Mathieu van der Poel moet zich opmaken voor een tropische storm

vrijdag 23 juli 2021 om 14:42
Mathieu van der Poel moet zich opmaken voor een tropische storm

Foto: Cor Vos

Maandag kan een tropische storm nabij Tokio voor veel overlast zorgen tijdens de Olympische Spelen met zware windstoten en veel regenwater. De weersvoorspellingen van Weeronline waarschuwen voor uitzonderlijk slecht weer voor de dag dat Mathieu van der Poel in actie komt op de mountainbike-wedstrijd tijdens Tokyo 2020.

Maandag trekt een tropische storm vanaf de Stille Oceaan richting Japan, waar deze aan land komt is nog niet helemaal duidelijk. Op het zwaartepunt van de storm is kans op zware windstoten van 150 km/uur en kan liefst 90 millimeter regen vallen. Het is nog de vraag of Tokio de volle laag krijgt, maar harde wind gaat zeker van invloed zijn op de vele sportevenementen.

Lees ook:

Dit artikel delen:

37 Reacties

NumberSeventeen 23 juli 2021 om 14:45

Kunnen ze die wedstrijden niet vrij eenvoudig een dag opschuiven? Kan me niet voorstellen dat dat parcours zo veel gebruikt wordt voor andere zaken tijdens de OS.

KnightBiker 23 juli 2021 om 15:14

Roeien is wel verplaats.. maar het roeit ook lastig met een volle boot… MTB-en in de regen moet kunnen, al zou ik als de dood zijn voor de gladde rots partijen die normaal op zo’n MTB parcours liggen.

Turtlehead 23 juli 2021 om 15:18

Verplaatsen heeft vooral invloed op het tv-schema en de beschikbaarheid van medewerkers en verblijfs-accomodaties.
Zal niet vanzelfsprekend zijn, maar als er weeralarm is moet het natuurlijk wel.

ElAguilaDeToledo 23 juli 2021 om 14:58

Volgens het weerbericht, koelt het helaas niet echt af tijdens de storm met max 30 en min 23 graden.

vanSpringel 23 juli 2021 om 15:02

Niks voor hem.

Natte spons 23 juli 2021 om 15:07

Als er ook regen bij komt, wordt het meteen een stuk techischer, wat niet verkeerd is voor Mathieu lijkt me. Daarnaast gaat de hoeveeheid zuurstof in de lucht vaak omhoog tijdens een regenbui, maar is het een uurtje later juist nog benauwder, omdat de luchtvochtigheid dan nog hoger is.

KnightBiker 23 juli 2021 om 15:16

+1 op zich niet verkeerd: Mathieu is dankzij cross wel gewend aan glibberige omstandigheden op smallere bandjes dan deze…

Rawolf 23 juli 2021 om 15:19

Techniek is in het veldrijden een sterk punt van MvdP maar in de MTB is hij middenmoot – subtop op dat vlak. oa Schurter is technisch toch een stukje vaardiger als het gaan om rockgardens, boomstammen etc.

Erik33 23 juli 2021 om 15:29

Gelukkig is Nino al over zijn hoogtepunt heen en behoort Mathieu ook in het mountainbiken tot de top voor wat betreft techniek. Gaat mooi worden.

Koers 23 juli 2021 om 15:45

Natuurlijk is vdp technisch, maar de kans wordt ook groter dat hij valt, en daarmee eventueel een grote kans op een medaille ziet verdwijnen. Het belooft in elk geval een mooie strijd te worde.

Dion 23 juli 2021 om 16:49

De kans dat de rest valt wordt natuurlijk niet kleiner dus de kans dat hij een medaille pakt is even groot

Koers 23 juli 2021 om 17:58

@dion, ik bedoel meer dat dat bijvoorbeeld uitschakeling danwel heel traag rijden kan veroorzaken. Wat de rest doet maakt niet veel uit, die winnen dan eventueel. Uiteraard zijn niet alle valpartijen erg, ik wil enkel aangeven dat er niet alleen voordelen aankleven. Immers, vdp heeft nu ‘in theorie’ een medaille, en heeft dus meer te verliezen dan de anderen. Natuurlijk kan die ook net het verschil maken dat hem naar de gouden plak helpt.

