Otto Vergaerde op weg naar Trek-Segafredo

Otto Vergaerde op weg naar Trek-Segafredo

© Cor Vos

woensdag 7 juli 2021 om 20:11

Otto Vergaerde rijdt volgend jaar voor Trek-Segafredo. De 26-jarige Oost-Vlaming herontdekte zichzelf bij Alpecin-Fenix, het team waarvoor hij de laatste drie jaar uitkwam, en kiest nu dus voor een overstap naar de Worldtour.

Vergaerde begon zijn profcarrière bij Sport Vlaanderen-Baloise. Na drie jaar maakte hij de overstap naar Veranda’s Willems-Crelan, maar toen die ploeg overgenomen werd door Nick Nuyens, bleek daar geen plaats meer voor de Gentenaar. Gelukkig vond Vergaerde onderdak bij WSA Pushbikers, een Oostenrijkse niet-professioneel continentale ploeg.

Na een jaartje in volledige anonimiteit kreeg hij een nieuwe kans bij Corendon-Circus, intussen Alpecin-Fenix, en greep die met beide handen. Vergaerde ontpopte er zich tot een prima knecht in functie van Mathieu van der Poel en kreeg een contractverlenging tot eind dit jaar. Dit seizoen miste hij maar nét de Tourselectie. Vergaerde lag in balans met Petr Vakoc, maar de broers Roodhooft gaven voorrang aan de Tsjech.

Nu zet Vergaerde dus de stap naar de WorldTour. Dat werd aan WielerFlits bevestigd. Bij Trek-Segafredo zal hij onder meer stadsgenoot Edward Theuns en Milaan-San Remo-winnaar Jasper Stuyven terugvinden.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Beer 7 juli 2021 om 21:42

Het zal waarschijnlijk niet de laatste zijn die ze bij Alpecin komen wegplukken.

Turtlehead 7 juli 2021 om 23:26

Mogen die ook tijdens hun contract weg naar een WT-ploeg?

Volle gas 7 juli 2021 om 22:09

Deze had ik niet zien aankomen.
Nuja, heel wat renners einde contract bij een pak ploegen.
Wordt een drukke transferzomer, lijkt me.
Ik zie de broertjes Roodhooft wel in staat om terug in positieve zin te verrassen.

Craig Vanderswag 7 juli 2021 om 23:11

Zou dat betekenen dat ook zijn maatje Tiesj Benoot naar Trek komt?

JensVdB 7 juli 2021 om 23:19

Tiesj heeft nog een jaar contract bij DSM

Turtlehead 7 juli 2021 om 23:26

@Jens: dus…? ;)

Barry Batsbak 8 juli 2021 om 08:22

Jens, dat had Ilan van Wilder ook. Uieindelijk zegt dat niet zoveel, als je er samen maar uit kan komen.

Murcia 7 juli 2021 om 23:16

Ik begrijp werkelijk waar niets van de aankopen van Trek, wat willen ze nu eigenlijk. Otto is een redelijke knecht maar als je hem naast de rest van de aankopen legt die natuurlijk nog niet officieel zijn maar die je met potlood wel mag noteren (Hoole,Hellemose, Hoelgaard, Pellaud en Tolhoek) dan is Hoelgaard een talent voor de klassiekers en zijn Tolhoek en Pellaud vrijbuiters maar mis je vooral ronderenners voor het AK en lijkt het budget gewoon minder te zijn geworden. Misschien Hindley nog maar het is wel dunnetjes voor een ploeg die je bij de bovenste zes a zeven World Tour teams mag rekenen. Een talent als Hellemose heeft ook kerels nodig om zich aan op te trekken.

ChefSpijker 7 juli 2021 om 23:29

Op basis waarvan dan? Budget? Qua niveau (in de breedte) is Trek toch al jaren niet veel meer dan een middenmoter in de WorldTour met af en toe een flinke uitschieter. Dit jaar Stuyven in MSR, vorig jaar Mads in GW, jaar ervoor Bauke in Lombardije. Af en toe een ritje in een grote ronde, maar dat is het dan wel.

Landeirovic 8 juli 2021 om 02:24

Hoezo reken je Trek bij de bovenste 6/7?

Ik heb TJV, Ineos, Bora, Uae, DQS, Movistar en Bahrain qua renners al jaren hoger in de rij. En zoals hierboven al vermeld zijn ze wel heel afhankelijk van bepaalde renners.

Headlines

Materiaalzone

Populair