Mike Teunissen: “Het ging best lekker”

zaterdag 25 februari 2017 om 17:49

foto: Marcel Koch

Mike Teunissen maakte vandaag een sterke indruk in de Omloop Het Nieuwsblad. De nieuwe aanwinst van Sunweb zat in de vroege vlucht en hield daarin opvallend lang stand. Pas op de Paddestraat moest hij passen bij Peter Sagan, Greg Van Avermaet en Sep Vanmarcke. “Het ging best lekker”, concludeerde Teunissen na afloop tegen WielerFlits.


“Helaas brak de koers best snel open achter ons, maar ik heb toch nog een redelijk eind mee kunnen gaan”, stelt hij met een glimlach. De Nederlander finishte uiteindelijk als twaalfde.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

9 Reacties

Omhoog73 25 februari 2017 om 17:50

Leuk interview, hoop dat hij blijft groeien!

kelderfan 25 februari 2017 om 17:56

Als je hoort, dat hij niet de aangewezen renner is, dan is ’t sterk, dat hij zover is gekomen.
Hij moet later in ’t seizoen top zijn?

vlek 25 februari 2017 om 18:02

Zonde van die laatste strook, waar hij een fout maakt door die medevluchter voor zich te laten. Misschien had hij anders mee kunnen liften naar de finish en een prachtige uitslag kunnen rijden. Talent blijft in ieder geval zichtbaar.

Wheely 25 februari 2017 om 18:10

Prachtige wedstrijd gereden, vroege ontsnappingen werpen echt zijn vruchten af in dit soort koersen voor renners zoals Mike. De volgende keer lekker aanpikken in het wiel van Sep en je staat in de top vijf.

Chaba 25 februari 2017 om 18:13

@vlek
Inderdaad, we hadden thuis dezelfde reactie. Had misschien nog een beter uitslag kunnen rijden. Desalniettemin denk ik dat hij zeker tevreden kan zijn.

Spartacus 25 februari 2017 om 18:16

Hij moest toch niet passen op de Molenberg, maar op de Paddestraat?

Merlinappa 25 februari 2017 om 18:57

@Spartacus

Er zat een Fransman voor hem die het niet bij kon houden en volgens mij ook nog een gekke beweging maakte, waardoor Teunissen er niet lekker langs kon. Jammer, anders had hij denk ik tot het einde erbij kunnen blijven!

Djoop 25 februari 2017 om 22:14

Ijzersterk gereden hoor. Hij kwam alleen net te kort om voor de bloemen mee te doen.

wielrenner 26 februari 2017 om 09:42

@wheely
Dat is waar, hij had nog een tweede kans om top 5 te rijden door met Felline mee te springen en nog een derde kans door het sprintje voor de 5de plaats te winnen.