Merijn Zeeman vindt geen woorden: “Hier hebben we jaren naartoe gewerkt”

zaterdag 23 juli 2022 om 18:28
Merijn Zeeman vindt geen woorden: “Hier hebben we jaren naartoe gewerkt”

© Cor Vos

Immense vreugde bij Team Jumbo-Visma na de tijdrit in Rocamadour, met naast geel, groen en de bollen nu ook nog eens een een-tweetje in de tijdrit. Sportief manager Merijn Zeeman vond er zowaar geen woorden voor. “Dit is bizar, bizar, bizar.”

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

“Ik moet er nog even van bekomen”, aldus Zeeman in een eerste reactie. “Dit was onze droom. Ik heb nooit gedacht dat ik voor een team zou werken dat de Tour de France zou winnen. Hier hebben we jaren naartoe gewerkt. Ik heb er geen woorden voor.”

“Bizar, bizar, bizar”, ging hij emotioneel verder. “We hebben gewoon de Tour gewonnen, man. Fantastisch, met zo’n goede ploeg, zoveel goede mensen. Jaren aan gewerkt en geboetseerd en nu is het gelukt.”

Trauma
“Ja, natuurlijk zat twee jaar geleden (het verlies van Roglic op de Planche des Belles Filles, red) nog in mijn hoofd. De spanning was ondraaglijk maar we zijn toch zoveel mogelijk ontspannen gebleven. Het trauma van twee jaar geleden is nu weg. Dit was een levensdoel en dat is nu gelukt.”

“Ik heb ontzettend veel bewondering voor die jongens die onder zulke grote druk presteren en dan nog grapjes maken tussendoor. Dat kunnen alleen de allerbeste atleten van de wereld.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

kelderfan 23 juli 2022 om 18:36

Merijn Zeeman mag trots zijn en hij is meteen verlost van zijn trauma met Roglic.

0
iLLan 23 juli 2022 om 18:41

Als iedereen zo van z’n trauma af kon komen…

0
Koers 23 juli 2022 om 18:44

Ja 2 jaar geleden zó dichtbij, dat maakte de klap toen knoependhard, maar om hem daarna alsnog te winnen, ondanks het verlies van Roglic is natuurlijk prachtig. Jammer dat er geen beeld van dit interview is.

0
lepel 23 juli 2022 om 20:20

Was op de NOS. Zal daar nog wel te vinden zijn, graag even tellen hoe vaak hij 'ja' zegt

0
Piet 23 juli 2022 om 21:33

@lepel Ja, ja jajaja ik ben gestopt bij 40 Maar wat een mooie overwinning voor deze ploeg

0
Steve De Wolf 23 juli 2022 om 18:47

Ondanks de brute pech van Roglic is Jumbo de absolute topploeg. Dit is gewoon topklasse. Niet enkel Wout en Vingegaard, maar de hele ploeg. Hier zijn geen woorden voor. Indien ik Pogacar was, dan zou ik eens keihard op tafel slaan bij UAE.

0
Murcia 23 juli 2022 om 18:53

Pogacar zou dat kunnen doen maar het was deze Tour ook wel een overdaad aan pech dat UAE trof. Daarnaast heb ik niet het idee dat hij zelf minder is geworden. Jonas heeft hem bijgehaald. Het luxeprobleem is dat hij zo een veelvraat is, klassieker toppers hebben geen behoefte aan Pogi boven zich in RVV dus misschien het programma ook wat meer focussen op de rondes en het overige klimwerk om aantrekkelijk te blijven voor echte Vlaanderen gangers.

0
Jeweetzelluf 23 juli 2022 om 18:53

Petje af voor hem met name.

0
Glorious 23 juli 2022 om 19:44

Wat een geweldig team is Jumbo-Visma, onbeschrijfelijk!

0
Romāns Vainšteins 23 juli 2022 om 19:58

Net zoals afgelopen jaar is het niet onaannemelijk dat een niet-crashende Roglic eveneens de benen had gehad om Pogacar bij te blijven. Ook lijkt me duidelijk dat UAE aankomende editie geen Hirschi meer van het strand afplukt om in Frankrijk aan te treden. Die gaan naast Almeida met nog een woeste aankoop of 2 aantreden.

0
AdZ 24 juli 2022 om 07:46

In de aankomende Vuelta rijden Almeida en Pogi al samen. Benieuwd hoe dat uitpakt tegen al die kopmannen van TJV.

0
xistnc 23 juli 2022 om 20:07

Maar Merijn gunt toch wel de credits aan degene die deze het meest toekomen? Ik hoorde Plugge een lijstje met namen noemen en daar zat hij ook al niet tussen.

We hebben hier duidelijk kunnen lezen aan wie TJV dit succes vooral te danken heeft. Typisch dat de ploeg zelf daar niet van doordrongen lijkt.

0
vanSpringel 23 juli 2022 om 21:26

Namen noemen is not done. Er worden in de emotie altijd mensen vergeten die tekort worden gedaan. Not done.

0
S. Morgenstern 23 juli 2022 om 21:34

Haha.. ik had precies dezelfde gedachten. Zo moeilijk is het toch niet om op zo’n moment even de credits te geven aan de geestelijk vader van dit succes?

0
Romāns Vainšteins 23 juli 2022 om 22:18

Eens. Het is Zeeman voor en na die dit gefixt heeft. Wat een drive heeft die vent.

0
vanSpringel 23 juli 2022 om 21:24

Ja, kende wel!. Alleen doe suprieure Sloveen het zwart voor ogen gereden. Die Poga doet 2,5 weken een wanmensjow, en dat tegen die fantastisch geoliede TeezJeeVeeh-ploeg. Die Deen maakt er wel een ongenaakbare afronding van in de tijdrit. Zeeman en consorten hebben dit dik verdient na alle malheur van afgelopen dagen.

0
Tony 23 juli 2022 om 21:52

Wat kan sport toch mooi zijn. Super,super,super. Petje af voor de Jumbo/Visma ploeg. Voor mijn was dit drie weken genieten.

0
VerstandOpNul 23 juli 2022 om 22:00

Hulde voor hem en TJV. De Tour winnen is de allerhoogste prestatie, maar de manier waarop was zeldzaam spectaculair. Ik heb ervan genoten.

0
Beekman 24 juli 2022 om 07:58

Ernaar toe gewerkt, m.a.w. de andere teams klooien maar wat aan en dat maakt het verschil. Ik vermoed dat “iets” anders het verschil maakt, in mijn ogen kan dit geen toeval zijn.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone