Mathieu van der Poel na unieke zege: “Was de bedoeling om het rustig aan te doen”

zaterdag 5 januari 2019 om 17:26

foto: Photopress.be

Mathieu van der Poel was na afloop van de veldrit in Gullegem in zijn nopjes met zijn honderdste zege. “Het is toch wel leuk om er zoveel te hebben, dat is altijd een goed teken. Ik was blij met het gevoel vandaag en ik kijk uit naar morgen. Het was de bedoeling om het vandaag rustig aan te doen met het oog op morgen, maar een cross winnen op het gemak is niet meer van deze tijd”, vertelt Van der Poel na afloop.


De Nederlander nam om zijn krachten te sparen Gianni Vermeersch mee tijdens de cross, die hij in de laatste twintig minuten achterliet. “Het was niet mijn bedoeling om de hele cross alleen te rijden, dus nam ik Gianni mee”, vertelt Van der Poel. “Ik dacht natuurlijk ook als ik lek rijd is het jammer als dat hier in deze cross gebeurt, dus wilde ik wel een redelijke marge pakken.”

Morgen maakt de veldrijder van Corendon-Circus zijn opwachting in Brussel, waar een nieuwe manche in de DVV Trofee op het programma staat. Van der Poel gaat in Brussel proberen zijn voorsprong op eerste achtervolger Toon Aerts uit te bouwen. Zijn benen waren zaterdag in ieder geval in orde: “Ik voelde me wel redelijk goed.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

assen 5 januari 2019 om 18:12

Ha ha ha!

“Een cross op het gemak winnen is niet meer van dezd tijd”

Van welke tijd dan wel, meneer die 95% van de crossen wint? Meneer, alleen bij de jeugd won u nog vaker en gemakkelijker dan nu!

Merlinappa 5 januari 2019 om 18:28

Dat je 95% van de crossen wint betekent niet dat het op je gemak gaat he. Ik gok dat ie alsnog grotendeels op of over z’n omslagpunt rijdt, en das zeker niet gemakkelijk ;)

Bedoin 6 januari 2019 om 00:08

Niemand kan grotendeels met een hartslag hoger dan het omslagpunt rondrijden. Aangezien hij zelf zegt rustig aan te doen, zal hij dus veelal onder zijn omslagpunt gezeten hebben.

Merlinappa 6 januari 2019 om 07:16

@bedoin
Ik cross zelf ook, en in wedstrijden van 50 minuten of korter zit ik vaak 1-2 slagen boven m’n omslagpunt, net zoals de meeste in het veld.
Een goed getrainde fietser kan fietsen op omslagpunt zo’n anderhalf uur volhouden, dus je kan prima een klein uur er net iets boven rijden. Volgens mij stond er rond het EK nog een mooi stuk in de Volkskrant hierover met oa hartslaginfo van Vos.

Peterh14 6 januari 2019 om 00:20

“Het is toch wel leuk om er zoveel (lees: 100 zeges) te hebben, dat is altijd een goed teken."

Zou het ja?
100 veldritzeges 'toch wel leuk' en 'een goed teken' noemen, das toch schitterend! Grote speler deze man.

Mwielerfan 6 januari 2019 om 03:36

Geweldig talent maar grote speler lijkt me overdreven

yo-eddy 6 januari 2019 om 09:20

@Mwielerfan VdP is het stadium “talent” al wel een poosje voorbij hoor
Als je 100 prof zeges hebt in het veld, 2e bent in de WB MTB, 3e op het WK MTB, 2e op het EK op de weg en 1e bij NK op de weg, in het veld en op de MTB …. dan ben je een hele grote speler. Dat zijn palmares nog veel groter zal worden is evident maar het is nu (op zijn 23e) al een grote naam.

Haanaf 6 januari 2019 om 11:04

Ik hoop wel dat hij nog wat energie over houdt voor de regenboogtrui dit jaar.