Dikke vrouw 23 juli 2021 om 15:33

Dit moeten ze afgelasten 150km/u levensgevaarlijk

Michelangelo 23 juli 2021 om 15:43

Zal mij benieuwen wat dit doet met de ondergrond. Zag eruit als van dat rode zand op de video. Wordt dat van die plakkerige zooi die aan de banden blijft kleven, of blijft dit los maar gaat dit in alle draaiende delen zitten? Iemand enig idee?

Diskob 23 juli 2021 om 15:54

Uitstellen naar dinsdag? Nee hoor. VDP rijdt nog liever in een levensgevaarlijke tropische storm dan dat hij een extra dag in zijn hotelkamer moet doorbrengen.

Pathieu van der Moel 23 juli 2021 om 15:54

Alleen maar gunstig voor hem!

Wheely 23 juli 2021 om 15:57

Kans op waaiers!

vroege vlucht 24 juli 2021 om 22:40

+1.

Sharkey 23 juli 2021 om 16:06

Ok…tuurlijk…uitstellen want het parcours zou wel eens te zwaar kunnen worden voor hoogheid Thieutje…ik denk dat Pidcock daar toch heel anders over denkt…zijn kansen vergroten en als dit waar is van die tropische storm wint Pidcock gewoon…

dit is mijn achterwiel 23 juli 2021 om 16:26

Tegen wie heb je het

Matje2021 23 juli 2021 om 16:45

Denk dat Mathieu ook blij is als t gaat regenen

Dion 23 juli 2021 om 16:51

Wat een rare comment. Als iemand z’n punten zoekt vind je ze hier ……

girardengo 23 juli 2021 om 17:41

Waar baseer je dit allemaal op? Zou lichtgewicht Pidcock minder last ondervinden van een storm? Etcetera…

Lalsacien 23 juli 2021 om 18:00

@Sharkey welkom, je bent hier nieuw. Heb je inside informatie? Anders is je comment vooringenomen !!!

dumoman 23 juli 2021 om 18:34

Hoi Sharkey….

Doei Sharkey !!!!

evanderwel 23 juli 2021 om 16:29

Er zullen vast wel bomen staan rond het parcours, dan kun je met die wind niet anders dan uitstellen lijkt me.

Panache 23 juli 2021 om 17:04

Is allemaal bonsai hè.

Koers 23 juli 2021 om 17:58

Pananche, hulde!

Wheely 23 juli 2021 om 16:43

Zou ook een mooie titel voor een opiniestuk zijn dit. Als ware er een zware tegenstander uit Jamaica opgestaan.

xistnc 23 juli 2021 om 16:56

Oogschaduw helpt dan ook niet, lijkt me.

Barry Batsbak 23 juli 2021 om 17:53

Het zou ook een titel kunnen zijn voor een sensueel samenzijn tussen Mathieu en Judeska. Met veel opsmuk. Ik hoef het niet perse te zien.

Fast Freddy 23 juli 2021 om 17:35

Boven de 80km/u kun je niet meer buiten sporten.

zacht 23 juli 2021 om 18:09

Pas vier dagen van tevoren naar Tokyo is wel een risico gezien de weersomstandigheden. Het is bijna een Frank-De-Boertje Bakoe-style.

dit is mijn achterwiel 23 juli 2021 om 18:17

Als het wordt uitgesteld, is dat probleem direct uitgesteld

dumoman 23 juli 2021 om 18:37

Zijne hoogheid had dit al uit laten zoeken door zijn lakeien en komt daarom pas later

Dr op en dr over 23 juli 2021 om 19:16

Storm en regen ?

Prima toch ?

Gisteren of eergisteren las ik hier nog dat “Thieu’tje” niet tegen dat benauwde weer zou kunnen. (Wat me wel verbaasde overigens.) Dus doe maar een lekker tropisch stormpje dan.

Gooooooooo Matje !!

Sharkey 26 juli 2021 om 09:12

Grote mond allemaal… maar kennis is ver te zoeken…dit parcours was van te voren al op het lijf geschreven van Pidcock…het is gewoon veel te technisch voor Thieutje…hij mag zelfs blij wezen dat het niet geregend heeft…wat ’n blunder zeg…

Headlines

Materiaalzone

Populair