Van Hooydonck over Tourselectie: “Vertrouwen van Roglič gewonnen in Vuelta”

woensdag 22 juni 2022 om 08:36
Van Hooydonck over Tourselectie: “Vertrouwen van Roglič gewonnen in Vuelta”

foto: Cor Vos

Nathan Van Hooydonck is een van de acht renners die over anderhalve week voor Jumbo-Visma uitkomt in de Tour de France. De Belgische coureur is dolgelukkig met zijn selectie, zeker ook omdat het zijn eerste Grand Départ gaat worden.”Het is echt een kinderdroom die uitkomt”, vertelt hij.

“Dit is een hele stap in mijn carrière. De plekjes in de selectie van Jumbo-Visma zijn volgens mij de duurste in het peloton. Ik denk dat ik vorig jaar het vertrouwen van Primoz heb gewonnen in de Ronde van Spanje en ook in Parijs-Nice heb ik bevestigd dat ik het kan. De ploeg weet wat ze aan mij heeft, dus ik heb wel het gevoel dat ik het verdiend heb”, gaat Van Hooydonck verder in het persbericht van zijn ploeg.

De Vlaamse klassiekerrenner weet wat zijn taken zullen zijn: kopmannen Wout van Aert, Jonas Vingegaard en dus Roglič uit het gedrang houden. “Er ligt heel wat druk op onze schouders”, eindigt hij. “De eerste week is heel hectisch en gevaarlijk, aan mij is het om ervoor te zorgen dat we daar als ploeg goed doorkomen.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

Secondant 22 juni 2022 om 08:57

Persoonlijk -en vanuit nationalistisch belang- zou ik Van Hooydonck thuis gelaten hebben en daarvoor Teunissen hebben opgeroepen. Beetje lood om oud ijzer en ze kunnen nagenoeg hetzelfde volgens mij.

Romāns Vainšteins 22 juni 2022 om 09:05

In de positie van van Hooydonk is 100% loyaliteit en uiterste, niet-aflatende concentratie op de knechtenrol de doorslaande factor. In dat licht denk ik dat het tussen hem en Gesink ging en niet de wat meer eigengereide en ambitieuze (niks mis mee) Teunissen.

Wheely 22 juni 2022 om 09:11

“nationalistisch belang” is dat een politieke partij? De keuze voor Nathan is er dan zeker eentje uit Vlaams belang.

Monsieur Bendy 22 juni 2022 om 09:33

Wat een onzin zeg. Deze jongen heeft een prima Vuelta 21 en een super voorjaar gereden, terwijl Teunissen van de ene kwaal in de andere kwakkelt. Het gaat hier om topsport hoor. Het is echt onvoorstelbaar hoe veel onzin mensen uitkramen, alleen omdat ze willen dat sporters net als zij ‘Nederlandse’ op hun paspoort hebben staan.

Beer 22 juni 2022 om 09:38

Van Hooydonck is toch veel meer een typische 'knecht'; iemand die heel lang op kop kan boren en steeds in dienst van het team rijdt. Teunissen gaat ook hard op het vlakke, maar is toch minder een renner om kilometers op kop te laten rijden. Meer een sprintaantrekker die eventueel ook zelf kan scoren. Wat dat betreft denk ik ook dat het tussen Teunissen & Laporte ging enerzijds en Van Hooydonck & Gesink anderzijds.

Thoin 22 juni 2022 om 09:43

Teunissen heeft toch al 2 jaar amper een deuk in een pak boter gereden. Die heerlijke lead-out op de champs vorig jaar en dit is het zowat. Dit seizoen op de sukkel, had Zwitserland nodig om fit te zijn. Door corona kon dit niet en misschien heeft hij zelf ook nog corona gehad. De keuze voor Van Hooydonck is gewoon logisch en de beste op dit moment.

Fast Freddy 22 juni 2022 om 09:56

@wheely en zo heb je toch je politieke partij te pakken ;)

YogiBear 22 juni 2022 om 10:41

Ik denk dat mee heeft gespeeld dat Teunissen gevallen is in Noorwegen en corona heeft gehad (al is dat volgens mij nooit bevestigd?). Het zou daarmee kunnen dat er twijfel is over zijn conditie gedurende een periode van drie weken.

Txirrindularitza 22 juni 2022 om 11:37

“vanuit nationalistisch belang”

Haha. Nog even en FvD en de rest van de bruinhemdenbende gaat Kamervragen stellen over het niet selecteren van meer Nederlandse coureurs.

Murcia 22 juni 2022 om 09:11

De ploeg heeft met hem een renner die nog altijd beter wordt. Was bij CCC op een dood spoor maar heeft nu zijn plek. Fijn dat hij langer blijft en dat de ploeg hem in de zware privé periode die duidelijkheid al bood.

Dikke Vrouw 22 juni 2022 om 09:38

Wat ik me af vraag wie met wie op de kamer ligt ?Ik zou team geel en team groen sowieso apart leggen betreffende corona

Thoin 22 juni 2022 om 09:41

Jumbo heeft al gezegd dat iedereen een eigen kamer heeft inzake corona.

Bizziecle 22 juni 2022 om 10:07

Volgens mij komt dit bericht van HLN

jb1988 22 juni 2022 om 11:15

Gewoon de beste renners opstellen. Je wil toch de tourwinnen.

evelineroos 22 juni 2022 om 11:58

Dertien in een dozijn-renner.

Aart van Woud 22 juni 2022 om 12:14

Die heb je ook nodig. Ik kan wel achter zijn selectie staan. Ben het wel eens wat mr Bendy hierboven zegt.

Titaantje 22 juni 2022 om 14:12

Waren PAdrnos en Steinhauser ook. Die heb je gewoon nodig om een Tour te winnen.

RLM 22 juni 2022 om 15:58

Zo lang hij dat zelf beseft en dan zich met overgave in het knechtenleven stort, is dat toch goed

Team Spaak 23 juni 2022 om 12:11

Dik verdiend!!!

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone