‘Movistar aast na Mas ook op De la Cruz’

maandag 17 juni 2019 om 17:35
‘Movistar aast na Mas ook op De la Cruz’

De la Cruz naast Valverde - foto: Cor Vos

Movistar heeft vergevorderde interesse in David De la Cruz. Dat meldt Marca. De 30-jarige Spanjaard met een verleden bij Deceuninck-Quick-Step heeft een aflopend contract bij Team Ineos.


Eerder al werd bekend dat Movistar aan de mouw trekt van Enric Mas, de klimmer die momenteel nog een verbintenis heeft bij Patrick Lefevere. De Belgische ploegbaas wil een renner als Mas (vorig jaar tweede in de Vuelta a España) graag behouden, “maar niet ten koste van alles. De bedragen moeten redelijk blijven.”

De eventuele komst van Mas en De la Cruz staat tegenover het naderende vertrek van Nairo Quintana en Mikel Landa. Arkéa-Samsic zou de nieuwe bestemming zijn van Quintana, terwijl Landa op weg is naar Bahrain Merida. Kopmannen Alejandro Valverde en Richard Carapaz blijven. Het nieuwe contract voor de Girowinnaar komt steeds dichterbij volgens Marca.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Romāns Vainšteins 17 juni 2019 om 17:59

Dat zou welhaast barmhartig van ze zijn, is er ook nog een weldoener die Rosa bij die engerds weghaalt ?

Jean Dumas 17 juni 2019 om 18:04

Er deemsteren wel wat mooie renners weg op de bank bij INEOS. Ondertussen wint Van Baarle een bergrit in de Dauphiné.

Romāns Vainšteins 17 juni 2019 om 19:22

van Baarle blijkt dan ook een uitstekende keuze te hebben gemaakt voor SKINEOS en kan zich duidelijk conformeren aan het beleid aldaar. Goed inzicht van die jongen. Het uitmageren van wattagekonijnen en er op die manier ‘klimmers’ van maken is wat mij betreft ugly shit maar het vergt behoorlijk wat om het maar even uit te voeren.

Matisz 17 juni 2019 om 19:57

Inderdaad Rosa die jongen rijdt bijna geen koers meer. Echt een toppertje in wording vooral in zijn koers de RvL maar sinds zijn doortocht bij Ineos is hij nog een schim van zichzelf.

On topic: Mas is gewoon beter dan de la cruz dixit patrick lefevre en hij kan het weten

Gilberto 17 juni 2019 om 18:13

Ik zie Landa stiekum de Tour winnen

Matisz 17 juni 2019 om 19:53

+1

Kannibaal van Schepdaal 18 juni 2019 om 10:06

Dit jaar? Of ooit als kopman bij Bahrain?

Johnny7 17 juni 2019 om 18:13

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Mas dan De La Cruz, die laat nou niet echt zien dat hij een kopman kan zijn. Kan ook door INEOS komen maar goed. Zouden wel leuke aankopen zijn voor een Spaanse ploeg.

Wat ik altijd netjes vind van Movistar is dat ze vaak renners halen die niet echt duur lijken en die dan altijd heel lang bij blijven in de bergen. Misschien moet Sunweb eens kijken hoe ze dat daar toch doen.

Gilberto 17 juni 2019 om 18:24

Maar ga jij er van uit dat Movistar De La Cruz aantrekt als kopman dan? Nee toch?

Romāns Vainšteins 17 juni 2019 om 19:24

De La Cruz wordt gewoon een heerlijke trein/aanvaller/TTT/etc-teampion.

Johnny7 17 juni 2019 om 21:00

Ze zouden hem een rol kunnen geven zoals Amador de laatste 2 jaar heeft. Werkelijk in elke kopgroep meesturen die er maar ontstaat. Soms wel zielig om te zien want die Amador is zo kapot als hij eindelijk moet werken dat hij maar 100 meter op kan kan sleuren! Maar dat zou ik De La Cruz wel zien doen. Als kopman zeker niet nee, als meesterknecht of klimknecht hebben ze er meer dan genoeg.

Titaantje 17 juni 2019 om 18:20

DLC zou goede ondersteuning zijn voor de kopmannen. Gewoon een sterke knecht, maar niet sterk genoeg om in de grote rondes als kopman op te stellen.

west 17 juni 2019 om 18:32

De La Cruz leek me meer iemand voor één van die Franse proconti’s met grootse plannen…

leegloper 17 juni 2019 om 18:54

Is er iemand bij Bahrein die Landa's plannen kan hinderen, zoals afgelopen jaren is gebeurd bij Astana, Sky, Movistar?

vevie 17 juni 2019 om 18:59

Nog niet in ieder geval. Pozzovivo zal wel z’n gang mogen gaan in de Giro en Landa dan voor de Tour/Vuelta.

Gilberto 17 juni 2019 om 19:29

Wie neemt Nibali nog mee trouwens? Caruso?

Random wielerliefhebber. 17 juni 2019 om 19:31

Zn broer en Agnoli met zekerheid, of Caruso ook meekomt geen idee

Polleke 17 juni 2019 om 21:33

En z’n dokter….

Scott Sunderland 17 juni 2019 om 22:25

De La Cruz is een prima aanvaller hoor. Niet direct een kopman voor de klassementen, maar die rol krijgen Mas en Carapaz toebedeeld.

Het afscheid van Quintana en Landa is dan mooi opgevangen. Ik zie Quintana geen grote ronde meer winnen. Landa is enigszins een ongeleid projectiel, hoewel nog steeds een interessante renner die zomaar eens op een dag zijn slag kan slaan voor een eindklassement. Maar het moge duidelijk zijn dat hij in zijn huidige ploeg zich niet op zijn plek voelt. Verkassen beter.

Samlambeej 17 juni 2019 om 23:04

Dan hoop ik niet dat ze hem als superknecht op het oog hebben want daarvoor is hij totaal niet geschikt.

LB108 17 juni 2019 om 23:20

Carapaz gaat wel degelijk naar INEOS en blijft dus niet..

greeny 17 juni 2019 om 23:34

heb je ook bronnen of alleen een eigen onderbuik gevoel?

LB108 18 juni 2019 om 14:44

Heel degelijke bron

Mystery Rider 18 juni 2019 om 09:15

De transfer carroussel is enorm dit jaar en Movistar is duidelijk bezig om zoals altijd zich te focussen op het team klassement in de grote rondes :)

Geit in mijn Kelderman 18 juni 2019 om 10:31

Grote afwezige (opnieuw) in de carrousel: Sunweb. Wanneer gaan ze daar nou eens aan de slag met fatsoenlijk ondersteuning voor Dumoulin in het hooggebergte?

LB108 18 juni 2019 om 14:44

Geit, ik (denk) zelf dat Dumoulin weggaat ;)