Opnieuw tegenslag voor Ineos: Thomas valt zwaar in Zwitserland

dinsdag 18 juni 2019 om 16:36
Opnieuw tegenslag voor Ineos: Thomas valt zwaar in Zwitserland

foto: Cor Vos

Slecht nieuws voor Team Ineos: Geraint Thomas is zwaar ten val gekomen in de Ronde van Zwitserland. Het is nog onduidelijk hoe erg de schade is. Eerder verloor de Britse formatie al Chris Froome na een crash in het Critérium du Dauphiné.


Thomas kwam op goed 25 kilometer van de streep ten val. De regerend Tourwinnaar bleef lange tijd op de grond liggen, zichtbaar aangeslagen na zijn zware crash. De Brit greep al snel naar zijn sleutelbeen, maar niet veel later kon hij zijn schouder al wat vrijer bewegen.

Thomas bleek echter te gehavend om zijn weg te vervolgen. Zijn werkgever Team Ineos hoopt ongetwijfeld dat de schade meevalt, aangezien Thomas een van de favorieten is voor Tourwinst. De 33-jarige ronderenner is samen met Egan Bernal de kopman, zeker nu Chris Froome al is uitgeschakeld voor de Franse ronde.

Dit artikel delen:

74 Reacties

pirazzi 18 juni 2019 om 16:39

Samen met Zeits.

koos verrek 18 juni 2019 om 16:39

Heb iemand de beelden gezien? Ik niet.. Kan ie verder?

mardiemonster 18 juni 2019 om 16:40

Hij is afgestapt

peervaneynthoven 18 juni 2019 om 21:04

Heb iemand, mijn hemel!

Romāns Vainšteins 18 juni 2019 om 16:42

Heeft iemand die lui gehackt of zo ?

venloos 18 juni 2019 om 16:43

Je zou het bijna denken hè! wel vreselijk voor deze ploeg. Go Poels

Arie Punzen 18 juni 2019 om 17:29

Dan moet eerst ene Bernal nog weg eh… vallen.

peervaneynthoven 18 juni 2019 om 21:05

Bedoel je zonder c?

SprintMaster 18 juni 2019 om 16:42

Gaat lekker, nu Bernal maar als kopman naar de Tour met Poels als schaduw kopman?
Unibet heeft het wedden op de Tour meteen off-line gehaald.

Jelmer-038 18 juni 2019 om 16:47

Zag het, bij Unibet weten ze het ook niet meer!

FDJ 18 juni 2019 om 17:27

Eerder Poels als kopman en Bernal als schaduw.

WernerFranke 18 juni 2019 om 16:43

Lijkt niets aan de hand op het eerste zicht, wat duizelig, maar zeker geen sleutelbeen.

broodje 18 juni 2019 om 16:44

Nog één te gaan en Poels is kopman. Maar zonder dollen, gewoon heel vervelend. Kan zomaar gebeuren dat hele podium van vorig jaar niet start door blessures

Turtlehead 18 juni 2019 om 16:44

Trekt zittend op straat een nieuw truitje aan. Goed teken, vooral schaafplekken, beurs en klap tegen zijn hoofd?

Roest 18 juni 2019 om 16:48

Bleef lang liggen, maar kon wel zijn arm ronddraaien nadien, lijkt mee te vallen

Olly 18 juni 2019 om 16:48

Het is toch ongelooflijk dit jaar.

bartp25 18 juni 2019 om 16:50

In de hoek waar de klappen zitten.. heb ik toch nog niet eerder meegemaakt bij Ineos/Sky

Romāns Vainšteins 18 juni 2019 om 16:53

Bij SKY niet, bij Ineos wel.

bartp25 18 juni 2019 om 17:02

You got me, inderdaad bij Sky nooit meegemaakt en bij Ineos lijkt het doffe ellende

Arie Punzen 18 juni 2019 om 17:30

Karma?

Random wielerliefhebber. 18 juni 2019 om 16:53

“Valt zwaar”, wel een beetje clickbait. Was niet heel veel mis op het eerste gezicht, uitstappen is vooral uit voorzorg dat er niet per ongeluk nog een stuk grint in zn knie zit.

limburgia 18 juni 2019 om 18:35

Maar het is wel kort dag om de laatste restjes vorm te krijgen voor de TdF gelijk Tom Dumoulin.

