Oscar Riesebeek loopt bekkenbreuk op tijdens verkenning en moet Parijs-Roubaix missen

vrijdag 1 oktober 2021 om 15:28
Oscar Riesebeek loopt bekkenbreuk op tijdens verkenning en moet Parijs-Roubaix missen

foto: Cor Vos

Oscar Riesebeek moet Parijs-Roubaix aan zich voorbij laten gaan. Tijdens een verkenningstocht van de Helleklassieker vanochtend kwam de Nederlander van Alpecin-Fenix ten val en daarbij liep hij een niet-verplaatste bekkenbreuk bij op. Daarmee is het wielerseizoen van de ploegmaat van Mathieu van der Poel voorbij.

Voor Riesebeek (28) zou het zijn eerste deelname aan Parijs-Roubaix worden. De Nederlandse renner reed dit seizoen meermaals in een helpende rol, maar verzamelde ook zelf een rits mooie uitslagen. Zo greep hij in de vijftiende rit van de Giro d’Italia net naast de dagzege en was hij achtste in het eindklassement van de Baloise Belgium Tour. Tijdens het NK wielrennen in Drenthe eindigde hij derde achter Timo Roosen en Sjoerd Bax.

Mathieu van der Poel is bij Alpecin-Fenix de kopman in Parijs-Roubaix. Op het WK in Vlaanderen moest de veelzijdige renner vrede nemen met een bijrol, maar naar eigen zeggen is hij er klaar voor om zondag zijn wegseizoen in schoonheid te beëindigen. “In een wedstrijd als deze is veel mogelijk. Uiteindelijk ben ik op het WK ook niet helemaal de vernieling in gereden”, vertelde Van der Poel eerder deze week.

Dit artikel delen:

16 Reacties

BW52 1 oktober 2021 om 15:34

Pech zeg.!!!

A.M.M. Jonkers 1 oktober 2021 om 15:37

Zo eindigt zijn mooie seizoen in mineur…..

Dikke Vrouw 1 oktober 2021 om 15:38

hopelijk geen voorproef voor morgen en zondag wordt razend gevaarlijk met die natte stenen…

Wheely 1 oktober 2021 om 15:39

Dat is zuur zeg voor m.

Romāns Vainšteins 1 oktober 2021 om 15:46

In ieder geval weet MvdP nu wel waar er een wat uitdagender punt in het parcours zit.

Polleke 1 oktober 2021 om 16:05

Botbreukje nr 1 voor het week-end…elke werf, elke fabriek, elke industrietak was al lang verplicht op nonactief met zoveel ongelukken…

notriple 1 oktober 2021 om 16:37

Ja in Nederland maar niet in Belgie. In Belgie nemen ze het niet zo nou met veiligheids eisen. Arbo??? nooit van gehoord.

Romāns Vainšteins 1 oktober 2021 om 17:08

Heb jij eigenlijk naast op België zeiken nog andere leuke hobby’s?

notriple 1 oktober 2021 om 18:16

Ja hoor bijdehandje. Ik heb genoeg hobby’s. Vooral jou “aparte” reacties lezen.

Aristos 1 oktober 2021 om 20:34

Het is “jouw aparte reacties”.

poortje de dijkenstoemper 1 oktober 2021 om 19:12

Veel beterschap en een zeer voorspoedig herstel gewenst , jammer had deze Tielse wielrenner graag Matthieu bij zien staan tot in de diepe finale

Anton van Valouwe 1 oktober 2021 om 19:18

En het is nog niet eens begonnen. Bij Eurosport wrijven ze zich in hun handen, dat levert weer "prachtige" beelden op, die ze tot vervelends toe blijven herhalen!.

hjvd1982 1 oktober 2021 om 23:53

Ik vind het ook vervelend, al die herhalingen die tot vervelens toe worden uitgezonden;)

Rebellin 2 oktober 2021 om 10:57

Ik vind het ook vervelend, al die herhalingen die tot vervelens toe worden uitgezonden

Wheely 2 oktober 2021 om 11:06

Ik wil niet in herhaling vallen maar ook ik vind het vervelend, al die herhalingen die tot vervelens toe worden uitgezonden.

Harrogate19 1 oktober 2021 om 21:17

Beterschap Oscar! Volgend seizoen rij je gewoon weer vooraan in het voorjaar!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair