Nikias Arndt na zege: “Superblij dat ik voor mijn kans mocht gaan”

zaterdag 14 augustus 2021 om 09:35
Nikias Arndt na zege: “Superblij dat ik voor mijn kans mocht gaan”

foto: Cor Vos

Nikias Arndt was zijn ploeg Team DSM dankbaar dat hij voor zijn eigen kans mocht gaan in de vijfde etappe van de Ronde van Polen. De Duitser betaalde het vertrouwen van zijn ploeg terug door in Bielsko-Biała – in een fotofinish – beslag te leggen op de dagzege.

Het was een heel zware sprint, zei Arndt naderhand. “Op de plaatselijke ronden voelde ik mij echt goed, eigenlijk de hele dag wel. Het was echter een zware en snelle finale. De ploeg bracht me in een goede positie naar de slotronde en daarvan kon ik in de sprint profiteren. De renners kwamen van links en rechts maar ik kon nog een keer aanzetten. Het was een lange, lange sprint voor me en uiteindelijk kwam Matej Mohorič nog vrij dichtbij. We wisten eerst niet wie had gewonnen, maar uiteindelijk was het net voor mij.

Ik ben superblij dat ik deze voor de ploeg kon pakken. Ze geloofden de hele dag in mij en hebben hard gewerkt om me in goede positie te brengen wat me veel energie bespaarde, wat genoeg was om te winnen. We hebben een aantal zeer goede jongens in de ploeg en ik hou van mijn ondersteunende rol, maar ik ben superblij dat ik van de ploeg voor mijn kans mocht gaan en dat ze 100% in me geloofden. Ik ben blij dat ik het voor ze kon afmaken”, aldus de Duitser.

Voor Arndt was het zijn eerste zege van het seizoen. Wel was de snelle Duitser al twee keer derde en een keer vierde in de Giro d’Italia. Hij maakte in de Ronde van Polen zijn rentree in koers na de Olympische Spelen van Tokio, waar hij aan zowel de wegkoers als de tijdrit deelnam.

Dit artikel delen:

13 Reacties

stormjager 14 augustus 2021 om 09:38

Leuk, eindelijk weer eens een opsteker voor team DSM!

Dikke vrouw 14 augustus 2021 om 10:00

De aanmoedigingen hebben geholpen

Wheely 14 augustus 2021 om 10:14

Ja, die galmen nog elke dag na in zijn hoofd waarschijnlijk.

Scott Sunderland 14 augustus 2021 om 11:02

Fijne en betrouwbare renner die Arndt. Ik denk wel dat hij past binnen dat strakke format van de ploeg. Waarschijnlijk geldt dat ook voor zijn landgenoot Degenkolb. Als je een beetje vrijgevochten bent is dat lastiger. Belangrijk dat je dat weet voor je bij de ploeg tekent. Ik kan me zelfs voorstellen dat je met alle huidige renners om de tafel gaat zitten en zegt wij doen het op deze manier. En wie dat niet wil is vrij om te vertrekken. Dat ze renners om zich heen verzamelen die heel bewust voor hun filosofie kiezen.

beppe-saronni 14 augustus 2021 om 11:45

Mooi succes voor Arnt en voor de ploeg. Valt mij ook op hoeweinig azijnzeikers nu bij noeuws over DSM niet thuis geven. Nee, die “roepen” alleen als er negatief nieuws is. Ben blij dat ik DSM fan ben en geen LJV fan waar alles zo komt ” aanwaaien”

Scott Sunderland 14 augustus 2021 om 11:49

Ach ik ben ook geen liefhebber van de werkwijze van DSM. Het wordt vooral zaak om renners te krijgen in deze ploeg die binnen dat format passen. Anders loop je telkens tegen dezelfde problemen aan met andere renners. Dat je precies weet waar je voor tekent als je hier wilt rijden.

Napoleon 14 augustus 2021 om 12:00

Ach, dat was 5 jaar geleden nog andersom. van sentimenten rondom een ploeg zou ik me als fan niet teveel aantrekken.

Dat wil niet zeggen dat er geen problemen kunnen zijn die aangepakt moeten worden.

Mooie prestatie van Arndt, lijkt me een goede en betrouwbare knecht, leuk als zo iemand af en toe een mooie koers wint.

Michelangelo 14 augustus 2021 om 12:14

Ik denk sowieso dat het supporteren van ploegen een beetje een voetbal-ding is. Tenminste als je het mij vraagt.

Of een renner waar je sympathie voor op kunt brengen nu bij ploeg A of ploeg B rijdt, verandert dat nu echt hoe je naar een renner kijkt en of je voor hem supportert?

Ik denk dat er de afgelopen dagen genoeg gezegd en geschreven is over DSM. En heel veel van de commentaren kunnen in de categorie “scorebordjournalistiek”. Dit seizoen gaat het heel slecht met de resultaten, dus DSM is een k#tploeg. Terwijl vorig jaar (met hetzelfde management en dezelfde aanpak) bijna iedereen in een rijtje stond te juichen bij de twee podiumplekken in de Giro en het uitstekende optreden in de TdF.

Als jij blij bent met DSM, moet je je vooral niet te veel aantrekken van wat anderen daarvan denken, Beppe!

Anton van Valouwe 14 augustus 2021 om 12:20

De teneur is hier sowieso geel/zwart en dat in een keus natuurlijk, je komt hier vrijwillig en je amuseert- of ergert je kosteloos.
Los van de groep diehards, barst het van de succes fans.
Ik ben ook Feyenoord fan, en zoals Gerard Cox ooit zei: “dat ben je niet voor je lol.”

Wheely 14 augustus 2021 om 13:33

Soms verlang ik terug naar de tijd dat we hier met zijn allen enthousiast werden van een ritzege van pak m beet Pozzovivo. Het succes van de Nederlandse renners en ploegen heeft het hier niet bepaald gezelliger op gemaakt

Onie 14 augustus 2021 om 13:03

Goede cooperation.

Japiejo 14 augustus 2021 om 13:28

Allemaal dankzij de cooperation!
Blij voor DSM, al verliezen ze per maand sympathie.

Anton van Valouwe 14 augustus 2021 om 16:37

Ze zullen Japiejo missen!

Headlines

Materiaalzone

Populair