Mike Teunissen na twee dagen geel: “Kreeg veel complimenten uit het peloton”

maandag 8 juli 2019 om 20:05

Mike Teunissen blikt in het ploeghotel van Jumbo-Visma terug op zijn twee dagen in de gele trui van de Tour de France. De Limburger heeft mixed feelings, maar het opmerkelijkste vindt Teunissen de reacties van collega’s. “Ik kreeg veel complimenten uit het peloton dat ik goed en leuk overkwam, dat is het grootste compliment dat ik door mezelf te zijn veel mensen blij maak”, zegt Teunissen.


Alle overuren die Teunissen als geletruidrager maakte, werden hem op weg naar Épernay te veel. “Als je dan lost, dan is dat toch wel een teleurstelling. Ik schat de kans nihil dat het nog een keer gaat gebeuren. Aan de andere kant zie ik het graag positief in. Twee dagen geel en geschiedenis geschreven”, vat Teunissen het openingsweekend samen.

“Morgen weer sprinten met Dylan, dan wordt het eindelijk weer normaler”, kijkt hij alweer vooruit. “Het is ook wel weer fijn om morgen weer enigszins in de luwte te werken voor onze kopmannen.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

Kuiperberg 8 juli 2019 om 20:16

We zijn een pareltje rijker! Nieuwe knuffelprof ontdekt ;)

Charlie33 8 juli 2019 om 20:33

Hij moet zelf sprinten. Dylan niet

Mad 8 juli 2019 om 20:45

Tsja… Met hoeveel vingers in de neus had Groenewegen zaterdag gewonnen kunnen hebben? Hopelijk is hij morgen weer voldoende hersteld om mee te kunnen doen in de finale

Zjoske 9 juli 2019 om 13:41

Lekker opportunistisch. Gelukkig ben jij geen ploegleider.

assen 8 juli 2019 om 22:13

Klopt, hij kwam goed over.

Wel jammer dat ie helemaal hoteldebotel raakte van in de belangstelling staan. Mijn hypothese is dat ie door het missen van de slaap niet mee kon. Immers, als je met afstand de beste bent in Duinkerken, dan zou je niet zo snel mogen lossen in een rit als vandaag.

Enfin, het zij m vergeven, allicht.

Mwielerfan 8 juli 2019 om 22:33

Ja want daar reed men even hard de kasselberg op?

Merlinappa 9 juli 2019 om 07:19

Tekort aan slaap kan je wel echt opbreken. Ik ben er zelf ook gevoelig voor dus ik snap ’t helemaal, dit lijkt mij het meest logisch

BenderBeach 8 juli 2019 om 22:52

Enorm genoten de afgelopen 2 dagen en dit gebeurt is bijna de logica zelve. Tour, seizoen en carriere geslaagd voor Mike ;-)

Gerben 9 juli 2019 om 12:04

Prachtig jongensboek a la Sjakie en zijn wondersloffen!