McNulty nestelt zich achter Roglic: “Moet Jumbo-Visma in het oog houden”

dinsdag 9 maart 2021 om 18:32
McNulty nestelt zich achter Roglic: “Moet Jumbo-Visma in het oog houden”

foto: Cor Vos

Brandon McNulty staat na drie etappes in Parijs-Nice op de vierde plaats in het algemeen klassement. De jonge Amerikaan van UAE Emirates wist vierde te worden in de tijdrit rond Gien en daardoor ziet hij kansen om een goed klassement te rijden. “Ik ben super blij met de tijdrit vandaag”, aldus McNulty.

“Voor mijn eerste tijdrit van het jaar denk ik dat het een goede prestatie was voor mij”, zegt hij. “Ik kijk ernaar uit om hierop verder te bouwen in de rest van de week. Ik verwacht woensdag een zware etappe. Er zijn een paar ploegen die ik in het oog moet houden voor mijn klassement, vooral Jumbo-Visma. We zullen zien hoe dat uitpakt.”

Vooraf kondigde UAE Emirates al aan dat McNulty voor een goed klassement zou gaan in Parijs-Nice. Zijn achterstand op de nieuwe klassementsleider Stefan Bissegger is negen seconden. Topfavoriet Primož Roglič staat drie seconden voor hem. Ook rekent UAE Emirates op David De la Cruz, die na de tijdrit tegen een achterstand van 58 seconden aankijkt.

Dit artikel delen:

16 Reacties

lander luypaert 9 maart 2021 om 18:36

Toch een renner met veel potentieel. Als hij verbeterd in het klimmen is het iemand die in de toekomst in ronden van een week en in grote rondes hoog kan eindigen.

Gilberto 9 maart 2021 om 19:17

Zien jullie Simmons heel dicht komen de komende weken?

Romāns Vainšteins 9 maart 2021 om 19:33

Ik hoop dat Simmons een dijk van een voorjaar gaat rijden en heb er met de Strade wel vertrouwen in. Die had duidelijk bewijsdrang.

RomainWardet 9 maart 2021 om 21:37

Vooral in koersen waarin met hoog tempo Frankrijk in wordt gereden zal die wel furore maken

aardappeljager 9 maart 2021 om 19:18

Ze hebben bij UAE wel ervaring met het in de gaten houden van de Jumbo ploeg

Verweggistan 9 maart 2021 om 22:36

Gelukkig geen slottijdrit.

lander luypaert 9 maart 2021 om 23:05

Doet blijkbaar nog steeds pijn.

aardappeljager 10 maart 2021 om 08:39

Bij mij geen pijn hoor. Heerlijke ontknoping van de tour. Ik kan daar veel meer van genieten dan als het gaat zoals verwacht.
Daarbij moet ik wel zeggen dat dat op het sportieve vlak moet gebeuren zonder valpartijen, lekke banden ed

Titaantje 9 maart 2021 om 20:21

Denk dat hij morgen tussen de 10-20 eindigt. Moet als klimmer nog wat groeien.

KimJungPoels 9 maart 2021 om 20:40

Dat denk ik ook. Maar gezien de ontwikkeling van alle jonkies kan ie morgen ook opeens wegrijden bij Roglic. ;)

KennyKlimmen 9 maart 2021 om 21:39

Zat deze jongen vorig jaar nog bij EF of haal ik hem nu door de war met een andere renner?

Edit: Laat maar door elkaar gehaald met Hugh Carthy…. Vind ik altijd een genot om naar te kijken als tie alles zit te geven op een fiets…

Gilberto 9 maart 2021 om 22:01

2 leuke renners in ieder geval

peterwinnen 10 maart 2021 om 00:11

Was in de jeugd de beste van zijn generatie

Panache 10 maart 2021 om 09:45

Hij is toch van de generatie Evenepoel, Pogacar, Hirschi?

elrio 10 maart 2021 om 08:43

Vond het wel opvallend dat hij gisteren bijna direct achter Kristoff zat in de tijdrit en dat Kristoff uiteindelijk niet heel veel heeft verloren op hem.

harryjohan71 10 maart 2021 om 09:19

Dat heet goed gebruik maken van je teamgenoten. Als de organisatie deze mogelijkheid biedt, ben je als ploeg gek als je er geen gebruik van maakt. Een mikpunt in een tijdrit motiveert altijd.

Headlines

Materiaalzone

Populair