Mathieu van der Poel voelt zich nog goed in de Giro: “Zelfs beter dan de eerste week”

zaterdag 28 mei 2022 om 12:14
Mathieu van der Poel voelt zich nog goed in de Giro: “Zelfs beter dan de eerste week”

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel voelt zich tegen het einde van de Giro d’Italia, normaal gesproken zijn eerste Grote Ronde die hij gaat uitrijden, nog goed. De winnaar van de openingsetappe naar Visegrád en drie dagen de drager van de roze leiderstrui is tevreden over zijn gevoel in aanloop naar de laatste twee etappes.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Het kopstuk uit de ploeg van Alpecin-Fenix heeft het na drie weken naar zijn zin in de Giro en blijft zich goed voelen, vertelt hij in gesprek met het AD. “Dat is ook belangrijk. Mijn voorbereiding is heel kort geweest natuurlijk. Ik word eigenlijk beter en beter. Ik voel me zelfs beter dan ik me die eerste week voelde. Daar ben ik wel heel tevreden over.”

Dat hij nog zo fris in de derde week zit en zich zo goed voelt, daar is Van der Poel vooral blij mee. “Ook omdat de Tour er al weer vrij snel achteraan komt. Ik hoop dat ik die combinatie wel redelijk goed overleef. Ik hoop er een betere renner van te worden, maar of dat lukt weet je pas achteraf”, zegt hij verder.

“Ik hoop er de vruchten van te plukken, maar het is voor mij ook een raadsel hoe ik me na die Giro-weken ga voelen en hoe de voorbereiding op de Tour gaat zijn. Ze zeggen dat je een beetje sterker wordt, een grotere motor krijgt van een grote ronde. Ik heb dan maar besloten er gelijk twee te doen”, aldus de Nederlander.

Dit artikel delen:

13 Reacties

KnightBiker 28 mei 2022 om 12:30

Kuddo’s dat hij dit goed doorstaan heeft, veel renners die doen wat hij deed zijn voor maanden uitgeteld, ik had verwacht dat hij alle berg etappes achterin het peloton zou zitten energie sparen maar dat is bijna niet gebeurd en toch lijkt hij er niet gebroken uit te komen…

Fast Freddy 28 mei 2022 om 12:30

Hahaha, “Ik heb dan maar besloten er gelijk twee te doen”, wat een baas.

thorsen 28 mei 2022 om 12:35

Bijna elke dag zie je hem wel wat doen, heerlijk. Zo’n grote ronde kan saai zijn, maar je kunt hem natuurlijk ook zelf leuk maken.

Baard 28 mei 2022 om 12:56

Mooie gast! Mag die houding wel.

Fifty 28 mei 2022 om 13:11

Ik had er eerlijk gezegd véél meer van verwacht. Stelt toch een beetje teleur.

thorsen 28 mei 2022 om 13:14

Er zijn Giro’s waar ze 4 aankomsten hebben zoals de eerste rit hier. In dat geval had ik ook meer van hem verwacht. Maar op de eerste etappe na waren er weinig ritten echt voor hem gemaakt.

Jooop 28 mei 2022 om 13:15

Haha. Terwijl je het hem ook nog zo gegund had.

AdZ 28 mei 2022 om 13:22

@Fifty, geeft niet… jouw hoge verwachtingen stellen mij ook teleur ;-)

Fifty 28 mei 2022 om 14:20

@thorsen
Met evenveel vertrouwen als de fans kon Mathieu ook massasprints en een bergetappe winnen.

Misschien had een bocht 7 Matje mee vertrouwen gegeven?

meqadon 28 mei 2022 om 14:28

@thorsten er waren meer dan genoeg overgangsetappes om ook te scoren. Dat is hem niet gelukt. Ik had persoonlijk ook meer als 1 ritzege verwacht.
Alhoewel hij morgen nog een aardige kans heeft om de tijdrit te winnen en dan heeft hij zn 2e zege beet. In dit zwakke deelnemersveld voor de tijdrit is hij zelfs topfavoriet voor mij.

Viktrodriguez 28 mei 2022 om 14:53

Dan moet je je verwachtingen bijstellen, want deze Giro heeft voor zijn doen vrij weinig VDP-overgangsritten. Hij is geen coureur die zich snel in traditionele massaspurts gooit en het is niet bepaald een topklimmer. Die rit naar Turijn over de Superga was namelijk al te zwaar en dat was niet eens een bergit + niet eens beter eindigen dan iemand als Leemreize vanuit de vroege vlucht in een echte bergrit zegt ook afdoende. Laat staan voor de laatste weekendetappes al als 58e op 3 uur staan van de leider.

Barry Batsbak 28 mei 2022 om 13:30

Van der Poel is zo’n figuur die inderdaad zelf de slingers ophangt om er een feestje van te maken. Goede vibe.

Rawolf Rawolf 28 mei 2022 om 13:42

Ze zeggen dat je een beetje sterker wordt, een grotere motor krijgt van een grote ronde. Ik heb dan maar besloten er gelijk twee te doen”, aldus de Nederlander.

Baas

Volg hier

Headlines

Materiaalzone