NOS blijft met De Avondetappe in Nederland, ander tijdstip tijdens WK voetbal
Ter illustratie - foto: Fotopersburo Cor Vos
donderdag 25 juni 2026 om 14:58 Volg in Google

NOS blijft met De Avondetappe in Nederland, ander tijdstip tijdens WK voetbal

De NOS zal tijdens de komende Tour de France het programma De Avondetappe maken vanuit Nederland. Daarnaast beginnen de uitzendingen de eerste twee weken van de Tour al om 19.00, omdat het WK voetbal dan nog bezig is. Vanwege datzelfde toernooi is er op de openingsdag van de Ronde van Frankrijk – zaterdag 4 juli – én dinsdag 7 juli geen De Avondetappe.

Normaal gesproken trekt De Avondetappe naar Frankrijk, maar dit jaar blijft de NOS dus op eigen bodem. Dit heeft te maken met de bezuinigingen bij de publieke omroep, stelt de NOS in een persbericht.

De opnames van De Avondetappe nieuwe stijl vinden dagelijks plaats op een andere locatie in Nederland.  “Mét dat vertrouwde Avondetappegevoel”, aldus de NOS. “Zo schuift Dione (presentatrice Dione de Graaff, red.) met haar gasten aan op sfeervolle pleintjes, bij historische burchten en zelfs tussen de Nederlandse wijnranken”, klinkt het.

WK voetbal
Na de eerste en vierde etappe van de Tour is De Avondetappe er dus niet. Op zaterdag 4 juli wordt om 19.00 uur al een wedstrijd gespeeld in de achtste finale van het WK voetbal, op dinsdag 7 juli is dat om 18.00 uur. Het is nog niet bekend welke teams tegenover elkaar zullen staan.

Het WK voetbal eindigt op 19 juli. Daarna, in de laatste week van de Tour, begint De Avondetappe op het oude vertrouwde tijdstip: 21.30 uur.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
5 Reacties
15:10
Bezuinigingen, daar gaan de mooie avondplaatjes en stekjes en vakantiegevoel. Alternatief: Trek rond door Nederland en doe mooie plaatsen aan waar het ook mooi is (met goed weer). ;-)
    16:14
    Dat is toch ook wat in het artikel staat? Maar gezien de warmte vandaag: goede tip ;) !!
15:35
Dat riekt 100 procent naar Stef Clement.
15:47
Op 7 juli is de vierde etappe.
Men kan toch uitwijken naar een ander net? Dit had men kunnen voorzien.
    17:05
    Deden ze vorig jaar wel naar NPO plus nog iets. Toen ivm vrouwenvoetbal.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.