Oliver Naesen traint vandaag 350 kilometer: “Tour volgende doel”

woensdag 18 maart 2020 om 14:00
Oliver Naesen traint vandaag 350 kilometer: “Tour volgende doel”

Oliver Naesen - foto: Cor Vos

Oliver Naesen probeert er tijdens de coronacrisis het beste van te maken. De renner van AG2R La Mondiale zit vandaag op de fiets voor een tocht van maar liefst 350 kilometer. “Mijn agenda zat stampvol, maar is nu helemaal leeg. Dat is een heel raar gevoel”, vertelt hij aan Studio Brussel.

Naesen had zich volledig ingesteld op de voorjaarsklassiekers, maar hoopt nu op de Tour. “Het voorjaar is voor mij redelijk om zeep. Realistisch gezien is de Tour het volgende doel. Dat is internationaal superbelangrijk, maar voor mij is dat veel minder. Ik weet ook niet of de Tour zal doorgaan”, geeft hij aan. Zijn verwachtingen voor een eventuele deelname aan La Grande Boucle zijn dan ook niet hooggespannen. “Ik heb zelfs nog niet naar het parcours gekeken. Ik was volledig bezig met de Ronde van Vlaanderen en de andere koersen. Jammer.”

In België is het voor Naesen nog mogelijk om buiten te fietsen. Hij beseft dat zijn Franse collega’s het lastiger hebben. “Zij mogen totaal niet meer buiten trainen. Zij zijn verplicht om te blijven trainen, want als je 15 dagen niets doet, dan begin je vanaf nul. En dat is niet de bedoeling. Zij trainen nu binnen op de rollen of de hometrainer. Dat is echt de hel.”

Update 20:00
Naesen heeft het gehaald. Het is zelfs ietsje meer geworden.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Jean Dumas 18 maart 2020 om 14:14

Sterk.

SnellePelle 18 maart 2020 om 14:31

Train maar flink Olivier. Dan zakt je weerstand fors en slaat de corona steviger toe. Goed bezig!
Niet te veel met gezondheid en voorbeeld gedrag bezig zijn.

freirefreire 18 maart 2020 om 19:03

Da’s niet echt vriendelijk. Je hoeft geen fan van Naesen te zijn, ben ik ook niet altijd. Maar ik heb diep respect voor iemand die als training even 350 km op de teller zet en ik gun ‘m zeker geen zware ziekte. Dat heet fatsoen.

Har77 19 maart 2020 om 11:21

Als we nu eens collectief zouden stoppen met vingerwijzen en gewoon iedereen in zijn/haar waarde laten zou deze vreemde tijd van door media geinitieerde massahysterie en het daarop door de overheid geregisseerd creeeren van schijnveiligheid wellicht door te komen zijn.
Ik persoonlijk fiets ook gewoon door, omdat ik zowel fysiek als mentaal snel aftakel als ik achter de geraniums kruip. Mijn keuze, mijn mening.
Als jij dat niet wil, prima. Jouw keuze, jouw mening.

Heb je, gezien je ongerustheid tav verspreiding van virusinfecties, wellicht de tijd om even stil te staan bij de jaarlijkse ca 650.000 sterfgevallen in relatie met de gewone griep, waar je niemand over hoort.

Iedereen krijgt uiteindelijk Corona. Met een verzwakt gestel door inactiviteit en binnen blijven wordt je er ws ook wat zieker van dan iemand die een andere weg verkiest.

Eenieder veel wijsheid gewenst.

Bummetje 18 maart 2020 om 14:50

“Zij trainen nu binnen op de rollen of de hometrainer. Dat is echt de hel.”
Bijzondere uitspraak… er zijn miljoenen mensen die maar al te graag zouden willen ruilen met deze hel.

Timster 18 maart 2020 om 19:30

@bummetje: houd eens op met je politiek correct gelul. Ja, er zijn miljoenen mensen die het slecht hebben, maar daar kunnen Olivier, zijn teamgenoten en de andere renners niets aan doen. En jij en ik ook niet. Fact of life, deal with it. Die gasten zetten een aantal jaar alles aan de kant om succesvol te worden in een zware sport waar jij en ik van genieten. Jij denkt neem ik aan ook niet bij alles wat je in je luxe leventje doet aan de arme kindjes in Afrika.

VerstandOpNul 18 maart 2020 om 20:43

Een land dat bijna in lockdown is, en dan ga je vrolijk een trainingsrecord zetten.. Misplaatst, wat mij betreft..
En zo succesvol vind ik hem niet, afgezien van de Memorial Fred de Bruyne (ja dat moest ik opzoeken)..

VerstandOpNul 18 maart 2020 om 17:25

Straf.. Al die ingecalculeerde, net-niet ereplaatsen zijn de genomen verspreidingsrisico’s natuurlijk meer dan waard..

Ward 18 maart 2020 om 17:37

Wat een zure reacties hier. Wie heeft daar nu pijn van? Goed bezig zou ik zeggen!

koos verrek 18 maart 2020 om 20:44

Potverdikkie 365km op n dag..

koningg1 18 maart 2020 om 22:54

Vreemd! In eerder interview geeft hij aan dat hij het dit jaar anders aanpakt door minder te trainen op aandringen van de teammanager. De teammanager zal wel blij zijn met dit heugelijke nieuws!

Hollow Knight 19 maart 2020 om 04:05

In België is het gewoon toegelaten om in je eentje te gaan wandelen, lopen of fietsen buiten. Ik zie hier meer mensen buiten als ooit te voren.

Naesen doet hier helemaal niets verkeerd dus die zure reacties hier slaan nergens op.

Hij heeft alleszins al veel meer bereikt (en verdient) dan zowat elke Wielerflitser hier, myself included.

trickstuff 19 maart 2020 om 07:05

Ik ben benieuwd wat in deze de relevantie is van de prestaties en verdiensten van Naesen?

Wat mij betreft zou iedereen moeten beseffen dat je beter niet naar buiten gaat zonder absolute noodzaak.

VerstandOpNul 19 maart 2020 om 09:26

Het klassieke ‘argumentum ad hominem’, gefeliciteerd Hollow Knight!

evos01 9 april 2020 om 07:06

Hij zou het dit seizoen anders gaan doen!!!
MINDER TRAINEN!!!
365 KM?????Zonder pauze?????!
Veel ketonen!!!!

Headlines

Materiaalzone

Populair