Scibby 18 juni 2019 om 19:12

De NOS site heeft het over hard vallen:https://nos.nl/artikel/2289570-thomas-valt-hard-en-verlaat-vroegtijdig-ronde-van-zwitserland.html

Voor mij is hard en zwaar vallen wel ongeveer hetzelfde

madeinstars 18 juni 2019 om 16:53

Ongeacht of het een zware blessure is (leek uiteindelijk wel mee te vallen) is het wel heel slecht voor de koershardheid. Thomas had al nauwelijks wedstrijdkilometers dit jaar.

Merlinappa 18 juni 2019 om 16:54

‘Valt zwaar’ is echt schromelijk overdreven. Clickbait dit.

Sammysosa 18 juni 2019 om 17:01

Is wel hip hè om clickbait te roepen? Zelf bedacht of boom je de andere stuurlui aan wal na? Wmb een logische koptekst naar hoe het eruit zag. We weten nog niets en het is zwaar genoeg om in een belangrijke voorbereidingskoers op te geven.

Merlinappa 18 juni 2019 om 17:14

Je hebt gelijk man, ik aap gewoon iedereen na die dat zegt en ik heb geen eigen mening!

Na 5 minuten was het al wel duidelijk aan de lichaamstaal van Thomas dat het geen zware val was – Hij kon gewoon bewegen en praten, geen lichaamsdelen in (zichtbaar) gekke posities, laat staan dat ie KO was. Wmb is dat geen zware val.

Romāns Vainšteins 18 juni 2019 om 17:21

Sinds WF’s spectaculaire ‘Van der Poel afgevoerd naar ziekenhuis !!!’ begin dit jaar begrijp ik best dat de valtopics met enige argusogen bekeken worden.

Sammysosa 18 juni 2019 om 17:32

Tuurlijk, mijn eerste reactie was ‘dat ziet er heftig uit’ en een paar minuten later was dat minder. Mijn ergernis komt voort uit de toename van reacties die alles beter weten maar wel dagelijks van de beste (en onbetaalde) wielerwebsite van de Lage Landen gebruik maken. En het is al lang geen constructieve kritiek meer, maar vrijuit bashen met krachttermen.

vluggejapie 18 juni 2019 om 19:34

Thomas valt zwaar genoeg om te moeten opgeven in deze koers terwijl hij favoriet was voor het algemeen klassement. Dus ‘valt zwaar’ dekt gewoon de lading.

De klacht over clickbait is natuurlijk aan inflatie onderhevig als deze te pas en te onpas wordt geuit. Mijn sarcastische dankbetuiging voor deze indirecte bijdrage aan alle clickbait die ons nog te wachten staat.

mattje123 18 juni 2019 om 20:35

Moet je naast de term clickbait niet ook nog de racismekaart trekken? dat is namelijk tegenwoordig ook helemaal mode. Ik ken iemand die zwaar is en die vind zo’n kop erg kwetsend hoor…

joowii 18 juni 2019 om 22:41

Ja, jij moet blijkbaar de racisme-kaart trekken.

mattje123 19 juni 2019 om 09:35

nog nooit van sarcasme gehoord?

Koers 18 juni 2019 om 16:58

als thomas niet start zal tom wel bijna moeten

Jan Blokland 18 juni 2019 om 17:01

Hoppa, gaat lekker allemaal. Zo kan Groenewegen straks de Tour nog winnen.

girardengo 18 juni 2019 om 19:16

Dan moeten er nog veel vallen…

robert-jan 18 juni 2019 om 17:09

Mijn god wat een slagveld daar bij Ineos.

Sagan=hulk 18 juni 2019 om 17:21

Deze valpartij lijkt me een ongelooflijk geluk bij een ongeluk voor Thomas. Hij verliest hier misschien een mogelijke eindwinst in de Ronde Van Zwitserland, maar met het oog op de Tour is dit goed nieuws voor Geraint Thomas. De Ronde Van Zwitserland is absoluut niet de ideale voorbereiding op de Tour, deze ligt te dicht tegen de Tour en het is ook gewoon enorm lastig. Ik kon me ook niet meer herinneren wanneer er überhaupt nog een Tourwinnaar uit Zwitserland kwam, Dauphiné en in mindere mate Route D’Occitanie zijn een betere voorbereiding. De valpartij van Thomas leek me uiteindelijk ook mee te vallen, dus hij zal fris aan de start van de Tour kunnen staan.

