Oppermachtige Nieve: “Dag waarvan ik gedroomd heb”

zaterdag 26 mei 2018 om 18:53

foto: Sirotti

Mikel Nieve toonde zich gelukkig na afloop van zijn ritwinst, waarin hij de concurrentie met ruim twee minuten voorbleef, in de voorlaatste etappe van de Giro. In het flashinterview na afloop vertelt de Bask: “Het was een perfecte dag. Een dag waarvan ik gedroomd heb. Nu moeten we genieten van onze Giro.”


Gemengde gevoelens zullen er bij Mitchelton-Scott zijn. Het team zag Esteban Chaves en Simon Yates hun klassementen verspelen, maar won wel vijf etappes. “Met vijf etappeoverwinningen was het een heel goede Giro voor ons”, besluit Nieve.

7 Reacties

Mark 26 mei 2018 om 19:07

Tja, je kunt met 5 ritzeges moeilijk spreken over een mislukte Giro, maar toch wel zuur voor ze dat ze met renners als Yates, Chaves, Kreuziger en Nieve geen klassement hebben gereden. Op papier misschien wel de sterkste ploeg met Sky (Froome, Poels, Elissonde en De la Cruz).

LutsenkoFan 26 mei 2018 om 20:01

Wat ik vooral niet snap is Chaves. Ik had verwacht dat die nog wel beter terug zou komen in de 2e en 3e week maar die heeft gewoon niks meer gepresteerd sinds hij er doorheen zakte.

Sagan=hulk 26 mei 2018 om 21:29

Hopelijk moet Nieve in de Vuelta niet knechten en mag hij zelf een klassement rijden. Die man heeft niet door hoe hard hij bergop kan rijden.

Fietsman 26 mei 2018 om 23:17

Voor Mitchelton-Scott gaat het toch een lastig evaluatie gesprek worden denk ik. Ze hadden een geweldig team en hebben in de eerste en tweede week iedereen kapot gereden maar in de laatste etappes zakte de kopman Yates er toch doorheen. Misschien de volgende grote ronde maar een versnelling lager koersen? Alsnog is het wel knap hoe ze nu gewoon 5 etappes wonnen, maar toch is het denk ik geen gelaagde giro als je ziet hoe Yates eergisteren nog virtueel gewonnen had en nu op 75 minuten staat van Froome.

SCIC 27 mei 2018 om 07:02

Dat Nieve wint is niet zo gek. In de etappe dat Yates er doorheen zakte zag je al hoe hij zich moest inhouden en overschot had. Eindresultaat voor Michelton blijft een dubbel gevoel achterlaten. Wellicht hadden ze economischer kunnen rijden. Yates was dan mogelijk 3e geworden.

wiebipedia 27 mei 2018 om 08:43

Lijkt me dat ze bij MS gewoon heel tevreden mogen zijn. 5 ritzeges met 3 verschillende renners. 2 weken tegen verwachting in het Roze gedragen en 100% meegedaan voor de eindoverwinning. Vooraf hadden ze hiervoor getekend en het lijkt me een professioneel genoeg clubje om netto onder de streep te kunnen kijken ipv in emotie

Charlie33 27 mei 2018 om 12:49

Slechte tactiek van een zeer sterk team.