Mollema komt, een kleine week voor het WK, zwaar ten val in Ronde van Luxemburg

vrijdag 17 september 2021 om 16:21
Mollema komt, een kleine week voor het WK, zwaar ten val in Ronde van Luxemburg

foto: Cor Vos

Tijdens de individuele tijdrit in de Ronde van Luxemburg was er een schrikmoment voor Bauke Mollema. De renner van Trek-Segafredo kwam namelijk zwaar ten val, nadat hij op hoge snelheid een bocht verkeerd aansneed en daarbij over de kop vloog.

Wonder boven wonder kon Mollema zijn tijdrit vervolgen en kwam hij, weliswaar op grote achterstand, over de finish. Of de Nederlander blessures heeft overgehouden aan zijn valpartij en of zijn deelname aan de wereldkampioenschappen wielrennen van komende week in gevaar komt, is nog niet bekend. Een goed klassement in de Ronde van Luxemburg kan Mollema in elk geval vergeten, gezien zijn tijdverlies van ruim vier minuten.

De coureur van Trek-Segafredo begon dinsdag nog erg goed aan de Ronde van Luxemburg. In de openingsetappe naar Luxemburg-Stad kwam hij namelijk als tweede over de streep, nadat hij in een sprint met een grotere groep zijn meerdere moest erkennen in de Portugees João Almeida. Mollema stond na drie etappes, voor aanvang van de individuele tijdrit, elfde in het algemeen klassement.

Mocht Mollema de Ronde van Luxemburg zaterdag alsnog uitrijden, dan heeft de Nederlander nog enkele dagen om te herstellen van zijn val. Woensdag wordt hij namelijk aan de start verwacht van de Mixed Team Relay op het WK wielrennen. Weer vier dagen later, op zondag 26 september, staat de wegwedstrijd op het programma.


Update – 18.45 uur

Bauke Mollema heeft geen serieuze blessures overgehouden aan zijn zware valpartij in de Ronde van Luxemburg. Volgens Trek-Segafredo-ploegarts Nino Daniele heeft de Nederlander alleen maar last van oppervlakkige verwondingen. “Het was een crash op hoge snelheid, maar gelukkig zijn de gevolgen niet zo groot. Hij heeft alleen maar last van oppervlakkige verwondingen aan de rug, rechterheup en rechterelleboog.”

Dit artikel delen:

23 Reacties

Turtlehead 17 september 2021 om 16:28

Mollebalen.

Panache 17 september 2021 om 17:06

Haha, het bewijs dat we ook grappen maken over Nederlands ongeluk.

horsm 17 september 2021 om 16:28

Het Mixed Relay is toch al woensdag? Dat staat wel goed in de tekst, maar de kop zegt iets anders.

Wie zou eigenlijk de reserve zijn? Misschien Langeveld vragen?

In ieder geval, goed klote zeg. Er lijkt wel een vloek op de WK selectie te rusten

notriple 17 september 2021 om 16:32

Langeveld??? , rijdt hij nog???

Henk van Bouw 17 september 2021 om 16:49

Langeveld is opgenomen in de WK selectie dus ik neem aan dat hij nog rijdt ja

Turtlehead 17 september 2021 om 17:12

Langeveld moet al starten in de wegrit, dus die krijgt al salaris. Beter een ander de inkomsten gunnen.

Thijs E 17 september 2021 om 16:36

1. Koos ontslaan, iedereen die hij selecteert valt of raakt op een andere manier geblesseerd.
2. Ik meld me af voor het WK, het is te gevaarlijk

VerstandOpNul 17 september 2021 om 16:41

Lelijke val, maar hij lijkt de klap wel vrij goed op te vangen.. Krijgt daarna wel nog z’n fiets op zijn snuit.. Hopelijk valt t mee.. Als ik hem was zou ik hier afstappen..

Willem Kieft 17 september 2021 om 16:54

Nou is die fiets maar een kilo of 6 à 7 zwaar en Bauke weegt niet zo heel veel meer.

Turtlehead 17 september 2021 om 17:46

Zonder die zak stro was ie misschien net tegen het hekje aan komen te staan (of was ie tegen de stoeprand geknald, dat kan ook).
Het was in ieder geval zijn slechtste bocht ooit, die leek echt helemaal nergens op.

DunJay 18 september 2021 om 08:51

@Turtlehead Z’n fiets breekt al in twee stukken bij de eerste klap met de stoeprand. Oook zonder die zak stro was er geen redden meer aan geweest.

hartstikkebedankt 17 september 2021 om 16:51

Poeh harde val zeg, Van der Hoorn vast aan het warmdraaien

Daniel17 17 september 2021 om 16:59

Van der Hoorn kan sowieso niet meedoen want hij zat niet in de voorselectie van 13 man, aldus Thijs Zonneveld in zijn podcast.

Casar 17 september 2021 om 17:01

Wie zitten er wel in die voorselectie ?

aardappeljager 17 september 2021 om 17:01

Taco kom er maar in.

Hoop dat het zonder erg is voor Bauke. Zo niet dan hup Taco. Die gun ik het toch wel heel erg om te starten op het wk

Romāns Vainšteins 17 september 2021 om 17:15

Staat ie wel op de reservelijst dan?

Ramonz 17 september 2021 om 19:07

taco kan helaas niet heen.. is niet eens aangemeld bij de voor selectie helaas

raznov 17 september 2021 om 17:01

Zijn fiets lijkt al in 2en te gaan voordat hij maar iets raakt. Hij lijkt wat te laat met remmen, maar dat die remmen dat zó krachtig zijn dat ze het geheel in tweeen kunnen breken lijkt mij wat vreemd.

DunJay 18 september 2021 om 08:53

Gebeurt pas bij de eerste botsing met de stoeprand. Een fiets is er gewoon niet op gemaakt om dergelijke krachten onder die hoek op te vangen.

roeleur 17 september 2021 om 17:02

Laat Langeveld maar de mixed-relay doen dan kan Van der Hoorn de plek krijgen die hij heeft verdiend.

Merlinappa 17 september 2021 om 17:23

Pfff, z’n frame breekt ook al gewoon bij het eerste stoeprandje wat ie raakt, lijkt me ook niet de bedoeling. Hoop dat ie ok is.

Lay On 17 september 2021 om 18:05

Laat Bauke svp die Mixed Team Relay skippen. Alle focus op het WK, tot dan even extra rust.

Blackcanyon 17 september 2021 om 19:59

Dat was auke mollen maar.
Doe je dat vrijwel vooraan in t peloton, dan schakel je er een groot deel van uit. Dan moet MvdP er wel voor zitten.

Headlines

Materiaalzone

Populair