Miguel Angel Lopez: “We gaan een aantal mooie dagen tegemoet”

zaterdag 28 augustus 2021 om 18:13
Miguel Angel Lopez: “We gaan een aantal mooie dagen tegemoet”

foto: Cor Vos

Miguel Ángel López deed zaterdag een dappere poging om tijd terug te pakken op Primož Roglič. De Colombiaan leek even ver weg te rijden, maar hield aan de meet slechts vier tellen over. Toch overheerst na afloop tevredenheid.

“Het goede gevoel is vandaag het belangrijkste dat ik meeneem naar de komende dagen. In de laatste kilometer had ik door de lucht moeite met het verdedigen van mijn voorsprong, maar uiteindelijk is het zeer goed gegaan. Morgen trekken we opnieuw de bergen in. Ik ben bij met wat we nu hebben en we gaan nog een aantal mooie dagen tegemoet”, aldus de Colombiaan.

Na veertien dagen geeft López wel aan de vermoeidheid er bij iedereen steeds meer insluipt, maar de Movistar-renner ziet daar een voordeel in: “Het is makkelijker om door het peloton te rijden. Niet iedereen wil meer in het eerste deel rijden en de vroege vlucht vertrekt ook steeds sneller.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Jean Dumas 28 augustus 2021 om 18:26

Morgen 32 graden en weinig wind, tot en met dinsdag stabiel zomerweer.

Tony 28 augustus 2021 om 18:42

Tevreden met 4 seconden winst? Mas durfde ook niet aan te vallen vandaag.

Turtlehead 28 augustus 2021 om 22:53

Hoezo durfde? Die zat te relaxen in het wiel tijdens de ‘jacht’ op zijn ploegmaat.

Daniel17 28 augustus 2021 om 18:51

Movistar heeft niet de knechten om de koers hard genoeg te maken zodat er echte verschillen tussen klassementsrenners kunnen ontstaan, dat geldt zeker voor etappes met een niet steile slotklim, zoals vandaag en morgen.

vincenzo 28 augustus 2021 om 20:07

Wat was er met de lucht aan de hand dan? Pollen?

S. Morgenstern 28 augustus 2021 om 20:11

Ik denk dat hij tegenwind bedoelde

xistnc 28 augustus 2021 om 20:31

Bewegende lucht, vermoed ik inderdaad.

De Siepel 28 augustus 2021 om 21:44

Rare jongens die van Movistar…blij met vier seconden.

Marco Willems 28 augustus 2021 om 22:56

Dat je aanvalt en durft vind ik top, dat je het doet terwijl Roglic nog 3/4 man voor zich heeft rijden is onnozel. Probeer hem dan eerst te isoleren en ga dan om en om aanvallen.

alvaro mejia 28 augustus 2021 om 23:42

Hoe hadden ze dat dan moeten doen als ze nog maar met twee waren?

IlPirata 29 augustus 2021 om 10:30

Tenminste een aanvaller in de bergen en dat zet hij komende dagen hopelijk voort.

Headlines

Materiaalzone

Populair