Nibali: “Zocht dit seizoen nog naar die grote zege”

Door , zaterdag 7 oktober 2017 om 17:58

Foto: Sirotti

Vincenzo Nibali wist vandaag voor de tweede maal in zijn al rijkgevulde loopbaan de Ronde van Lombardije te winnen. De Italiaan reed net als twee jaar geleden weg in de afdaling van de Civiglio, en wist uiteindelijk solo naar zijn eerste grote zege van het seizoen te fietsen. Na afloop was Lo Squalo dan ook in de wolken.

In een jaar met veel ereplaatsen – hij eindigde onder meer op het podium van zowel de Giro als Vuelta – ontbrak tot vandaag nog die grote vis. “Het blijft speciaal om een monument te winnen. Ik stak vandaag in een geweldige vorm, en het team reed de hele dag fantastisch. Maar omdat iedereen me beschouwde als topfavoriet, was het verre van gemakkelijk om uiteindelijk te zegevieren. Daarom schat ik deze zege nog hoger dan die van twee jaar geleden”

Dit artikel delen:

23 Reacties

Jacco van Stierop 7 oktober 2017 om 19:28

Mooie bekroning van een goed jaar. Altijd een genot om hem te zien koersen, heeft een positieve koersinstelling. Zelfbewust zonder hooghartig te zijn, sieraad voor de sport.

Romāns Vainšteins 7 oktober 2017 om 19:40

Perfect beschreven en totaal mee eens.

Jalabertje 7 oktober 2017 om 20:03

De Nieb is een topper. Groot coureur!

Sephiroth 7 oktober 2017 om 20:19

Mooi verwoord idd, en ondanks dat ik hem niet altijd mag (respecteren van ongeschreven regels), heb ik wel respect voor hem en is hij met het vertrek van Contador nog eentje die tenminste durft om dingen te doen ipv te volgen.

assen 7 oktober 2017 om 22:14

Beste/meest complete renner van afgelopen twintig jaar. Als je het er niet mee eens bent, dan vind je dat Valverde het is. Kan ik ook goed mee leven. :-)

Fritsie 7 oktober 2017 om 22:42

Nibali kan een stuk beter aan auto’s hangen dan Valverde

LutsenkoFan 8 oktober 2017 om 00:02

Ach man. Geen enkele renner in het peloton klaagt om renenrs die aan autos hangen.. Puur omdat ze dat zelf ook doen, als je serieus denkt dat het geen wat je op beeld ziet de enige gevallen zijn dan ben je echt een triest figuur.

Geloof me maar. Je lievelingetje Dumoulin heeft vaak zat aan de auto gehangen.

Nibs 8 oktober 2017 om 00:51

Een wielrenner die aan de wagen hangt…DU JAMAIS VU.
Wat een arrogantie en pretentie.

TykkeThor 8 oktober 2017 om 01:11

Als je niet wilt begrijpen dat het geval Nibali duidelijk anders was dan andere ‘normale’ gevallen van aan de auto hangen ben je niet welwillend. Ik zou zelfs bijna denken dat je fan bent van Nibali… Voor de rest een een hartstikke leuke rennert hoor, daar niet van, en gun het hem ook van harte.

Nibs 8 oktober 2017 om 01:29

De manier waarop is ondergeschikt aan het waarom voor mij.
Hij kwam terug na een massale val zonder ooit gelost te zijn dus ik zie echt het probleem en de schande niet. De spordirecteur heeft hier meer fout aan volgens mij. Nibali gaf ook al aan dat het schafer was die het voortouw nam.

Samlambeej 8 oktober 2017 om 02:02

->Als Froome in de Tour.. -> VEEL te sterk!

Ps. Julianke ga van de winter eens bij meneer Nibali op cursus Koers Intelligentie en dan win je volgend jaar met 3 vingers in de neus

Pietertje2 8 oktober 2017 om 08:58

@nibs

Dat aan de auto hangen om terug te komen gebeurd inderdaad genoeg, ik heb er echter maar weinig zien wegrijden van een groep terwijl ze aan de auto hingen.

Pietertje2 8 oktober 2017 om 09:00

@assen

Naast Valverde was ook Jalabert een stuk completer.

Romāns Vainšteins 8 oktober 2017 om 13:39

betstaat er iets van een compleetheidsprijs/ranking/lijst der tijden of zo dat dit steeds zo belangrijk is ?

tvm 8 oktober 2017 om 13:42

Zelf ben ik groot fan van Nibali. Mede vanwege zijn offensieve manier van koersen. Iemand die, al dan niet met geluk, erg veel uit zijn carrière en mogelijkheden weet te halen.

@ assen, de meest complete renner van de afgelopen jaar (na Valverde)?
Dat vind ik een interessante stellingname maar deel je mening niet. Ik vind zijn tijdrit en sprinterscapaciteiten daar niet groot genoeg voor.
Aan de andere kant vraag ik me wie zowel in de klassiekers, de tijdrit, de sprint als in de grote ronden sterk is. Wat dat betreft ben ik benieuwd naar de ontwikkeling van Gianni Moscon.

Romāns Vainšteins 8 oktober 2017 om 13:44

Moscon lijkt me van het type Dumoulin, die kan alles wel. Met afstand het grootste talent dat er rondrijdt momenteel.

Ik hoop dan ook dat het een opponent kan worden in de toekomst, mij lijkt geen fraaiere tegenstander mogelijk.

klootje kriekeljon 8 oktober 2017 om 13:48

Kwiatkowski is meer allround dan Nibali én Valverde.

illu 8 oktober 2017 om 14:02

@Klootje, dan moet hij toch eerst echt een GT winnen… om in de buurt te komen…

schipperaar 8 oktober 2017 om 14:16

@rv
Mooi compliment Romans maar Moscon lijkt toch nog wat etiquetteleer te moeten volgen, genoeg slagers in het peleton. Van een “gentle” man als Brailsford had ik meer discipline verwacht.
Een truidrager met leiderscapaciteiten kan meer invloed hebben op veranderingen/verbeteringen dan de hele Uci/aso bij elkaar als de boel eens goed wakker wordt geschud.

girardengo 8 oktober 2017 om 14:36

Wie het compleetste is: gewoon een kwestie van de combinatie van goede criteria bedenken en dan scores noteren en optellen. En niet in de valkuil trappen van wat men van iemand verwacht. Dat komt vaak niet uit en er is nog geen recht van spreken. Moscon doet dan nog helemaal niet mee, Nibali, Valverde, Kwiatkowski uiteraard wel.

klootje kriekeljon 8 oktober 2017 om 14:50

Dat is het Girardengo. Tis maar welke criteria je hanteert. Volgens mij is wielrennen tijdrijden, punch, sprint, klimmen en kasseien en dat kan ie allemaal Kwiat.

schipperaar 8 oktober 2017 om 15:36

@kk
Die punch hou je best voor het laatste, punt is dat ak mannen zich meestal niet laten zien in de sprint om elk risico buiten te sluiten, Kwibus reed nog nooit echt voor een ak maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

klootje kriekeljon 8 oktober 2017 om 16:35

Kan me nog een Tour herinneren met wat duo attacks met der Tony. Reed ie volgens mij bijna top 10 Tour.