Random wielerliefhebber. 18 juni 2019 om 17:27

Huh?

Romāns Vainšteins 18 juni 2019 om 17:32

In de tour gaat ie gewoon wederom op zijn plaat.

Zo bezien maakt het helemaal geen verschil in welke voorbereidingskoers je dan eveneens valt.

Pietspeed 18 juni 2019 om 18:09

Wat is dat nu voor een baarlijke nonsens

thorsen 18 juni 2019 om 19:00

Ja, vallen is een betere voorbereiding dan de Ronde van Zwitserland

Sagan=hulk 18 juni 2019 om 19:04

Hebben jullie Vanmarcke in Roubaix zien rijden? Hij reed daar 2x zo snel als de afgelopen jaren, omdat hij er nu wel met frisheid aan de start stond. Die frisheid was het gevolg van z’n valpartij in Harelbeke. Het begrip wedstrijdritme wordt vaak enorm overschat.

Verweggistan 18 juni 2019 om 17:23

Sinds ze dat rooie shirt aanhebben zit t ze niet mee.

Haanaf 18 juni 2019 om 17:30

Net als Sunweb dus.

Djoop 18 juni 2019 om 17:35

Viel Bernal vorig jaar niet tijdens de Tour en dit jaar in voorbereiding op de Giro?

WernerFranke 18 juni 2019 om 18:06

Dit jaar zijn sleutelbeen gebroken tijdens zijn voorbereiding op de Giro, vorig jaar in de Tour een vinger gebroken toen een ploegwagen bruusk remde in de kasseienrit.

Djoop 18 juni 2019 om 18:18

dank u

west 18 juni 2019 om 17:35

Er zijn dit jaar vijf man van Ineos serieus gevallen, Hart in de Giro, Castroviejo in het voorjaar. En Bernal (voor de Giro), Froome en Thomas.
Ik denk dat Ineos daarmee nog steeds relatief weinig (zware) valpartijen heeft. Als je gaat strepen heeft iedere ploeg zo ongeveer een half dozijn blessures en dergelijke. Het verschil is alleen dat het de drie kopmannen zijn…
Alsof je Groenewegen, Kruijswijk en Roglic langs de kant hebt ipv Roossen, Gesink en Vingegaard.

Random wielerliefhebber. 18 juni 2019 om 18:32

van Baarle ook gevallen in de Omloop al

ChefSpijker 18 juni 2019 om 19:08

Narvaez heeft van de week op training ook het en en ander gebroken bij een zware valpartij en Kiryienka heeft hartproblemen gehad dit voorjaar. Maar zo is er bij elke ploeg waarschijnlijk wel een lijstje te maken ja…

west 18 juni 2019 om 19:23

Inderdaad

ditisdavid 18 juni 2019 om 17:43

Als Thomas en Dumoulin door hun blessures afwezig zijn, start de hele topvier niet en is Nibali, die niet voor een klassement gaat, de enige oud-winnaar aan de start. Zou een hele rare Tour kunnen gaan worden nu iedere kopman bij Ineos vervloekt lijkt…

VerstandOpNul 18 juni 2019 om 17:48

Denk dat Nibali een extra hoogtestage inlast inmiddels..

greeny 18 juni 2019 om 18:04

die hoor en zie je niet tot ie straks aan de start staat en wie gaat hem stoppen dan? kruijswijk? bardet? pinot misschien..

Titaantje 18 juni 2019 om 17:53

Ik heb altijd geleerd dat je onnodige of onware woorden moet wegstrepen. Een betere titel zou zijn “Opnieuw tegenslag voor Ineos: Thomas valt en verlaat de Ronde van Zwitserland”

greeny 18 juni 2019 om 18:02

helaas is dat niet spannend genoeg om veel clicks en discussie (al dan niet off topic) op te leveren

Tinus 18 juni 2019 om 20:00

@greeny: eigenlijk niets eens iets mis met het streven naar clicks. Dat is namelijk de reden dat sites als deze ons dagelijks kunnen voorzien van heel veel mooie items

xistnc 18 juni 2019 om 18:31
Quote:
De regerend Tourwinnaar bleef lange tijd op de grond liggen

Zitten is het nieuwe liggen?

KennyKlimmen 18 juni 2019 om 18:38

Een tour van gemankeerde kopmannen. Nu al een slijtageslag.

  • 1
  • 2