Nairo Quintana stijgt naar plek vier: “Goed teken voor de volgende Pyreneeënritten”

woensdag 20 juli 2022 om 10:16
Nairo Quintana stijgt naar plek vier: “Goed teken voor de volgende Pyreneeënritten”

foto: Cor Vos

Nairo Quintana was dinsdag de enige klassementsrenners die Jonas Vingegaard en Tadej Pogacar kon volgen. Hoewel een deel van zijn directe concurrenten in de afdaling de aansluiting weer kon maken, steeg de Colombiaan dankzij zijn prestatie naar de vierde plaats in het algemeen klassement. Quintana ziet dat als een goed signaal richting de resterende Pyreneeënritten.

“Op de Mur de Péguère vond ik mezelf terug met geletruidrager Vingegaard en Pogacar, de nummer twee”, begint Quintana zijn verhaal op de site van Arkéa-Samsic. “Ik voelde me goed en mijn ploeggenoten deden vooraf goed werk. Ik wil hen bedanken. Ik ben tevreden, want vandaag (dinsdag, red.) heb ik twee plekken gewonnen in het algemeen klassement. […] Dit is een goed teken met het oog op de volgende Pyreneeënritten.”

“Nu zullen we zien wat er in de komende twee bergetappes gebeurt. Tot nog toe ben ik erg constant geweest, sinds het begin van de Tour. Dit was een etappe die ik kende, want ik finishte hier al eens tweede”, doelt de 32-jarige klimmer op de dertiende etappe van de Tour de France 2017. De 101 kilometer lange rit van toen ging ook over de Mur de Péguère en werd gewonnen door Warren Barguil, die Quintana, Alberto Contador en Mikel Landa na een spectaculaire etappe klopte in een sprint met vier.

Quintana heeft op het moment een achterstand van vier minuten en 15 seconden op Vingegaard. Zijn voorsprong op David Gaudu, de nummer vijf, bedraagt negen tellen. Adam Yates staat zesde en volgt op meer dan een minuut.


Dit artikel delen:

12 Reacties

Ronellenfitsch 20 juli 2022 om 10:23

Toch wel licht onverwacht van de Nairoman, al reed hij natuurlijk al sterk in de kleine Franse rondes.

0
hjjanssen1973 20 juli 2022 om 10:24

Wie had dat gedacht. Quintana op 4. Misschien wel 3, maar dan moet ie Thomas er hard gaan afrijden. Kan, maar niet waarschijnlijk zoals het nu gaat. Thomas pakt ook minstens nog 2 minuten in de tijdrit op Quintana.

0
Murcia 20 juli 2022 om 10:28

Arkea doet het hele seizoen al goede dingen en Nairo is hier op peil, erg knap deze prestatie. Perfecte timing ook want hij wil weg daar en volgens de geruchten zouden Ag2r, Carrefour B&B en UAE (bron Matxin) hem willen hebben.

0
Gebruikersnaam 20 juli 2022 om 10:43

UAE trekt ook gewoon aan alles wat beschikbaar is en min of meer een naam heeft, zonder dat daar echt een plan of visie achter lijkt te zitten. Als je daar aan de start staat en Pogacar staat naast je, dan rijd je voor hem, anders improviseer je wat en moet je ’t zelf maar uitzoeken.

Buiten Pogacar zelf rijdt daar weinig rond waarvan ik denk dat ze het maximale eruit halen.

0
Maillot à Pois 20 juli 2022 om 10:46

Hoe zit dat nu met die Carrefour deal bij B&B?
Pineau noemde dat eerder deze week “du fake news”.

0
Gebruikersnaam 20 juli 2022 om 10:29

Oei. Elke keer dat Quintana weer eens back is, komt de dag erna meestal de terugslag.

0
Mystieke_Monnik 20 juli 2022 om 10:59

De resterende bergritten zijn relatief kort, dat zou hem goed moeten liggen.

0
de adelaar 20 juli 2022 om 10:30

@murcia Nairo is niet bepaald een teamplayer, zal zeker niet gaan knechten voor Pogi.

0
Poeksel 20 juli 2022 om 10:32

Hij kan in een wiel gaan zitten voor Pogi?

0
KevinK1986 20 juli 2022 om 11:02

Toch wel mooi de wederopstanding van Nairo. Zag er al veelbelovend uit dit seizoen, maar rijdt toch wel erg constant. Zeker in de Roubaix rit heeft hij laten zien goed in zijn vel te zitten. Knap.
Desalniettemin wordt het nog een klus om de 3e plek over te nemen. Oogt stabieler dan Thomas, maar zal voor de aanval moeten kiezen, iets wat Gaudu overigens ook zeker niet zal nalaten de komende dagen.

0
Romāns Vainšteins 20 juli 2022 om 12:20

Hup Nairo.

Ik heb je nooit laten vallen en je eigengereidheid en schijt aan de rest van de wereld altijd gewaardeerd. Ook in je talent ben ik altijd blijven geloven vanaf het moment dat ik je voor het eerst koersen zag tot aan gisteren. Daarnaast zeg je niet veel maar wat er uit komt snijdt hout en gaar verder dan wielrennen en sportiviteit.

Knal er in, win een etappe en pak dat podium!

0
Deel Koeper 20 juli 2022 om 13:35

Qua vechtersmentaliteit en slim koersen gun ik Gaudu het podium nog iets meer.

Als het minder gaat, slim lossen en nooit opgeven en als het dan even beter gaat, ook meteen versnellen en proberen wegrijden.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone