Mark Cavendish derde na kettingprobleem: “Teleurstellend nadat de jongens zo hard werkten”

zaterdag 4 juni 2022 om 18:34
Mark Cavendish derde na kettingprobleem: “Teleurstellend nadat de jongens zo hard werkten”

foto: Cor Vos

Mark Cavendish moest zich in de Heistse Pijl tevreden stellen met de derde plaats. De 37-jarige spurtbom van Quick-Step Alpha Vinyl kampte in de diepe finale met kettingproblemen, waardoor hij in de eindspurt veel terrein moest goedmaken.

Castelli

“Het is een beetje teleurstellend, nadat de jongens de hele dag zo hard hadden gewerkt”, vertelde Cavendish in het flashinterview. “Je zag in de laatste ronde dat we voor de kasseiklim op de plek zaten waar we wilden zijn. In de afdaling schoot mijn ketting eraf. Het was niet voor het eerst dit jaar dat het gebeurde. Ik verloor posities terwijl ik probeerde hem er terug op te leggen.”

Toch bleef de Brit ervoor gaan. “Ik moest het proberen, want je weet maar nooit in de sprint. Maar tegen gasten als De Lie, De Bie… Hoe heet hij? Die was echt snel. Ik moest van ver komen, het is jammer. Ik kwam bij de eerste vijf door de laatste bocht en dat was echt perfect. Het gaatje dat ik moest laten vanwege mijn kettingproblemen was teleurstellend na wat de jongens deden.”

Op de vraag of hij al problemen had tijdens de wedstrijd en of dat de reden was dat ploegmaat Davide Ballerini op de laatste keer Heistse Berg aanviel, was Cavendish kort. “Nee.”

Dit artikel delen:

7 Reacties

Klimkater 4 juni 2022 om 18:49

Mark, je was gewoon de sterkste en de snelste. Hij verliest hier de 1e plek 100% door pech. En weet je, ik hoop echt dat hij mee mag naar de Tour om daar het zegerecord te slopen.

Thoin 4 juni 2022 om 19:09

Ben jij Patje? Nu hij heeft inderdaad pech op een slecht moment maar wanneer iedereen begint te spurten zit hij er gewoon bij. De Lie was veruit de sterkste. Morgen en maandag een nieuwe kans en ik zie hem echt winnenHet zou mooi zijn voor hem dat hij het record van Merckx kan breken. Maar voor de evolutie van de ploeg moet Jakobsen hier starten en minstens een paar ritten winnen. Al is het niet zo makkelijk gezegd als gedaan.

paul s 4 juni 2022 om 19:43

Sprintkater?‽?

SpeedyLegs 4 juni 2022 om 20:51

Kwamen de kettingproblemen door het schakelen, zonder korte vermindering van zijn enorme sprintkracht?

Jean Dumas 5 juni 2022 om 04:40

Excuses hebben geen zin. De Lie was gewoon veruit de sterkste.

legrandbornand 5 juni 2022 om 13:16

Als je de uitzending gezien hebt, dan zou je weten dat het hier niet om excuses gaat, maar dat hij idd in volle preparatie van de spurt kettingproblemen had. Hij verloor vele lengtes en eindigde uiteindelijk toch nog behoorlijk dicht. Je kan er dus van op aan dat hij wellicht de snelste spurt gereden heeft op een bepaald ogenblik. Of hij effectief ging winnen is niet zeker, maar het had zeker gekund. Dit alles doet niks af van het feit dat De Lie verdiend won, er is ook niemand die het tegendeel beweerd heeft, ook Cavendish niet. Als jij denkt van wel, dan heb je een probleem met begrijpend lezen, of ben je een anti Quickstep wielerliefhebber. Dat zou best kunnen want zo zijn er hier aardig wat.

xistnc 5 juni 2022 om 13:31

Als je door de jaren heen wat uitzendingen hebt gezien, dan weet je dat vooral sprinters die er niet aan te pas komen last hebben van kettingen, leeglopers, uitklikschoentjes etcetera.

Headlines

Populair

Materiaalzone