Bouhanni naar ziekenhuis na botsing met voorbijganger in Ronde van Turkije

maandag 11 april 2022 om 19:35
Bouhanni naar ziekenhuis na botsing met voorbijganger in Ronde van Turkije

foto: Cor Vos

Update

Arkéa-Samsic zal het in de komende sprintetappes van de Ronde van Turkije moeten stellen zonder Nacer Bouhanni. De Fransman kwam in de tweede etappe van de Turkse rittenkoers ten val en moest worden afgevoerd naar het ziekenhuis.

Wat de precieze schade is bij de 31-jarige coureur, is nog niet bekend. Zijn werkgever Arkéa-Samsic heeft via social media laten weten dat de Franse sprinter na zijn valpartij is afgevoerd naar het ziekenhuis, maar verdere informatie ontbreekt nog. Bouhanni was in de Ronde van Turkije de sprintkopman van Arkéa-Samsic. In de eerste etappe, met aankomst in Kuşadasi, kwam hij als zeventiende over de streep.

Bouhanni wist dit seizoen al naar meerdere ereplaatsen te sprinten. In de Clásica de Almería en Milaan-Turijn kwam hij als tweede over de finish en in de Minerva Classic Brugge-De Panne werd hij derde. Twee weken geleden boekte hij in Frankrijk zijn eerste zege van 2022: Bouhanni bleek toen de snelste in La Roue Tourangelle.

Arkéa-Samsic zal de tweede etappe van de Ronde van Turkije overigens zo snel mogelijk willen vergeten. De andere kopman binnen de ploeg, Nairo Quintana, kwam namelijk twee keer ten val tijdens de rit. De laatste valpartij gebeurde op iets meer dan drie kilometer van de finish, waardoor de Colombiaanse topfavoriet voor de eindzege kostbare tijd verloor. (14u02 uur)


Update

Op social media zijn beelden opgedoken van de valpartij van Nacer Bouhanni. De Fransman kwam met meerdere renners ten val na een gevaarlijke actie van een voorbijganger die over de weg wandelt. Een toeschouwer of verkeersregelaar in een gele jas probeert de situatie te redden door de wandelaar in zwarte kledij naar de kant te trekken, met een zware botsing tot gevolg.

Ook de Spaanse sprinter Manuel Peñalver moest na deze crash opgeven.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Jowinho 11 april 2022 om 18:12

Hier de beelden
https://twitter.com/Rincon_Deporte/status/1513544433001713669

Niet voor gevoelige kijkers

xistnc 11 april 2022 om 18:27

Allemachtig. Was die in het geel een soort verkeersregelaar?

Dikke Vrouw 11 april 2022 om 20:03

:( wat is dit .. arme man zal je maar overkomen zo in de war zijn , dit doe je niet met opzet

$kedel 11 april 2022 om 20:35

“De Fransman kwam met meerdere renners ten val na een gevaarlijke actie van een, op het oog, verwarde man die over de weg wandelt.”

Zo op het oog loopt hij daar vrij argeloos..

Lay On 11 april 2022 om 20:41

Inderdaad, als dat een boulevard is waar geen verkeer op te zien is, dan hoef je als Turkse buurtbewoner niet verward te zijn om daar zo wat te flaneren.

Romāns Vainšteins 11 april 2022 om 21:19

Die man is niet uit deze beelden als ‘verward’ te kwalificeren.

Hij loopt op de tegemoetkomende baan met zijn rug naar het pak en is zich van geen kwaad bewust. Al laat je hem de beelden achteraf zien dan nog zal hij niet begrijpen wat deze tsunami van fietsende skeletten precies was. Wielrennen? Arme kerel.

martini151 11 april 2022 om 21:26

Wat ik mezelf ook enorm afvraag is hoe het nu gaat met de desbetreffende man. Nietsvermoedend aangereden worden zonder bescherming van een helm. Hij lag er ook eng stil bij

xistnc 11 april 2022 om 21:40

Die man in gele jas leek me wel degelijk verward.

Romāns Vainšteins 11 april 2022 om 22:43

Die in de gele jas probeerde nog ‘wat’ te doen maar was enigszins laat met zijn interventie. Aangezien hij een beter overzicht had kan ik me voorstellen dat je hem enige verwardheid toedicht, echter denk ik dat ook hij niet veel wielerkoersen live heeft gevolgd in zijn leven.

Petje 11 april 2022 om 21:00

edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

Gebruikersnaam 11 april 2022 om 22:09

Los van zijn staat van verwarring en het al dan niet aanwezig zijn van verkeer, vraag ik me wel af waarom hij het uitermate geschikte voetpad niet gebruikt.

La Primavera 11 april 2022 om 22:21

Trieste situatie. Hoop dat alle betrokkenen er nog relatief goed vanaf gaan komen.

De verkeersregelaar maakte de situatie ook alleen maar erger door het peloton in te duiken toen ze al naast hem reden.

bellevue 11 april 2022 om 23:28

je hoort het schuren

ik voel het pieken

Marik 12 april 2022 om 06:31

Help me even?

Binda 12 april 2022 om 00:51

Waarom organiseren we eigenlijk wielerwedstrijden in dit soort landen? Gewoon alleen wedstrijden houden in klassieke wielerlanden. Die hebben de infrastructuur en organisatie hiervoor. Ik kan heel goed leven met een wielersport zonder internationalisering. Sterker nog, liever blijft het een Europese aangelegenheid.

Koers 12 april 2022 om 10:10

Turkije is natuurlijk Europees (voor een deel?) Maar overal vinden wel ongelukken plaats. In deze landen mis je de meelopers, duwers, vlaggenzwaaiers en selfie-makers.

Laatste nieuws

Materiaalzone