Mollema mikt op ritzege later in de Tour: “Openingstijdrit wordt heel lastig tegen al die mannen”

donderdag 30 juni 2022 om 09:20
Mollema mikt op ritzege later in de Tour: “Openingstijdrit wordt heel lastig tegen al die mannen”

foto: Cor Vos

Bauke Mollema werd vorige week Nederlands kampioen tijdrijden en mag het rood-wit-blauw gelijk tonen op het allerhoogste podium. Morgen begint hij in Kopenhagen namelijk aan zijn twaalfde Tour, die van start gaat met een tijdrit. Kan hij meedingen om de zege? “Vrijdag wordt wel heel lastig, hoor, tegen al die mannen”, zei Mollema gisteren bij de ploegenpresentatie in gesprek met de NOS.

“Maar ik heb niets te verliezen, ik zie het wel. Dat had ik eigenlijk ook op het NK. Ik moet gewoon een kwartier lang volle bak rijden en dan zie ik wel wat het resultaat is”, voegt Mollema daaraan toe. “Ik denk wel dat het een leuke tijdrit is. Gisteren (dinsdag, red.) heb ik op internet al even een video bekeken van het parcours. Best veel bochten. Veel snelle bochten, maar ook wat smallere bochten, waar je wat snelheid verliest.”

Tweede en derde week
Hoewel Mollema zich dus niet in zal houden tijdens de tijdrit, liggen zijn grote doelen verder in de ronde. “Mijn persoonlijke doel is om een etappe te winnen. Waarschijnlijk niet in de eerste week, als ik dat zo zie. Dat is niet echt wat voor mij met wat vlakke ritten, kasseien, wind… Het wordt in ieder geval heel nerveus. Maar in de tweede en derde week gaan er wel weer kansen komen.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

TheTimmy 30 juni 2022 om 09:24

Waarom zou de kasseienrit niets voor hem zijn?

Aanklampen 30 juni 2022 om 09:27

Weet je hoe vaak Bauke aan PR heeft meegedaan? 0x dacht ik

Koers 30 juni 2022 om 09:38

Weet je hoe vaak Bauke de NK tt reed?

Marik 30 juni 2022 om 09:46

Oei Koers, dat is natuurlijk een onzinnige vergelijking. Hoeveel tijdritten heeft Bauke in zijn leven gereden? Behoorlijk wat en toch ook heel vaak best verdienstelijk.
En hoe zit dat met koersen op de kasseien?

Dumoulist 30 juni 2022 om 10:01

Bouke mag in de eerste week heel hard mollemalen voor Pedersen en Stuyven. Zeker op de kasseien en bij eventuele waaiers zullen ze hem opsouperen.

Monsieur vdS 30 juni 2022 om 10:20

Juist omdat hij nog geen Parijs-Roubaix heeft gereden is hij er misschien wel heel goed in.

Toch heeft hij er geen goede ervaringen mee. Was hard gevallen in de rit naar Roubaix in 2018

Ronellenfitsch 30 juni 2022 om 10:33

Kasseienritten in de Tour hebben weinig te maken met Parijs-Roubaix. In de Tour wonnen JP Nazon, Tony Martin kasseienritten. En Astana domineerde eens een kasseienrit met Nibali, Fuglsang en Westra. Het is niet dat die renners nou zou vaak PR reden

Jean Dumas 30 juni 2022 om 09:36

Lastig ritje tegen al die mannen.

Marik 30 juni 2022 om 09:41

Bauke heeft het altijd over “die mannen.” Hij spreekt dat ook zo schitterend uit.

Koers 30 juni 2022 om 09:42

Ik kan mij ook niet voorstellen dat hij dit niet zei met een grijns op zijn gezicht. Ja hij kan tegenwoordig aardig tijdrijden, maar we moeten het niet overdrijven.

Gaat waarschijnlijk gewoon tijd proberen te pakken zodat ie bij eventueel veel ak uitvallers alsnog voor het ak kan kiezen. Elke GR waar ie voor etappes wil gaan blijft ie de eerste etappes gewoon in dezelfde tijd aankomen, ook als er dan al wat te winnen viel (vermits hij eerder al tijd had verloren en ze hem hadden laten gaan).

Jean Dumas 30 juni 2022 om 10:18

Vroeger werd een dergelijke opmerking versleten voor nonchalance, maar dat is het niet (meer).

Diskob 30 juni 2022 om 09:48

Heeft er nu werkelijk iemand gevraagd of hij kan meedingen voor de zege in de openingstijdrit?

fransestinkkaas 30 juni 2022 om 09:53

Hoe gek is dat? Hij versloeg Dumoulin. Als Dumoulin aan de start had gestaan had hij ook bij de topfavorieten gehoord.

tafkab 30 juni 2022 om 10:10

Volendam won ooit van Ajax, dus die kunnen ook kampioen worden?

Boasson en Hagen 30 juni 2022 om 10:55

Natuurlijk vraagt de media of de Nederlands kampioen tijdrijden een tijdrit kan winnen. De Letse media hebben waarschijnlijk hetzelfde gevraagd aan Skujins.

Dumoulist 30 juni 2022 om 09:56

Bouke presteert meestal beter in de wat langere tijdritten. Dan pas komt zijn aerodynamische houding echt goed tot zijn recht!

Mystieke_Monnik 30 juni 2022 om 10:44

"Ik moet gewoon een kwartier lang volle bak rijden en dan zie ik wel wat het resultaat is”

Wat kan wielrennen toch heerlijk straightforward zijn op zijn tijd, zeker bij Bauke. :-)

Fifty 30 juni 2022 om 14:14

hoop toch niet datie erin geloofde voor de openingstijdrit?

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone