Pascal Eenkhoorn: “De finale was een tactisch steekspel”

zaterdag 11 september 2021 om 20:03
Pascal Eenkhoorn: “De finale was een tactisch steekspel”

foto: Cor Vos

Pascal Eenkhoorn kwam in de voorlaatste rit van de Tour of Britain als vijfde over de streep. De Nederlander van Jumbo-Visma maakte deel uit van de vlucht die de zegen kreeg van het peloton, maar ging in de slotfase ten onder in het tactisch steekspel om de overwinning.

Nadat Eenkhoorn in eerdere etappes in dienst reed voor zijn kopman Wout van Aert, mocht hij in de etappe naar Edinburgh voor eigen kans gaan. “De finale was een tactisch steekspel. Ik was van plan om zo lang mogelijk alles samen te houden. Dat was voor mij beter. Ik twijfelde nog op het laatste klimmetje en achteraf gezien had ik daar gewoon tempo moeten rijden.”

Deceuninck-Quick-Step kon uiteindelijk met Yves Lampaert en Davide Ballerini met twee man het spel het best spelen. “Lampaert ging aan en ik kreeg het gat vervolgens niet meer dicht. Natuurlijk is het balen als je zo’n kans krijgt, maar ik heb al de hele ronde een goed gevoel. Morgen gaan we er nog eens tegenaan.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

Turtlehead 11 september 2021 om 20:09

Tsja, makkelijk is het niet, eenvoudig wel: er mag nooit een mannetje van DCQ van je wegrijden, anders ben je de pineut.
Maar ja, wel mooi om hem vooraan mee te zien doen en Lampie is ook in goeie doen richting WK en PR, dus niet onverdiend.

peterwinnen 11 september 2021 om 20:21

Lampaert bleef eerst maar kijken of ze terug kwamen. Had de indruk dat ze eigenlijk voor Ballerini gingen.

Turtlehead 11 september 2021 om 20:58

Ja, dat leek mij ook en ook wel logisch. Maar als je er achter zit, heb je natuurlijk de regie verloren.

peterwinnen 11 september 2021 om 21:26

Klopt….maar ga je overal achteraan, dan ben je vermoedelijk kansloos in de sprint. Anyway…hij heeft het niet gered, dat mag de conclusie zijn.

Henny van Maastrigt 11 september 2021 om 20:15

Beste Pascal,
Wat een geweldige move maak je door aan deze jonge renner een bidon te geven.
Dit gaat de wereld over ,hoe maak je kinderen blij.
Dit maakt het totale wielrennen mooi ,oog hebben voor je omgeving.
Geweldig en een voorbeeld hoe je de jeugd bij het wielrennen kan trekken.
Lekker normaal doen en je dient dan ook voor mij een grote pluim van verdienste.
succes voor de toekomst.

Gr Henny v Maastrigt

Anton van Valouwe 11 september 2021 om 20:41

Eens, je zou die jongen toch een deelname aan een grote ronde gunnen.

Silent Hill 11 september 2021 om 23:27

Een bidon van Pascal Eenkhoorn. Dé Pascal Eenkhoorn.
Daar zal die jongen op school wel mee kunnen opscheppen.

Frits van Jumbo 12 september 2021 om 00:09

Helemaal mee eens! Waar sommige wielerliefhebbers liever zure opmerkingen plaatsen op een forum, wordt deze jonge wielrenner beloond met meer dan een bidon. Hij wordt gezien en ik weet zeker dat hij hierdoor nog meer zal genieten van het fietsen. Dat plezier wens ik Silent Huil ook toe

Marik 12 september 2021 om 06:47

Mooie post Henny, recht uit het hart.
De vraag is uit welk lichaamsdeel de post van Silent Hill komt.

Turtlehead 12 september 2021 om 12:35

Ik stel voor, ongeacht de uitslag van het WK, dat Pascal vanwege deze actie de renner van de maand september wordt.

Overigens bedoel ik dit serieus, mocht @SilentHill zich ten onrechte gesteund voelen door mijn post.

Petje 11 september 2021 om 20:15

Toprenner en ieder jaar beter. Nog altijd heel jong

re-cycle 11 september 2021 om 20:37

Mooie foto

Klerenhangerfan 11 september 2021 om 23:05

Al wel die nieuwe

Klerenhangerfan 11 september 2021 om 23:07

Zal we die nieuwe redacteur zijn waar ze zo naar op zoek waren..

Kempen en Ko 11 september 2021 om 23:19

Pascal was tactisch een beetje zwak. Ik weet niet of je dat echt kunt 'leren'. En helaas zit hij ook niet in de beste ploeg daarvoor. Ploeg die niet vaak koers maakt en in het recente verleden kenden ze helaas veel tactische blunders.

Westfalen 11 september 2021 om 23:40

Welke tactische blunders. Ben wel benieuwd ?

peterwinnen 11 september 2021 om 23:56

Je kunt veel van Jumbo zeggen, maar toch niet dat ze niet de koers maken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair