas van gegeten, dat bewees hij ook al vaker.

Kelder is de Man 23 november 2021 om 18:11

PR niet, maar RvV en GW daarentegen.

Pietspeed 23 november 2021 om 12:46

Storm in een glas water. Benieuwd wat de verwonding was? Staat niettemin in het prinsdom een hoge straf op onheus gedrag jegens ambtenaren.
Overigens leuk inkijkje in privé situatie. Is dat andere appartement ook van hem en mag zijn ex daarin wonen ivm de nabijheid van zijn zoon en gezamenlijke opvoeding. Of toch in gemeenschap gehuwd geweest ..?

Reiger 23 november 2021 om 13:37

De meeste grootverdieners in de sport zijn geen lichten op andere gebieden. Waarschijnlijk weer een gevalletje van de prenuptial agreement tekenen onder het klaarkomen en een paar jaar later de helft van zijn vermogen aftikken.

Romāns Vainšteins 23 november 2021 om 14:07

Ik vind de opmerkingen van ‘damage control’ ‘wrijven in een vlek’ etc zeer vooringenomen. Kijk eens op hoeveel vlakken dit verhaal verschilt met wat WF gisteren ‘wist’ te melden en tel dat op bij het feit dat niemand hier weet hoe dit exact gegaan is. Waar haal je dan de wijsheid vandaan om het allemaal te weten?

Kelder is de Man 23 november 2021 om 18:29

Nice Romans.

Laura 23 november 2021 om 14:29

hij maakt het verhaal nog wat ongeloofwaardiger zo.
En dan, je blijft met je handen van handhavers af.
voor mij bevestiging.

Blackcanyon 23 november 2021 om 19:10

Hij blijkt dus goed in mountainbike, wielrennen, stuntfietsen maar ook in freefight. Kan zelfs terwijl hij vanwege dronkenschap nog amper op zijn benen kan staan winnen van 2 agenten.

Maar nu serieus, tengels af van de gendarmerie Peter! ….. En van Louis de Funes ….

Maar wat nog t ergste is:
Sagan heeft de avondklok geschonden …, hij hoort als prof op tijd in zijn nest te liggen en van de alcohol af te blijven. Nou snap ik waarom hij dit jaar het geel niet heeft gewonnen.

jwst 23 november 2021 om 19:48

Reiger wat een aannames weer… Je was er niet bij.

Reiger 23 november 2021 om 19:51

Je kunt beter onder een reactie reageren dan is het iets overzichtelijker. Ik weet nu niet waar dit over gaat.

betonmolen 23 november 2021 om 20:06

Als topsporter de elektrische scooter nemen om 500 m te overbruggen.

Blackcanyon 23 november 2021 om 21:19

Uit het verhaal blijkt duidelijk dat hij zijn fiets niet bij zich had, dus dat was geen optie.
Immers, met de brommer kon hij maar 40 en kon de politie m makkelijk bijhouden. Als hij met zijn racefiets was, dan was hij zo snel dat aanhouden een illusie was. (En achterop de racefiets bij Jurjai is pijnlijk)

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair