Pechvogel Jakob Fuglsang: “Er komen nog genoeg kansen”

dinsdag 13 oktober 2020 om 17:17
Pechvogel Jakob Fuglsang: “Er komen nog genoeg kansen”

foto: Cor Vos (archief)

Voor Jakob Fuglsang is het een dag om snel te vergeten, al leek er aanvankelijk geen vuiltje aan de lucht tijdens de tiende etappe van de Giro d’Italia met aankomst in Tortoreto. De Deense kopman van Astana reed echter op een cruciaal moment lek en verloor ruim één minuut op zijn grootste concurrenten.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

Fuglsang kreeg in de afdaling van de Tortoreto Alto, op minder dan tien kilometer van de finish, af te rekenen met een lekke band. “Ik reed lek op het slechtst denkbare moment”, zo doet Fuglsang zijn verhaal. “Ik heb alles gegeven om de schade te beperken, maar ik moet dit accepteren. We hadden gehoopt op een betere dag.”

De klimmer kwam uiteindelijk als 21e over de streep, op 1:38 van ritwinnaar Sagan. De ervaren Deen verliest vandaag 1:15 op renners als Wilco Kelderman, Vincenzo Nibali en rozetruidrager João Almeida. In het klassement zakt Fuglsang nu vijf plaatsen. De renner van Astana staat nu elfde, op 2:20 van leider Almeida.

Fuglsang verloor vandaag dus onnodig veel tijd, maar blijft strijdbaar. “We moeten ons nu focussen op de komende dagen. Er is nog een lange weg te gaan en er komen nog genoeg kansen.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Stoempen 13 oktober 2020 om 17:22

Mist al z’n 2 belangrijkste teamgenoten sinds de start, en kent veel pech. Het wordt lastig op deze manier.

Natte spons 14 oktober 2020 om 10:00

Dat is nu dus ook de reden dat hij meer dan een minuut verliest. Anders had hij op de fiets van Vlasov, of MAL, wel apart dat Felline niet bij hem in de buurt zat, die moet dit toch ook kunnen?

pirazzi 13 oktober 2020 om 17:23

Tegen beter weten in.

Murcia 13 oktober 2020 om 17:24

Met zijn vorm is niks mis, dus verwacht ik hem tot het eind meedoen voor de winst. Dit verlies is niet niks maar er komt ook nog het een en ander aan.

lander luypaert 13 oktober 2020 om 17:30

Als dat allemaal doorgaat… Met die vele sneeuwval.

Jacob Lohof 13 oktober 2020 om 17:35

Belachelijk dat Nibali niet stopte !!!
Is toch een onbeschreven regel

Miko1983 13 oktober 2020 om 17:40

Inderdaad, en zo Bilbao nog verder weg laten rijden, grapjas ;)
Fuglsang had de pech dat het volle bak koers was.

Turtlehead 13 oktober 2020 om 18:24

Lol, Nibali stoppen? Die zal wel hebben lopen gillen dat ze moesten doorgassen. Dit is hoe hij tegenstanders het liefst kapot maalt.

ParijsIsNogVer 13 oktober 2020 om 18:46

Sarcasme, niet voor iedereen weggelegd.

Bazzz 13 oktober 2020 om 19:20

Hij zal nu volgens de media wel weer een vete hebben met Ni-balzak

kleomantre 13 oktober 2020 om 17:43

Vraag me eigenlijk wel af of die nou spaart en een plan heeft voor elders in de ronde, of dat hij eigenlijk ook maar grotendeels in een volgmodus zit en nu al wat mist om verschil te maken. Vind hem eigenlijk niet overtuigen in de ritten die hem qua terrein toch beter zouden moeten liggen dan de overgebleven echte AK-mannen.

Robbiebier 13 oktober 2020 om 20:18

Helemaal mee eens

Siep De Vries 13 oktober 2020 om 18:06

Ik hoor iedereen over sneeuwval praten maar ligt er überhaupt al sneeuw?

Sjoerd102 13 oktober 2020 om 18:21

Ja er ligt al sneeuw. Redelijk normale hoeveelheid voor de tijd van het jaar. https://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c2292/

Groetjesaandevoetjes 13 oktober 2020 om 20:17

Op de foto’s van 9 en 10 oktober kun je wel zien dat er nog prima gekoerst kan worden als er op het moment van de rit niet sneeuwt. Wilco zei in een interview dat hij verhalen kent van mensen die eind oktober nog naar de Dolomieten gaan. Heb er zelf ook een beetje een hard hoofd in en blijkbaar de organisatie ook (met het schrappen van de Agnel en Izoard).

denistel 13 oktober 2020 om 23:10

met hem zijn ze nog niet klaar.a; die zware cols die nog gaan komen
heb hem zeker in de top 3.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair