Niki Terpstra: “Dit is even balen”

vrijdag 29 maart 2019 om 18:33
Niki Terpstra: “Dit is even balen”

foto: Cor Vos

Niki Terpstra is er niet in geslaagd zichzelf op te volgen op de erelijst van de E3 BinckBank Classic. De kopman van Direct Energie miste in de finale net de juiste slag en finishte als vijftiende. “Dit is even balen… maar op naar de volgende.”


De 34-jarige Noord-Hollander was weinig spraakzaam na afloop van de koers. In een paar oneliners blikte hij terug op de koers. “Ik had goede benen, maar we kwamen net niet bij de eerste groep. Jammer, want we zaten er vlak achter, maar ze gingen te hard.”

“Als je achter de breuk zit, zit je te ver van achter.”

Net als in het openingsweekend stuitte Terpstra op het sterke blok van Deceuninck-Quick-Step. “Dat ze zo sterke zijn frustreert nog niet. Je kunt je er druk om maken, maar dat lost niets op.”

“Ze zijn te verslaan. Maar hoe? Dat ga ik hier niet zeggen. Eerst moet ik maar zorgen dat ik van voren zit in de finale.” Terpstra krijgt zondag een nieuwe kans in Gent-Wevelgem.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Rhohan 29 maart 2019 om 18:47

Z’n ploeg, op Calmejan na, was echt helemaal nergens. Dan word het wel lastig om op de goede plek op het goede moment te zitten.

Ruben_ 29 maart 2019 om 18:59

Hij zegt het zelf, je moet van voren zitten. Dat zat hij niet. Dus is hij kansloos.

De les is ook op 60km van voren zitten. Niet achteraan lummelen

HSV 30 maart 2019 om 00:45

Eens dat hij weer te ver van achter zat. Of het lummelen was betwijfel ik maar het is wel niet voor het eerst. In deze ploeg kan dat ook niet. Gaudin was erg snel opgebrand en Terpstra zat niet eens in zijn buurt. Als hij niet meer voorin gaat zitten, is Terpstra kansloos.

Titaantje 29 maart 2019 om 20:02

Hij zal nu toch wel merken dat het even anders werkt als je niet de hele dag door je ploeg vooraan wordt gehouden en als er geen 4 man je helpen om af te stoppen als je wegspringt. Nu komt hij uberhaupt niet meer in de positie om weg te springen.

vlek 29 maart 2019 om 20:25

Terpstra doet het al jaren op deze manier en heeft daardoor ook al heel vaak in koersen achter de feiten aan moeten rijden. Volgens mij heeft dit dus weinig met het rijden in een andere ploeg te maken.

LucasR 29 maart 2019 om 21:26

Exact!

chasse patat 29 maart 2019 om 20:33

Hij liet een aantal renners van zijn ploeg al vroeg in de koers op kop rijden. Vervolgens zat hij vlak voor de Kortekeer waar het smal begon te worden achterin het peloton. Hij had beter zij ploegmakkers in kunnen zetten om hem van voren te houden.

HSV 30 maart 2019 om 00:46

Eens!