Merlier en Philipsen met Alpecin-Fenix in Scheldeprijs

maandag 5 april 2021 om 17:06
Merlier en Philipsen met Alpecin-Fenix in Scheldeprijs

foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix schuift twee rappe mannen naar voren in de Scheldeprijs. De Belgische formatie rekent op het zogenoemde wereldkampioenschap voor sprinters op Tim Merlier en Jasper Philipsen.

Voor Merlier is winnen op Belgische bodem dit jaar niets nieuws. De 28-jarige kopman was in Le Samyn, de GP Monseré en de Bredene Koksijde Classic al de beste. Vorige week in Dwars door Vlaanderen sprintte hij nog naar de derde plaats.

Philipsen wacht op zijn beurt nog altijd op zijn eerste overwinning voor Alpecin-Fenix. De nog maar 23-jarige spurter werd wel al wel tweede in de Oxyclean Classic Brugge-De Panne en vierde in de openingsrit van Parijs-Nice.

De twee krijgen onder meer Belgisch kampioen Dries De Bondt in dienst in de Scheldeprijs, die finisht in Schoten. Lionel Taminiaux, Alexander Richardson, Senne Leysen en Jonas Rickaert makenw woensdag de selectie compleet.

Selectie Alpecin-Fenix voor de Scheldeprijs 2021 (7 april)
flag-be Dries De Bondt
flag-be Senne Leysen
flag-be Tim Merlier
flag-be Jasper Philipsen
flag-gb Alexander Richardson
flag-be Jonas Rickaert
flag-be Lionel Taminiaux

Dit artikel delen:

9 Reacties

Martino87 5 april 2021 om 17:48

Kansloos tegen Cees Bol!

Tonydepony 5 april 2021 om 17:59

Toch wel echt belachelijk dat ze dit het sprintkampioenschap noemen

Michelangelo 5 april 2021 om 18:33

WK bowling voor mensen in lycra… Is ieder jaar prijs in de laatste km.

Poeksel 5 april 2021 om 18:36

Als je naar de erelijst kijkt zijn het toch de groten die hier gewonnen hebben. Ewan, Jakobsen, Kittel, Cavendish, Boonen, Veneberg.

Frank V 5 april 2021 om 18:45

Ik hoop dat ze een beter strijdplan hebben dan het gepruts in Dwars door Vlaanderen. Wat gaat Philipsen dan doen? Zich laten degraderen tot lead-out? AF is met VDP en Merlier een ploeg waar hij altijd 2de keus zal zijn in de koerstactiek van de Klassiekers, de TdF en alle andere wedstrijden waar VDP en/of Merlier aan te start staan. Dus Philipsen zit daar niet al te best.

Deel Koeper 5 april 2021 om 18:52

Philipsen kan straks gaan sprinten in Turkije. Al doen daar met Jans, Modolo, Krieger en Taminiaux nog 4 andere snelle mannen mee… in zijn eigen ploeg.

Michelangelo 5 april 2021 om 18:53

Ik denk dat Philipsen vooral zijn best weer moet doen om het niveau te halen dat nodig is om wedstrijden te winnen. Want als hij niet beter wordt dan dit, dan zit hij bij geen enkele ploeg op zijn plek lijkt me.

De Cauwer was altijd heel enthousiast over deze jongen, maar uiteindelijk lijkt hij dat laatste stapje niet te zetten. Ja, hij wint her en der een wedstrijd, maar het is niet met de overtuiging die je nu wel terug ziet bij Merlier.

Murcia 5 april 2021 om 19:09

Philipsen moet vooral zelf een keuze maken lijkt me, of een renner voor de klassiekers of pure spurter. Nu hangt hij er tussenin en bij iemand als Tim zie je dat een echte keuze loont. Het is wel belangrijk dat hij het bij Alpecin waarmaakt want ik vond dat hij net iets te makkelijk naar UAE wees als de reden waarom hij niet wat verder was.

HSV 6 april 2021 om 08:10

Wie weet wanneer die zwiftwinnaar Jay gaat meerijden bij alpecin? Die reed nog geen koers! Goed dat Krieger weer terugkomt dat is een taaie puntenpakker. En wat is er met Meisen?

Headlines

Materiaalzone

Populair