Owain Doull na vijf jaar weg bij INEOS Grenadiers

dinsdag 7 september 2021 om 18:51
Owain Doull na vijf jaar weg bij INEOS Grenadiers

Doull bij zijn ritzege in de Provence - foto: Cor Vos

Owain Doull heeft zijn vertrek aangekondigd bij INEOS Grenadiers. De inmiddels 28-jarige Brit kwam de afgelopen vijf seizoenen uit voor de sterrenformatie uit eigen land. “Ik kan nog niet te veel zeggen over volgend jaar, maar ik heb ergens getekend en heb die zekerheid”, aldus Doull tegen Cyclingnews.

“Ik houd van de ploeg en heb er geen slecht woord over te zeggen”, gaat hij verder. “Het is de meest professionele ploeg die er is en ze hebben veel voor mij gedaan, op professioneel en persoonlijk vlak. Ik kan ze niet genoeg bedanken voor de steun, maar verandering is ook goed. Ik heb kansen nodig en de kans om die ervaring op te doen door ook grotere wedstrijden te rijden. Als ik blijf, wordt het lastig voor mij om een grote ronde te rijden.”

Doull heeft voor zichzelf een doel gesteld. “Ik weet op welk niveau ik koers en waar ik toe in staat ben. Maar ik wil mijn carrière niet beëindigen zonder de grootste wedstrijden gereden te hebben. Het was een moeilijke beslissing, maar aan de andere kant ook een makkelijk besluit”, vertelt hij. Aan Cyclingnews laat Doull weten dat zijn nieuwe ploeg minder gefocust is op de grote rondes en dat het aantal klassementsrenners er klein is.

Twee profzeges staan achter de naam van Doull. In 2019 won hij een rit in de Herald Sun Tour en vorig jaar zegevierde hij in een etappe in de Tour de la Provence. Daarnaast werd de Brit begin 2019 tweede in Kuurne-Brussel-Kuurne.

Dit artikel delen:

12 Reacties

JensVdB 7 september 2021 om 19:03

Ik denk en ik hoop Lotto Soudal

0
Maartensmits 8 september 2021 om 00:15

Doull gaat heus niet naar het fletse Lotto, Jens. Dat kun je vergeten.

0
bilthoven 7 september 2021 om 19:11

Verstandige beslissing. Owain Doull is geen topper, maar wel een goede renner, die bij Ineos te weinig aan bod is gekomen. Ik denk dat hij bij een wat kleinere ploeg veel beter tot zijn recht komt.

0
Murcia 7 september 2021 om 19:13

Zijn wens mbt het rijden van grote rondes sluit eigenlijk alle ploegen met dezelfde ambitie als INEOS uit. Dus geen TJV, UAE, Bora, Bahrein en Movistar en dan kom je al snel uit op EF, LTS, Qhubeka, Trek of DSM. Qhubeka heeft geen geld en bij Trek redelijk vol. Ik gok op EF maar LTS zou ook een goede ploeg voor hem zijn.

0
Verweggistan 7 september 2021 om 19:20

Kon het jaar voordat hij naar Sky ging al prof worden bij Total, maar liet dat die kans toen liggen om te proberen alsnog naar Sky te gaan. Ik vind het wel jammer dat dit soort jongens, aanvallers met een aardige sprint en Brit, nauwelijks een kans hebben bij Ineos.

0
Romāns Vainšteins 7 september 2021 om 19:49

Ik weet niet precies welke beloftes hij heeft gedaan maar over het waarmaken van deze zet ik toch zo mijn vraagtekens.

0
hongerklopje 7 september 2021 om 20:16

Opzich echt geen slechte renner, hoort in de WT thuis. Olympisch kampioen op de baan, dus trappen kan hij wel.

0
ben_pronk 7 september 2021 om 21:45

Gaat denk ik naar de ploeg van Sagan

0
beppe-saronni 7 september 2021 om 22:26

DSM. Alleen Bardet en Benoot als klassementsrenners. Misschien Arensman volgend jaar de Vuelta ook?!

0
Peel Rijder 8 september 2021 om 00:50

Doull heeft zichzelf een doel gesteld

0
Jean Dumas 8 september 2021 om 00:50

DQS-Quickstep?

0
Scott Sunderland 8 september 2021 om 00:51

Ik gok EF Education.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone