Pechvogel Jason Osborne moet te lang wachten op fiets en moet afstappen in Tour Down Under
foto: Cor Vos
zaterdag 20 januari 2024 om 11:20

Pechvogel Jason Osborne moet te lang wachten op fiets en moet afstappen in Tour Down Under

Jason Osborne moet na de vijfde etappe van de Tour Down Under nog steeds verwerken wat hem is overkomen, laat hij weten via zijn eigen Strava-kanaal. De 29-jarige Duitser in dienst van Alpecin-Deceuninck zag na de eerste beklimming van Willunga Hill op de top van de klim zijn koers letterlijk in duigen vallen. De Duitser moest te lang wachten op een fiets en moest de strijd staken.

In de vijfde etappe van de Tour Down Under moesten de renners tweemaal de iconische Willunga Hill beklimmen. De eerste beklimming vond plaats op zo’n twintig kilometer van de meet. Jason Osborne zat op deze klim naar eigen zeggen goed gepositioneerd, maar kwam in het gedrang bij de bevoorrading op de top.

De Duitser raakte betrokken bij een valpartij en zag zijn frame in vier stukken breken. Langs de kant van de weg zag Osborne vervolgens het peloton wegtrekken, terwijl een nieuwe fiets niet in het vizier was. Niemand stopte namelijk voor hem, meldt hij via Strava. Zodoende moest Osborne de rittenkoers verlaten. Alpecin-Deceuninck houdt zo zes renners over in koers voor de laatste etappe.

RIDE Magazine
6 Reacties
20-01-2024 13:08
Nostalgisch wielrennen ! Hij moest met de brokstukken naar een nabijgelegen dorp lopen en bij een hoefsmid de stukken aan elkaar smelten. Overmorgen kan hij weer vertrekken.
    20-01-2024 16:46
    Probleem is dat Carbon repareren wat meer tijd kost (en je niet bij de eerste de beste smid op de hoek kan (laten) repareren). Jammer voor hem dat er zelfs geen neutrale wagen stopte.
20-01-2024 18:37
Dit zou Jason Bourne nooit gebeuren
20-01-2024 12:45
Osborne is gewend te roeien met de riemen die hij heeft, maar zonder fiets wordt dat wel lastig...
20-01-2024 15:03
Wat een amateurisme...
    20-01-2024 17:27
    Benieuwd naar de uitleg van de ploegleiding… als alles goed loopt rollen ze over elkaar…

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine