Matteo Trentin baalt na verlies Coppa Agostoni: “Ik schatte de sprint verkeerd in”

maandag 11 oktober 2021 om 18:56
Matteo Trentin baalt na verlies Coppa Agostoni: “Ik schatte de sprint verkeerd in”

foto: Cor Vos

Matteo Trentin had kort na afloop de pest in zijn tweede plek in de Coppa Agostoni. Hij reageerde zijn woede af op zijn jonge ploeggenoot Alessandro Covi, die hij tegenkwam in de podiumtent na afloop. De Italiaan liet zich in de sprint verrassen door de intrinsiek tragere Alexey Lutsenko, waarna Trentin het loodje moest leggen. De discussie is bijgelegd.

“We hebben een goede koers gereden, waarna Alessandro en ik overbleven na de finale”, vertelt hij na afloop. “Op het einde schatte ik alleen mijn sprint een beetje verkeerd in. Lutsenko verraste me en in die situatie is het vrijwel onmogelijk om dat nog te herstellen. Het gebeurde in een split second, maar het maakte uiteindelijk wel het verschil. Het doet niets af aan Lutsenko, want hij was heel sterk. Aan de andere kant voelen mijn benen ook erg goed. Natuurlijk ben ik teleurgesteld dat ik niet win, maar ik ga me nu echt focussen op de komende wedstrijden.”

Troostprijs voor Covi
Ook Covi stond namens UAE Emirates dus op het podium. Hij kreeg na afloop nog wel een troostprijs. De 23-jarige Italiaan won namelijk het algemeen klassement over de Trittico Lombardo. Deze rangschikking is los opgemaakt na de drie najaarsklassiekers in Lombardije: Coppa Bernocchi, Tre Valli Varesine en Coppa Agostoni. Covi werd in de drie koersen achtereenvolgens tweede, negende en derde en mag zich zodoende winnaar noemen van dit nevenklassement. UCI-punten levert het hem niet op. Covi verlengde in augustus zijn contract tot eind 2024.

Alessandro Covi – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

12 Reacties

Murcia 11 oktober 2021 om 19:21

Niet zo netjes om je af te reageren op de arme Covi die waarschijnlijk een sprintzege had kunnen binnenhalen als je als routinier je zo laat ringeloren.

Maillot à Pois 11 oktober 2021 om 21:53

Wat had Covi eigenlijk fout gedaan in de ogen van Trentin?

Jacco van Stierop 11 oktober 2021 om 22:31

@Maillot à Pois
In de laatste omloop rond Lissone had Trentin moeite om bergop van voren te blijven; Covi had Trentin niet opgewacht, dus moest Trentin op eigen kracht weer de aansluiting maken. Dat was het verwijt.

Maillot à Pois 11 oktober 2021 om 22:52

Bedankt Jacco, ik had vanmiddag niets van de koers meegekregen en kon het uit het verslag niet echt opmaken.

Borsje 11 oktober 2021 om 19:22

Hij reed toch ook eerder in de wedstrijd al voor Covi? Die zal balen…

Landeirovic 11 oktober 2021 om 19:29

Trentin is gewoon geen teamplayer. In Piermonte werkte Covi zo hard voor hem en nu had hij wel iets mogen terugdoen. Maar hij koos ervoor om aan te vallen. Terwijl Covi veel sneller is op dit moment. Hij verknoeide het gewoon. Covi rijdt wel echt een sterk seizoen. Die zijn overwinningen komen volgend jaar.

Sjaak P 11 oktober 2021 om 19:57

Matteo zag een mooie cameramotor en liet zich meeslepen in de afdaling. Routine. De rest zat al achterom te kijken naar de naderende achtervolgers. Die sprint zag er wel wat Uranees uit, maar ‘k denk dat’ie ook echt de touch kwijt is.
Ook leuk om Valverde in de late herfst van z’n late herfst nog weer mee te zien schuiven. Zaterdag 5 in Bergamo, dan denk je die pakt een hotelletje in Como en geniet van het leven.

Polleke 11 oktober 2021 om 21:32

Hij zit met zijn maten in een hotelletje niet al te ver van Como… om de 2 dagen samen een koers rijden, voor hem is dat genieten…

Kopinkas 11 oktober 2021 om 21:09

Welke wedstrijden komen er nog voor Trentin dit seizoen?
Maf dat hij met de wapens die hij heeft nog maar 26 keer won in zijn carrière, en hij lijkt er op zijn 32ste altijd maar vaker naast te grijpen…

Maillot à Pois 11 oktober 2021 om 21:52

Wellicht Giro del Veneto en Veneto Classic, dat zijn de twee die nog overblijven in Italië