Nico Denz verruilt Team DSM voor BORA-hansgrohe

woensdag 24 augustus 2022 om 09:49
Nico Denz verruilt Team DSM voor BORA-hansgrohe

foto: Cor Vos

Nico Denz zoekt andere oorden op. De 28-jarige Duitser, die de afgelopen jaren in dienst was bij Team DSM, heeft een contract getekend bij BORA-hansgrohe. Dat meldt die laatste ploeg.

“Ik moet zeggen: als Duitse renner wil ik onderdeel zijn van het grootste Duitse team”, aldus Denz op de teamsite van BORA-hansgrohe. “Ik heb al een tijdje naar BORA-hansgrohe gekeken, als je het zo kan zeggen, maar tot nog toe was het juiste moment nog niet gekomen. Nu wel dus. En ik ben daar heel blij om. Ik ken veel jongens en ik denk dat de overgang daarom ook soepeler verloopt.”

Denz boekte in zijn carrière twee overwinningen: in 2018 won hij de Tour de Vendée, dit seizoen was hij de beste in de zesde etappe van de Ronde van Zwitserland. “Ik denk dat het ook duidelijk is dat ik niet kom als kopman. Maar ik weet zeker dat ik het team kan versterken met mijn kwaliteiten en ervaring. Ik denk dat ik erg veelzijdig ben, en als renner voel ik me nooit te goed om wat dan ook te doen voor het team tijdens de koers. Een absolute droom voor mij zou zijn om een grote ronde te winnen met het team in de komende jaren.”

De laatste drie jaar kwam Denz uit voor Team DSM, dat in 2020 nog Team Sunweb heette. In die jaren deed hij een keer meer aan de Vuelta a España en drie keer aan de Giro d’Italia. Hij was er ook bij toen Jai Hindley en Wilco Kelderman op het podium stonden van de Giro d’Italia. Hindley komt hij bij BORA-hansgrohe opnieuw tegen, Kelderman (die de afgelopen twee jaar voor de Duitse ploeg reed) trekt in 2023 naar Jumbo-Visma.

Dit artikel delen:

18 Reacties

filver 24 augustus 2022 om 09:52

Nog 1 die vertrekt…

1
Arema Pro Cycling Team 24 augustus 2022 om 11:07

Aresman,Arndt,Denz,Kragh andersen. In de breedte toch weer verlies..
Benieuwd of er buiten de eigen opleiding, nog iemand bij komt?

1
platteprijs 24 augustus 2022 om 11:22

Casper van Uden (per 1 aug dit jaar).

0
Arema Pro Cycling Team 24 augustus 2022 om 11:46

@platteprijs

Van Uden komt uit de eigen opleiding, net zoals Bittner.

0
Bimbo Visma 24 augustus 2022 om 12:00

Voor volgend jaar 22 renners momenteel (inclusief Poole).

Er zal ongetwijfeld nog wat doorstromen uit de jeugd (Onley, Wilksch en/of Leijnse?)

Dan zijn er nog 5 plekken over. Vijf buitenkansjes, WF weet vast wie

0
De Zeboe van de Zoncolan 24 augustus 2022 om 12:06

Af en toe moet je als ploeg ook verjonging doorvoeren.

0
Geel Zwarte Bril 24 augustus 2022 om 12:21

Bol vertrekt ook.

Maar AKA, Nieuwenhuizen en Donovan zullen ze dan wel verlengen. Dan zitten ze al op 25.

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 24 augustus 2022 om 12:48

Nieuwenhuizen, voor hoeveel renners tellen die?

Als SKA vertrekt, zal 'wormvormig aanhangsel' AKA allicht niet blijven.

2
Deel Koeper 24 augustus 2022 om 12:26

Verhaal blijft hetzelfde. DSM doet ergens iets goed, maar hooguit gedurende 2/3 jaar, daarna heeft iedereen er wel genoeg van.

Ben benieuwd of een Leknessund of Brenner gaan bijtekenen als hun contracten zijn afgelopen.

1
Wheely 24 augustus 2022 om 10:09

Past als een handschoen. (Zo’n zwarte van leer)

0
De zeekomkommer van Zevenbergen 24 augustus 2022 om 10:22

Is dit een WWII referentie?

0
Wheely 24 augustus 2022 om 10:28

Nee absoluut niet.

0
De zeekomkommer van Zevenbergen 24 augustus 2022 om 10:29

Oké gelukkig.

0
Wheely 24 augustus 2022 om 10:52

Was Berghain referentie maar totaal niet grappig tenzij je erbij was.

0
Limal 24 augustus 2022 om 11:06

If you remember Berghain, you weren’t really there!

0
De zeekomkommer van Zevenbergen 24 augustus 2022 om 11:33

Nee Berghain zegt me idd niks

0
Geel Zwarte Bril 24 augustus 2022 om 12:19

Wf zou nog met 10 potentiële aanwinsten voor DSM komen.

0
Romāns Vainšteins 24 augustus 2022 om 12:39

10 potentiële vertrekkers zou beter passen.

-1

Headlines

Populair

Materiaalzone