Mike Teunissen verliest bijna minuut in tijdrit: “Ben flink verkouden geweest”

dinsdag 31 augustus 2021 om 15:12
Mike Teunissen verliest bijna minuut in tijdrit: “Ben flink verkouden geweest”

foto: Cor Vos

Mike Teunissen was na de eerste rit de grootste troef van Jumbo-Visma voor een goed klassement in de Benelux Tour, maar de Limburger verloor in de tijdrit door Lelystad een kleine minuut. Daardoor is Teunissen gezakt naar de zeventiende plek in het klassement. “Het was niet zo goed, niet goed genoeg in ieder geval”, vertelt hij aan WielerFlits.

“Ik kreeg lastig lucht”, legt Teunissen uit na afloop van zijn 11,1 kilometer lange tijdrit. “Ik ben afgelopen week flink verkouden geweest. Gisteren ging het eigenlijk heel goed, maar vandaag had ik daar meer last van. Ik voelde dat ik in het tweede stuk echt stilviel, en dan weet je dat je veel tijd gaat verliezen.”

“Natuurlijk is dat balen”, gaat de voorjaarsrenner verder. Volgens hem is het klassement nu in een eerste plooi gevallen. “Zo’n beetje alle klassementsmannen zaten gisteren wel mee, dus ik denk dat het na vandaag een reëel beeld is. Gisteren was hoe het was, en nu weten we meer.”

Het strijdplan van Teunissen (nu zeventiende op 52 seconden van klassementsleider Stefan Bissegger, red.) en Jumbo-Visma zal niet veel veranderen de komende dagen in de Benelux Tour. “Of je nu twintig of veertig seconden verliest, dat maakt niet zoveel uit. Je zal ergens tijd moeten winnen”, kijkt hij vooruit. “In principe verandert er vrij weinig, alleen sta ik wat verder in.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

kelderfan 31 augustus 2021 om 15:27

Go, go Mike Teunissen.

Dr op en dr over 31 augustus 2021 om 15:37

Smoesjes à la Remco. ;)

Nee zonder gekheid, hopelijk kan hij later deze week nog wat laten zien. Zoveel kansen om voor zichzelf te rijden krijgt hij nu ook weer niet op jaarbasis.

Peetvader 31 augustus 2021 om 15:40

Zelfde artikel als Remco, maar amper reacties :)

thorsen 31 augustus 2021 om 15:47

Ik wacht nog op een heel betoog van Michelangelo gebaseerd op zijn eigen aannames.

wimvl 31 augustus 2021 om 15:56

Kom Michelangelo. laat de ervaren coach nog eens aan het woord

Medicijnman 31 augustus 2021 om 16:39

Dat komt misschien omdat Teunissen niet zeurt over afstappen als het even niet zo gaat als hij zou willen?

Willem Kieft 31 augustus 2021 om 15:57

Dit is allemaal de schuld van RE die zijn ziektebacillen gisteren over het peloton hun brulde na afloop.

wimvl 31 augustus 2021 om 16:12

Willem Kieft, Mike zegt. “Afgelopen week”.

Steven_E 31 augustus 2021 om 16:37

En dit zegt hij dan NA de tijdrit?

Willem Kieft 31 augustus 2021 om 18:06

winvl, maak je niet druk. Het ligt er (driedubbel) vuistdik bovenop dat ik niet serieus ben.

Mohorietsj 31 augustus 2021 om 16:12

Teunissen, koning van de smoesjes.

Sjonge Jonge 31 augustus 2021 om 16:32

Je beseft dat je nu net zo zielig doet als dat je de ‘anti-Evenepoel’ / criticasters verwijt in het andere nieuwstopic?

Ik ben geen bepaalde fan van Evenepoel of Teunissen (of DQS of Jumbo), maar vind het niveau van de reacties onder artikelen van deze ploegen echt ontzettend triest worden.

Steven_E 31 augustus 2021 om 16:38

En jij beseft dat dit een cynische sneer is naar de anti-Evenepoel lieden die bij dit artikel onder hun steen zijn gekropen?

Sjonge Jonge 31 augustus 2021 om 16:45

Steven, dat besef ik heel goed.

Ook in dat topic heb ik gereageerd (voordat dit artikel over Teunissen er was) dat ik het raar vind dat er verbaasde reacties zijn op het feit dat Evenepoel dit na de tijdrit heeft verkondigd.

In dat topic verwijten o.a. jij en Mohorietjs andere users zielig gedrag (wat ik ook zielig vind), maar om dat dan nu zelf ook te doen is iets met een pot, ketel en zwart.

Steven_E 31 augustus 2021 om 17:50

Dan snap je het dus niet. Want ik noch Mohorietsj menen wat we hier zeggen. We zeggen het enkel (sarcastish) omdat we de redenering van de zielige anti-Evenepoel WF’ers doortrekken naar een renner die ze allicht nét iets liever zien.
Ik snap namelijk perfect dat een renner niet steeds openlijk communiceert over kwaaltjes, de concurrentie leest steeds mee. En wat moest Evenepoel (of Teunissen) doen, een persconferentie houden vóór de tijdrit om aan te geven dat ze fysieke problemen (gehad) hadden? Of in het geval van Evenepoel na de tijdrit nog steeds verzwijgen dat hij fysieke problemen heeft?

Sjonge Jonge 31 augustus 2021 om 18:27

En jij weet wel zeker dat de Anti Evenepoel lieden het serieus menen?
Dat zou geen sarcasme kunnen zijn?

Je kan niet de ene mening veroordelen en dan diezelfde mening over een andere renner als sarcasme afdoen.

En over je laatste gedeelte: volgens mij is dat wat ik precies zeg in beide topics?

Steven_E 31 augustus 2021 om 18:31

Lol. Die duizenden posts van de afgelopen maanden zijn allemaal sarcastisch?

Steven_E 31 augustus 2021 om 18:32

En dus nogmaals héél duidelijk: ik deel hier geen mening over Teunissen, laat dat duidelijk zijn.

Sjonge Jonge 31 augustus 2021 om 18:57

Ik reageerde in eerste instantie dan ook niet op jou, maar op de eerste ‘sarcastische’ mening.
Ik begrijp echt wel dat het een sneer was naar alle reacties op Evenepoel, maar vind niet dat je het daar kan veroordelen en het dan zelf ook doet.

Maar genoeg, uiteindelijk zijn al die negatieve reacties zonde van de energie. Beter kunnen we gewoon genieten van mooie prestaties, zoals die van Evenepoel de laatste weken en toch ook wel van Teunissen op zijn niveau.

Blackcanyon 31 augustus 2021 om 17:43

Nou, dat maakt het voor de strategie makkelijk als REV morgen start. Teunissen hoeft REV alleen maar te volgen als die vanuit het vertrek demareert om het tijdsverlies van vandaag goed te maken. Dan stijgt Teunisse naar de 2e plek in het GC en als REV dan vervolgens toch nog opgeeft wint Teunissen het GC met een half uur voorsprong.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair