Nekklachten Bouhanni na valpartij in bocht na finish in Brussel

zondag 30 augustus 2020 om 17:15
Nekklachten Bouhanni na valpartij in bocht na finish in Brussel

foto: Cor Vos (archief)

Nacer Bouhanni heeft een nekblessure overgehouden aan zijn deelname aan de Brussels Cycling Classic. De sprinter van Arkéa-Samsic kwam niet tijdens de koers ten val, maar na de finish. De eindstreep lag vlak voor een bocht die er spiegelglad bij lag vanwege de regen. “Het was erg gevaarlijk”, aldus Bouhanni, die derde werd in Brussel.

“De finish lag net voor een bocht, en daar lag ook een witte streep op de weg”, legt Bouhanni uit. “We kwamen met enorme snelheid aan en gooiden ons de bocht in. Daar gleed mijn voorwiel weg op een heel natte streep. Het was erg gevaarlijk na de finish, want op volle snelheid konden wij die bocht niet maken.”

“Ik reed in volle vaart op dat moment en op het laatste moment draaide ik mijn hoofd, uit reflex”, aldus de Fransman. “Ik wilde niet met mijn gezicht vol de hekken in. Nu heb ik wel last van mijn nek. Morgen ga ik röntgenfoto’s maken, omdat ik ook moeite heb met ademhalen.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Ben Geerts 30 augustus 2020 om 17:56

Een finish leggen op deze plaats…..onbegrijpelijk

Stoempen 30 augustus 2020 om 18:31

Gigantische boete voor de organisatie aub

nickdt 30 augustus 2020 om 18:43

Boete. Wat dacht je van uitsluiten van ooit nog een wedstrijd organiseren.

Japsie 30 augustus 2020 om 18:37

Bizar

vanSpringel 30 augustus 2020 om 18:41

Waar is die rodelbaan gefilmd ?

Turtlehead 30 augustus 2020 om 18:53

Tjongejonge. Merlier snijdt bijna iedereen af om zelf de bocht te kunnen halen na een sprint bergaf, Bouhanni rijdt zichzelf ondersteboven, ….
Alle Belgen vol woede over die finishlijn in Polen en dan maak je zo’n parcours…. Hoe stom kun je t bedenken?

La Primavera 30 augustus 2020 om 18:56

Leg die finish 50 meter eerder en je hebt dit niet. Is er nou echt niemand bij zo’n organisatie die nadenkt?

detac 30 augustus 2020 om 18:57

Dit is toch schandalig, Belgen de mond vol van onveilige parcoursen en dan zo een finish neerleggen.

Il Falco 30 augustus 2020 om 20:04

Schandalig inderdaad! Je zou toch denken, dat zo kort na die vreselijke val van Jacobsen in Polen, er bij de organisatie in Brussel toch iemand is die een beetje verstand heeft…. Hoe is het in godsnaam mogelijk om de finish in een bocht te leggen met ook nog een sprint die licht bergaf gaat. Deze organisatie verdient het niet om ooit nog een wedstrijd te organiseren.
Diep triest….

Madone E 30 augustus 2020 om 21:50

Zojuist de sprint gezien bij Vive le Velo van boven gezien. Hierop is te zien dat er niks mis is met het parcours. De bocht kromt nauwelijks. Gewoon domme pech door de lijn van Merlier. Het andere filmpje geeft een vertekend beeld.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair