Moscon: “Mijn gewicht is nog nooit zo laag geweest”

vrijdag 29 juni 2018 om 15:58
Moscon: “Mijn gewicht is nog nooit zo laag geweest”

Moscon droeg een dag de leiderstrui in de Dauphiné - foto: Sirotti

Chris Froome kan tijdens de Tour de France rekenen op een afgetrainde Gianni Moscon. De 24-jarige Italiaan verbleef afgelopen maand op hoogtestage op Tenerife en reed daarna een verdienstelijk Critérium du Dauphiné, waarin hij een dag de leiderstrui droeg. “Het is voor Chris geen gemakkelijke opgave om de Tour te winnen”, denkt zijn ploeggenoot hardop tegenover TuttoBiciWeb.

Moscon is er van overtuigd dat als iemand de dubbel Tour-Giro d’Italia aankan, dat het zijn ploeggenoot is. “In de strijd om het roze heeft hij laten zien dat hij er de benen en het hoofd voor heeft. De Giro is natuurlijk een fantastische koers, maar de Tour is waar mogelijk van een nog hoger niveau. Om de beste te zijn, moeten we goed in conditie zijn. Maak je daarover geen zorgen: wij zijn er klaar voor.”

Het Italiaanse talent is strijdvaardig en heeft naar eigen zeggen nog nooit zo scherp gestaan als nu. “Tijdens de Vuelta a España van vorig jaar woog ik 71 kilogram. Nu zelfs een kilo minder. Zo licht ben ik nog nooit geweest. Ik vind het wel lastig om bijvoorbeeld gebak te moeten laten staan, maar dat hoort bij de opofferingen die ik moet maken om klaar te zijn voor de Tour. Daar ben ik mentaal volledig op ingesteld.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

assen 29 juni 2018 om 16:05

Wow, en hij was al zo goed!
Sky heeft toch echt een klasbakteam voor kasseien en TTT, met Moscon en Thomas die in allebei bij de besten ter wereld behoren.

0
wilbertdh 29 juni 2018 om 16:06

had hij een geboortegewicht van 70 kilo?

0
Fast Freddy 29 juni 2018 om 16:06

Dat was vroeger wel een heel vette baby dan… Arme mama Moscon.

0
Valtverder 29 juni 2018 om 16:12

Nou nou wat een opoffering om een gebakje te laten staan.

0
Abdoe 29 juni 2018 om 16:12

Hij at als baby blijkbaar al erg veel gebak.

0
ikbenprocycling 29 juni 2018 om 16:18

Ja want een wekelijks gebakje op zondag tikt erg aan, krijg je ontzettend moeilijk verbrand.

0
tdfan 29 juni 2018 om 16:36

Vermageren, daar zijn ze expert in bij Sky.

0
Jan Blokland 29 juni 2018 om 16:46

Allemaal leuk en aardige cynische opmerkingen hierboven, maar Moscon is natuurlijk wel een klasbak. We zullen hem veel zien sleuren op de kop van het peloton de komende weken.

0
Bazzz 29 juni 2018 om 16:46

@tdfan
Het winnen van de tour de france zijn ze ook expert in.

0
Javier 29 juni 2018 om 16:47

Idd, wat een rare opmerking. “Een gebakje laten staan.” Welkom in de wereld van sport, lijkt me? Wat een rare gast blijft het ook

0
wielrenner 29 juni 2018 om 17:06

Ik eet verd. nooit gebak, wat een kind zeg!

0
Djoop 29 juni 2018 om 17:24

Als hij dat gebakje vorig jaar had laten staan had hij de Vuelta kunnen winnen snotverdimme.

0
molovin 29 juni 2018 om 17:39

Wat een boel verontwaardiging over een opmerking over een gebakje…

0
Dumoulinke 29 juni 2018 om 18:14

Het wordt pas interessant als hij samen met Reichenbach en Reza een gebakje eet. ;-)

0
Dakkie 29 juni 2018 om 18:25

Ik denk dat hij niet bedoelt alleen een gebakje maar bij wijze van spreken het strakke schema richting de tour.

0
ikbenprocycling 29 juni 2018 om 19:28

Uiteraard PR praatjes van het zich op alle fronten superieur achtende Sky. Maar we gaan daarop toch niet met WoW!?! reageren?

0
Jawadde 29 juni 2018 om 20:35

Toekomstig Tour-winnaar deze man.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone