NOS, Sporza en Eurosport zenden oude edities Ronde van Vlaanderen uit

maandag 30 maart 2020 om 19:38
NOS, Sporza en Eurosport zenden oude edities Ronde van Vlaanderen uit

foto: Cor Vos (archief)

Aan de Ronde van Vlaanderen geen gebrek komend weekend. Op drie zenders zijn komende zondag namelijk oude edities van ‘Vlaanderens Mooiste’ te zien. De NOS kiest voor de Ronde van Vlaanderen van 2018, terwijl Sporza de kijkers laat stemmen.

De NOS zendt vanwege het coronavirus in deze sportloze weken op zondag vanaf 15.00 uur historische sportwedstrijden uit op NPO1. De afgelopen weekenden ging dat om voetbal, maar komende zondag – als de Ronde van Vlaanderen zou zijn verreden – wordt een herhaling van de Ronde van Vlaanderen 2018 uitgezonden. Niki Terpstra zorgde toen voor het eerst in 32 jaar voor een Nederlandse zege.

Sporza laat de keuze aan de lezers en kijkers wat zondag 5 april op tv (Eén) te zien is. Tot de mogelijkheden behoren de Ronde van Vlaanderen 1985, 1989, 1998, 1999, 2008, 2010, 2011, 2012 en 2017. Op het moment van schrijven heeft de editie van 2012, toen Tom Boonen wist te winnen van Filippo Pozzato en Alessandro Ballan, de meeste stemmen. Stemmen kan hier.

Daarnaast is er nog een derde zender waarop een ‘oude’ Ronde van Vlaanderen te zien is komende zondag: Eurosport zendt om 13.30 uur en 15.15 uur twee oude edities uit op het hoofdkanaal.

Dit artikel delen:

25 Reacties

Romāns Vainšteins 30 maart 2020 om 19:56

Ik wil gewoon een nieuwe ronde van Vlaanderen.

Jan 30 maart 2020 om 20:19

Ik pak er zondag een zakje cashew noten bij en ga eens op de aankomende winnaar letten
Hoe die de koers leest. Dat is wel een andere manier van kijken naar de klassiekers

Arie den Blanken 30 maart 2020 om 20:52

Ik wil ook een nieuwe RvV maar dan begin april 2021

Romāns Vainšteins 30 maart 2020 om 21:10

Ik heb oneens gestemd want wat aanvankelijk leuk leek, oude koersen nogmaals zien, blijkt me niet veel te doen eigenlijk. Dat gezegd hebbende, 2011 was een mooie uitgave.

vanSpringel 30 maart 2020 om 21:13

Zo gewoon is dat niet. Er is een virusprobleem die een nieuwe editie vooralsnog in de weg staat.

HoofdIsVrij 30 maart 2020 om 22:23

Zelden met je eens RV, maar dit keer wel. Zo’n crisis doet rare dingen met de mens. Klinkt misschien gek, maar al die herhalingën doen mij alleen maar meer verlangen naar de echte edities. Op het moment ga ik liever alles wat met wielrennen te maken heeft uit de weg.

04398 30 maart 2020 om 20:29

De NOS zendt wielrennen uit?!
Had toch eerder verwacht dat ze weer een herhaling schaatsen zouden uitzenden

vanSpringel 30 maart 2020 om 21:10

-1

Dolledriesoldebroek 30 maart 2020 om 21:52

De finale van dames handbal had ik ook nog eerder verwacht.
Misschien mocht han kock een keer kiezen..

Arie den Blanken 30 maart 2020 om 20:49

Ik stem op Sporza voor die van 1985. Hoe historischer hoe leuker.

Mathieu Moller 30 maart 2020 om 21:07

Grappig hoe jouw bron je eigen stelling tegenspreekt.

AWestie 30 maart 2020 om 21:18

En Ronde 103 (over die van vorig jaar) wordt ook uitgezonden op één komend weekend

Verweggistan 30 maart 2020 om 21:26

2011 was wel leuk.

Koersmaniak 30 maart 2020 om 23:15

Op dit ogenblik 25% voor editie 1985 :6 dat zal ongetwijfeld wel een mooie wedstrijd geweest zijn, maar ik vraag me af of we wel mooie beelden gaan krijgen als ze al 35jaar oud zijn en het slecht weer was… Toen MSR werd heruitgezonden vond ik de beelden ook niet super…

Zelf gekozen voor de knotsgekke 2011, maar 2017, 98 en 99 leken mij ook nog wel iets.
De eerste jaren in Oudenaarde herinner ik mij als saai..

FritsvanHoefelen 30 maart 2020 om 23:28

Spreiden aub

Paul Bus 31 maart 2020 om 01:09

Mijn favoriete edities 1985 t/m1989 1994 1997 2001 2017 2018 met een voorkeur voor de eighties met gepatenteerde ronderenners die meestrijden voor de zege heerlijke wielertijden

Arie den Blanken 31 maart 2020 om 11:32

Exact, niet edities van de laatste 20 jaar. Daarbij heb ik het gevoel van dat het zo kort geleden is.

Paul Bus 31 maart 2020 om 01:12

Niks leuker dan wedstrijden opnieuw te bekijken en van gedegen commentaar voorzien (indien nodig)

Arie den Blanken 31 maart 2020 om 11:33

Misschien nog wel leuker dan een actuele koers.

Marszzz 31 maart 2020 om 08:14

1985 a.u.b.!

john 31 maart 2020 om 08:15

Waarom de uitzending van die Bokser ,die gewoon collega,s van de fiets mept
Steek die vent ook nog een veer in zijn reet
Er zijn genoeg uitzendingen die legendarisch zijn

Cyclinglife 31 maart 2020 om 11:31

Doe maar de editie 85 of 89 ken die wedstrijden niet, was nog niet op aarde. Dan zie ik hem voor de eerste keer. Moeten ze alleen wel niet verklappen wie er gewonnen heeft bij het stemmen

thorsen 31 maart 2020 om 12:12

Ik zou wel kijken als ze echt uit de oude doos zijn, het liefst voor mijn tijd. 2011 is veel te kort geleden.

Brabander 31 maart 2020 om 12:42

Goed wat ze doen hoor. En schijnbaar wordt dat door velen gewaardeerd, maar dit is allemaal niet aan mij besteed. Tis toch een dooie mus. Dan liever geen mus

girardengo 31 maart 2020 om 14:10

Het leukst lijken me de edities die ik niet op televisie heb kunnen zien, dus lang geleden, voordat we thuis televisie hadden. Wat ik eenmaal gezien heb boeit me minder. En de finale Nederland-Duitsland uit 1974 wil ik zeker niet meer zien. Wat een drama was dat.

Headlines

Materiaalzone

Populair