Nacer Bouhanni reed met beperkt zicht na val in Yorkshire

zaterdag 2 december 2017 om 18:10

Nacer Bouhanni heeft afgelopen seizoen met beperkt gezichtsvermogen gekoerst. Eind april viel de Franse sprinter hard op zijn gezicht in de Tour de Yorkshire, waardoor hij maandenlang last had van een beschadigde oogzenuw. Bouhanni onthult dit in een interview met Cyclismactu.


“Ik heb twintig dagen rust gehouden na mijn val en ik ben niet de enige in het peloton die een visuele beperking heeft. Soms zag ik dubbel van vermoeidheid, maar dit gebeurde gelukkig niet tijdens de koers. Ik was geen gevaar voor anderen omdat ik waakzaam en gefocust was tijdens de races waar ik aan deelnam.”

De Fransman is opgelucht dat hij na zeven maanden vol twijfels is genezen. “Ik heb nooit in het openbaar mogen praten over mijn probleem, maar gelukkig kan ik sinds gisteren opgelucht vertellen dat ik voor honderd procent genezen ben. De resultaten uit het Universitair ziekenhuis van Nancy-Brabois bleken positief te zijn.”

“De artsen vertelden mij dat het misschien wel twaalf maanden zou duren voordat ik genezen zou zijn. Gelukkig voor het nieuwe seizoen heeft het slechts zeven maanden geduurd. Ik kijk er naar uit om mezelf terug te knokken en om te laten zien wat ik waard ben.”

Een maand na de valpartij maakte Bouhanni alweer zijn comeback in koers tijdens het Critérium du Dauphiné. Het lukte hem ondanks de oogblessure driemaal te winnen in de Tour de l’Ain, Tour du Poitou Charentes en de Ronde van Denemarken.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Verweggistan 2 december 2017 om 18:15

Verklaart een hoop ;)

achtpuntzes 2 december 2017 om 18:21

@ verweggistan:
je doelt op de voedselallergie van Dumoulin?

Sagan=hulk 2 december 2017 om 18:24

Er wordt veel over hem gezegd, maar het is wel een echte strijder in de positieve vorm dan. Wat gun ik hem een grote zege zoals Milaan- San Remo of een touretappe.

reusjen 2 december 2017 om 18:45

Dit is toch gewoon idioot? Natuurlijk is het nooit tijdens de koers gebeurd, want dan zou jij er nog wel eens problemen mee kunnen krijgen. Goed zicht lijkt mij van cruciaal belang en op deze manier heeft hij zijn collega’s in gevaar gebracht. De dokter van de ploeg, die het neem ik aan, wel wist had dus moeten zorgen dat hij geen wedstrijden had gereden in de periode dat hij niet fit was.

Gabriel Melching 2 december 2017 om 18:54

@reusjen
100% eens,
Tikte een paar keer wieltjes in het peloton in de sprints, heeft heel veel geluk gehad, dus was wel een gevaar in het peloton.

SteelHorseCowboy 2 december 2017 om 19:11

Waarom zou hij hier niet over hebben ‘mogen’ praten?

Romāns Vainšteins 2 december 2017 om 20:02

‘Goed zicht lijkt mij van cruciaal belang’

Definieer ‘goed zicht’, een Boahanni op 75% ziet wellicht nog steeds een stuk beter dan collega’s op 100%

Sephiroth 2 december 2017 om 20:07

Ik heb het niet zo op Bouhanni en vind het enerzijds onverantwoord, anderzijds: respect dat hij nog meerdere keren heeft gewonnen.

Stenalic 2 december 2017 om 20:24

Het was toch al een tijdje bekend dat hij met een waas voor z’n ogen rondrijdt dacht ik…

zipp404 2 december 2017 om 20:39

Tja… We wisten natuurlijk al langer dat hij er tijdens, met name sprints, “blind” in gaat;)

tvm 3 december 2017 om 00:42

Heerlijke renner met karakter. Niet zo’n ideale schoonzoon waar een groot deel van de wielerfans op zit te wachten. Ik gun hem die vette vis.

vluggejapie 3 december 2017 om 07:21

Hij KIJKT ernaar uit om terug te KNOKKEN.

LyndaLid 3 december 2017 om 07:32

Aaahh, vandaar dat ie sindsdien geen rake klappen meer heeft uitgedeeld…

Dit is natuurlijk volslagen idioot. Toch respect.

leegloper 3 december 2017 om 11:47

Apart, niets aan de hand, maar toch naar anderen wijzen en zeggen dat hij er niet over mocht praten. Van de andere kant, Zulle mocht ook rijden in zijn once shirtje.

west 3 december 2017 om 13:39

Je moet eens nagaan hoeveel mensen er dagelijks de weg op gaan met de auto terwijl ze geen zak zien omdat ze te ijdel of te laks voor een bril zijn…