Michael Matthews draagt zege op aan Wilco Kelderman

zaterdag 30 maart 2019 om 17:45
Michael Matthews draagt zege op aan Wilco Kelderman

foto: Cor Vos

Michael Matthews was zaterdag voor de tweede keer de beste in de Volta a Catalunya. De Australiër zette een millimetersprint met Phil Bauhaus in extremis naar zijn hand. “Deze overwinning is voor Wilco”, vertelt de Sunweb-coureur na zijn zege.


Kelderman was in de vijfde etappe hard ten val gekomen, waarbij hij zijn sleutelbeen en nekwervel brak. “Gisteren konden we niet voor de zege rijden omdat Kelderman zo hard ten val was gekomen”, aldus de winnaar, die dit seizoen pas negen koersdagen in de benen heeft zitten.

Ondanks de val van Kelderman, is Matthews toch erg gelukkig met zijn week, die hij morgen in stijl hoopt af te ronden: “Het was een fantastische week. Ik kijk nog erg uit naar de etappe van morgen, maar vanavond gaan we toch nog even goed van deze overwinning genieten.”

Dit artikel delen:

7 Reacties

Marcel1112 30 maart 2019 om 18:04

Ik begrijp dat renners naar hun piek moeten toewerken en ik weet ook dat hij een afschuwelijke valpartij achter de rug heeft, maar als grootverdiener bij Sunweb (twee miljoen per jaar?) mag hij toch wel meer wedstrijden rijden lijkt me.

Baukema Tomoulin 30 maart 2019 om 18:21

Sunweb rijdt heel weinig niet verplichte koersen (bijna alleen wt koersen dus). Verder heeft Matthews een hekel aan koersen in Australie en viel hij hard in Parijs-nice waardoor hij weer een halve maand buitenspel stond. Behalve Omloop (waar hij reed) hou je dan niet zoveel koersen over waaar hij op 1 april überhaupt gefietst kan hebben.

Marcel1112 30 maart 2019 om 18:40

Waarom heeft hij een hekel aan koersen in Australië? Ik vind mijn werk ook niet altijd even leuk maar als mijn baas mij vraagt om voor een enorm salaris de TDU te rijden, kan ik dan weigeren?

Random wielerliefhebber. 30 maart 2019 om 18:47

Hoe kom je aan dat bedrag? Gokje?

En dit is sport, geen normaal werk. Als Matthews niet houd van rijden in Australië zal hij daar ook geen resultaten boeken waarschijnlijk.

En je ziet ook dat vele die Australië gedaan hebben daarna een periode niet goed zijn omdat het zo’n afstand en temperatuur verschil is

achtpuntzes 30 maart 2019 om 18:53

Het is toch alleen maar goed als een werkgever een beetje rekening houdt met de wensen van de werknemers. Dat houdt ze tevreden en gemotiveerd.

assen 30 maart 2019 om 19:43

Vorig jaar was Bling 1 van de beste rijders in de WT, als je de ranglijst van vorig jaar mag geloven. En het laatste kwart van het seizoen was Bling zelfs onbedreigd de beste renner van het peloton!

Lange leve Bling!

Brummel 31 maart 2019 om 08:14

Mooie passief-aggressieve ode aan Wilco